کد خبر: ۳۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
سردار جوانی:
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: تثبیت قدرت منطقه‌ای ایران که ناشی ازعمق توانمندی در حوزه‌های نظامی، اقتصادی، دانش هسته‌ای و فناوری‌های هوا فضا است موجب نگرانی و هراس آمریکا و غرب شده است.
به گزارش بسیج کارگری به نقل از سپاه نیوز؛سرتیپ دوم پاسدار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در همایش سیاسی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در جمع اساتید دانشجویان و کارکنان این دانشگاه به تشریح تحولات اخیر منطقه پرداخت.

سردار جوانی با بیان اینکه آمریکا و غرب در صدد حفظ و گسترش استیلای خود بر منطقه غرب آسیا هستند گفت: در همین راستا سه هدف راهبردی برای غرب متصور است که شامل امنیت رژيم صهیونیستی، امنیت انرژي و حکومتهای منطقه و هم پیمانان آمریکا و غرب است.

وی بیداری اسلامی ملتها و تشکیل جبهه مقاومت را نقطه عطفی در روند ناکام گذاشتن غرب عنوان و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با ماهیت ضد استکباری خود اهداف استعمارگران را به چالش کشیده است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: امروز قدرت منطقه‌ای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده است و این ناشی از عمق توانمندی ایران در حوزه‌هی نظامی، اقتصادی، هسته‌ای و فناوری‌های هوا فضا می‌شود که این موضوعات موجب نگرانی غرب و آمریکا شده است.

وی با اشاره به چالشهای اخیر عراق گفت: با پایان یافتن جنگ تحمیلی و پس از سقوط صدام، عراق از ارودگاه کشورهای عربی خارج و در مسیر جدیدی گام برداشت و در اتفاقات اخیر این کشور و حمله داعش با فتوای مرجعیت و حضور به موقع و اتحاد گروه‌های مردمی این فتنه تا حدود زیادی رفع شده است.

سردار جوانی تصریح کرد: در خصوص فجایع اخیر که توسط صهیونیست‌ها در غزه اتفاق می‌افتد تجربه سه دوره جنگ با مقاومت که منجر به شکست صهیونیست‌ها گردید آمریکا و اسرائیل را بر آن داشت تا با ایجاد اختلاف و شکاف در میان گروههای مقاومت آنها را تضعیف و خلع سلاح کنند و در جنگ اخیر علی رغم لشکرکشی گسترده صهیونیستها و حمایت های غرب دستاوردی جز آشکار شدن خوی وحشی‌گری این رژيم غاصب بیش از گذشته و خواری و واماندگی برای آنان به همراه نداشته است.

در پایان این مراسم سردار جوانی به سوالات حاضران پاسخ گفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: