کد خبر: ۳۷۱۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
صبح روز پنج شبه مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) جلسه تودیع و معارفه مسئول سازمان بسیج مداحان استان فارس و حسینیه عاشقان ثارالله در سالن اجتماعات کوثر برگزار شد.
به گزارش بسیج مداحان فارس، در این جلسه که با حضور سردار گزنی جانشین محترم فرماندهی سپاه فجر فارس، سید علی خادم مسول بازرسی و جمعی از هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام شیراز تشکیل شد حاج رسول مومنی مدیریت سابق این مجموعه ضمن عرض تبریک سالروز ولادت کریمه اهل بیت(ع) به ارائه گزارشی از عملکرد چهار ساله خود در این مجموعه پرداخت.

ایشان با یادآوری مراسم تجلیل شب گذشته که قریب به 100 نفر از خادمین هیئت و اعضای هیئت جوانان عاشورایی در آن حضور داشتند اظهار کرد: در این جلسه از تمامی کسانی که در این مدت در پیشبرد اهداف مجموعه یاری گر ایشان و دستگاه اهل بیت(ع) بودند تشکر بعمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش های این دوران چهارساله در خصوص جذب جوانان به مجموعه حسینیه بوده که نتیجه آن تشکیل هیئتی به نام جوانان عاشورایی است.

رسول مومنی با بیان اینکه علی رغم تمامی مشکلات و نقائص پیش آمده در سال اول خدمت در این مجموعه برطرف گردید گفت: تلاش شد تا تمامی مراسم های مذهبی بنحو احسن اجرا شود و بسیاری از سخنرانان مطرح کشوری که اوایل بخاطر وجود کاستی ها، در برابر هیئات شیراز مخصوصا هیئت رزمندگان موضع می گرفتند اینک حضور پیدا کنند و همکاری شایانی با مجموعه حسینیه ی عاشقان ثارالله داشته باشند.

وی در پایان افزود: از هیئت رئیسه، فرماندهی محترم سپاه فجر، جانشین محترم سردار گزنی و جناب اقای خادم بخاطر تمامی حمایت های روحی و معنویشان تقدیر و تشکر می کنم و از اینکه در این مدت به واسطه این مسئولیت فرصت آشنایی و انس با دوستان ارجمند خصوصا خانواده ی شهدا و پیرغلامان اهل بیت(ع) را در این فضای معنوی پیدا کرده ام بسیار خرسندم و آن را یک لطف الهی قلمداد نموده و تا اخر برای همکاری هرچه بیشتر با مجموعه اعلام آمادگی می نمایم.

در ادامه سردار گزنی جانشین محترم فرماندهی با اشاره به لیاقت و توفیق خدمتگزاری در این نظام و مجموعه گفت: همه این عنایات خاصه ی حضرات معصومین و آل رسول الله به ما بوده که از این بابت باید خدا را بسیار شکر کنیم.

جانشین سپاه فجر فارس یادآور شد: ایام ایام بسیار مقدسی است چرا که اکنون در شروع دهه کرامت و در ماه ذی القعده هستیم که اغاز آن با ولادت عالمه مقدسه کریمه حضرت معصومه(س) و همچنین بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) منورشده و پایانش نیز با ولادت حضرت آقا امام رضا (علیه السلام مزین) و مبارک می شود.

ایشان ضمن بزرگداشت این عید سعید در باب شخصیت حضرت معصومه (سلام الله علیها) به نقل خاطره ای از مرحوم علامه طباطبایی پرداختند و گفت: حضرت علامه تابع محض ولایت و ذوب در شخصیت حضرت بود و ارادت ایشان به این بانوی کریمه نمایانگر شخصیت والای آن حضرت است.

وی ادامه داد: مسیر سعادت و رستگاری پیمودن مسیر ولایت است و هرکس از این مسیر فاصله و حتی زاویه بگیرد دچار خسران عظیمی شده است.

سردار گزنی مساله ی دشمن شناسی و حفظ بصیرت برای شناخت اهداف و جهت گیری های دشمنان را متذکر شد و گفت: به هیچ وجه نباید ازین مساله غافل باشیم چرا که پاسداری از خون شهدا و خط نورانی آنها اولویت امروزه ماست.

جانشین سپاه فجر ضمن تکر از زحمات فراوان حاج رسول مومنی در طول این چهار سال اظهار داشت: سازمان بسیج مداحان در شهر شیراز از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده که به همین دلیل نیازمند تلاش و جدیت ویژه مسئولین نیز می باشد.

وی در ادامه با ذکر واژه "بقیة السیف شهدا" خطاب به جناب آقای متقی پیشه به ذکر دو نکته پرداخت و گفت: اول استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های درونی سپاه و بسیج با استناد به بیان معظم رهبری در اجلاسیه شهدای شیراز در سال 90 که ایشان فرمودند "فارس در قله است" و اینکه فارس غنی از منابع انسانی و ظرفیتهای بالا به خصوص در میان قشر جوان میباشد.

دومین نکته اینکه بسیج مداحان نقش روایتگری و روشنگری دارد و در کنار علما و فضلا که نقش اصلی هدایتگری را بر عهده دارند ، مداحان نیز رسالت سنگینی را در سمت و سو دادن به خط نورانی اسلام و تبیین تاریخ عظیم اسلامی خصوصا واقعه عاشورا به دوش میکشند.

وی در ادامه بر محوریت هیئت رزمندگان در شیراز و تاثیر آن بر سایر هیئات تاکید کرده و از جناب اقای متقی پیشه داشتن تعامل سازنده را خواستار شد.

در ادامه نیز حاج آقا متقی پیشه مدیریت جدید مجموعه اظهار داشت: امیدوارم بتوانم سکان این کشتی را به دست گرفته و توفیق پیشبرد فعالیتهای سابق این مجموعه را داشته باشم، براستی که این مجموعه امانتی است و ما همگی مهمان سفره اباعبدالله هستیم و امیدواریم ایشان خودشان دست مارا بگیرند.

در پایان جلسه سید علی خادم مسئول بازرسی سپاه فجر ضمن تشکر از از زحمات حاج رسول مومنی به قرائت متن تودیع و تقدیر از ایشان و همچنین معارفه حاج محسن متقی پیشه به عنوان مسئول هیئت عاشقان ثارالله و رزمندگان اسلام شیراز پرداخت.


انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 2
مداحان شهرستانها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:08 - 1393/07/12
0
0
حاج رسول از مهرهای خوبی بود که فعالیتهای خوبی داشت تازه ما شهرستانی ها به او عادت کرده بودیم وکلاسهاهم خدایش کلاسهای خوبی بود باید با کسانی که می امدن در ان کلاسها مشورت می کردیدجناب متقی برای صحبت کردن خوب بود نه برای قشر جوان امروز حاج رسول یه چی دیگه بود برای جوانان
سیدحسن موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:11 - 1393/08/12
0
0
حاج رسول عزیزواقعاازرفتنت غم هایم چند برابر شدهرکجاباشی تنهایت نمیذلریم .جانم فدای رهبر
نام:
ایمیل:
* نظر: