دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۳۵:۰۰
کد خبر: ۳۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از چالش اصلی آموزش و پرورش فارس کمبود منابع انسانی است چراکه باید هر فرد در جای خود قرار گیرد تا بتوان ضمن استفاده از ظرفیت وی نیازها را نیز برآورده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی پژوهشی فارس به نقل از تسنیم، حمیدرضا آذری صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک به مناسبت  بازگشایی مدارس اظهار کرد: امسال 77 هزار دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی در سطح استان فارس سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند و مراسم جشن گشایش مدارس در یکی از مدارس عشایری فارس و با حضور مسئولان استانی و معاون  وزیر آموزش و پرورش فردا برگزار می‌شود.

کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش فارس است

آذری افزود:  یکی از چالش اصلی آموزش و پرورش فارس کمبود منابع انسانی است چراکه باید هر فرد در جای خود قرار گیرد تا بتوان ضمن استفاده از ظرفیت وی،  نیازها را نیز  برآورده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در مناطق محروم استان با کمبود معلم کارآمد روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: این مسئله درحالی است که در مرکز استان با تراکم نیروی انسانی رو‌به‌رو شده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید متعهدترین و زبده‌ترین معلم‌ها به روستاها فرستاده شود، تصریح کرد: برای برون‌رفت از معضل تمرکزگرایی باید اعتبار کافی در اختیار باشد تا بتوان براساس تعالیم دینی و اسلامی در مناطق محروم امکانات آموزشی و تربیتی را فراهم کرد.

بیش از 780 دانش آموز در مدارس استان فارس تحصیل می‌کنند

وی گفت: در سال آینده مقاطع راهنمایی حذف شده و جای آن را سال‌های دوم و سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی می‌گیرند و در مجموع امسال 789 هزار و 529 دانش‌آموز در 8 هزار مدرسه در فارس به تحصیل می‌پردازند.

آذری افزود: از یک‌هزار و 800 مدرسه شاید یک تا دو مدرسه کپری وجود داشته باشد، اما مشکل اصلی ایجاد فضای مناسب و شاد در مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس درباره جایگاه و اهمیت دانشگاه فرهنگیان در ترویج فرهنگ و تربیت گفت: دانشگاه فرهنگیان با در دست داشتن اعتبار کافی بهترین و باانگیزه‌ترین معلم‌ها را برای ایران اسلامی تربیت می‌کند و از این طریق می‌توان شاهد افزایش پویایی و نشاط در مدارس بود.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان باید به‌گونه‌ای تربیت شوند که مسئولیت‌پذیر بوده و بتوانند در مقابله با هجمه‌های فرهنگی بیگانه مقاومت و ایستادگی کنند.

وی افزود: برای نظارت بیشتر بر سرویس‌های مدارس، کارگروه‌هایی تشکیل شده و امید است امسال خدمات مناسب‌تری نسبت به سال تحصیلی گذشته به دانش‌آموزان ارائه دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: