شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۰۵:۵۱
کد خبر: ۴۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، خبرخوان هفته، که حاوی خلاصه آخرین اخبار ورویدادهای هنری استان فارس را درهفته ای که گذشت منتشر می کند.

**** شنبه 12 مهر1393

حافظان قرآن آرامگاه حافظ شیرازی را گلباران کردند

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان، در نخستین روز از "دهه فرهنگ" دهه گرامیداشت مقام حافظ شیرازی آرامگاه حافظ گلباران شد.

 

این برنامه توسط موسسه قرآنی بیت‌الاحزان و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس توسط 200 حافظ کل قرآن کریم از سراسر کشور اجرا شد.

 


**** دوشنبه 14مهر1393

"گذرهنر" در شیراز

 

برپایی یادروز حافظ در بیستم مهرماه، امسال با طرح ریزی برنامه های ابتکاری از سوی مدیریت جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، این برنامه ها در مدت 10روز برگزار می شود. برنامه های دهه فرهنگ مقابل آرامگاه خواجه حافظ شیرازی که به " گذر هنر" نامگذاری گردیده است، از ساعت 17 تا 22 هر شب برگزار می شود.

 

دراین برنامه، هنرمندان رشته های مختلف هنری از جمله هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی، گروه دیجیتال و هنرهای دستی به ارایه آثار هنری خود می پردازند و در کنار این ها گروه کودک نیز مشاعره انجام می دهند و علاوه بر آن، نمایش های کودکان برگزار می کنند.

 

 

**** دوشنبه 14مهر1393

نهمین جشنواره تئاتر دفاع مقدس در کازرون برگزار شد

نهمین جشنواره تئاتر دفاع مقدس استان فارس با شرکت هفت گروه نمایشی از شهرهای استان در کازرون گشایش یافت. رییس به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون بیان داشت: فراخوانی برای شرکت در این جشنواره از چهار ماه قبل آغاز و 26 اثر از هنرمندان فارس به دبیرخانه این جشنوار ارسال شد.

 

محمد رضا خنشا، درادامه افزود: داوران این جشنواره از بین این آثار 13 اثر را برگزیدند و در نهایت در مرحله بازبینی نمایش ها ، هفت اثر برای ارائه در این رویداد هنری انتخاب شد.

 

خنشا ادامه داد: از هفت اثر برگزیده شده چهار اثر متعلق به شهرستان های فسا ، داراب ، نی ریز و اقلید است و سه اثر به شهرستان کازرون تعلق دارد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کازرون عنوان داشت: آثار نمایشی برگزیده شده به مدت سه شب در سالن زنده یاد نصرالله مردانی کازرون به روی صحنه می رود و داوران اعزامی از تهران و شیراز از بین این هفت نمایش ، یک نمایش را به عنوان برتر برمی گزینند.

 


**** سه شنبه 15مهر1393

سومين جشنواره بين المللي شعر دوباره غدير

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان، سومین جشنواره بین المللی شعر دوباره غدیر با حضور رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و شاعرانی از سراسر کشور در جوار آرامگاه حافظ شیراز برگزار شد .

دبیر علمی سومین جشنواره بین‌المللی شعر با بیان اینکه از میان 175 اثر ارسالی به جشنواره ، 135 اثر به مرحله داوری جشنواره راه یافت که از این تعداد 18 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد .

دراین مراسم دبیر علمی سومین جشنواره بین‌المللی شعر" دوباره غدیر"، محمدرضا سنگری، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، غلامعلی حداد عادل و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر، حسین ظریف منش وجمعی از مسئولان استانی وشاعران دیار فارس حضورداشتند.

 


 

**** سه شنبه 15مهر1393

نویسندگان و شاعران فارس به پویش شکوفه‌های زیتون پیوستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان، گلریزان حمایت از ایتام غزه با حضور هنرمندان، ورزشکاران، دانشگاهیان و اصحاب رسانه دوشنبه، چهاردهم مهر در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) شیراز برگزارگردید.

این گلریزان به‌همت «اتحادیۀ بین‌المللی امت واحده» و به‌منظور کمک به ایتام شهدای غزه که والدین خود را در جنگ 51 روزه از دست داده‌اند، برگزارگردید. مبالغ دریافتی این گلریزان به همراه کمک‌های مردمی که در طول جنگ از طریق درگاه اینترنتی امت واحده جمع‌آوری شده است، به‌صورت مرحله‌ای (ماهانه) به غزه انتقال می‌یابد. جمعی از نویسندگان و شاعران توانمند استان فارس از جمله اکبر صحرایی، بیژن کیا، میثم محمدی، هادی فردوسی، میلاد عرفان‌پور و الهام مزارعی و سایر نویسندگان انجمن ادبیات کودک و نوجوان "انگشت جادویی" نیز به جمع حامیان پویش شکوفه‌های زیتون پیوستند.

 

 

**** چهار شنبه 16 مهر 1393

در روز جهانی کودک:

ترسیم نقاشی یکصد متری نونهالان در حرم شاهچراغ(ع) در حمایت از کودکان غزه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان، درروزجهانی کودک، کودکان شیرازی با حضور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در حمایت از کودکان غزه نقاشی کشیدند. موضوع این نقاشی یکصد متری، در بخش‌های حمایت از کودکان غزه، روز جهانی کودک، آرزوها، از خدا چه می‌خواهم، برنامه‌ریزی شده بود.

حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور، رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در حاشیه این برنامه گفت: در این مراسم 200 کودک و دانش آموز دختر و پسر از نواحی چهارگانه شهر شیراز شرکت کردند.

 



 

**** پنج شنبه 17مهر1393

مراسم شب فرهنگ و ادب وایمار و شیراز در تالار حافظ برگزار شد

مراسم شب فرهنگ و ادب وایمار و شیراز شامگاه چهارشنبه، در تالار حافظ با حضور معاون فرهنگی اجتماعی شهر شیراز، سه هنرمند موسیقیدان آلمانی و گروه هنری بامداد برگزار گردید.

در این مراسم معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت:مجموعه شهرداری توانسته است فضای بسیار خوبی را در عرصه های ملی، فراملی و استانی ایجاد نماید و در حال حاضر همزمان دو گروه از هنرمندان شهر شیراز در شهر وایمار آلمان خواهر خوانده شهر شیراز در غالب نشست های تخصصی حافظ و گوته و آواها و نواهای شیرازی به اجرای برنامه می پردازند همچنین گروهی نیز در شیراز به عنوان خواهر خوانده به اجرای موسیقی می پردازند.

محمد فرخ زاده درادامه بیان داشت: هفته فرهنگی شیراز درغالب معرفی پتانسیل ها،توانمندی ها،و اماکن دیدنی شیراز در بحث گردشگری،تاریخی،فرهنگی و مذهبی در شهر نیشابور همزمان با روز نیشابور در حال اجراست که6گروه هنری از شیراز و هنرمندان در حال اجرای برنامه می باشند که این گروه از فردا عازم اصفهان میشود.

 

فرخ زاده بیان نمود: پیمان بزرگiccn یا میراث فرهنگی معنوی و یا شبکه بین شهری فرهنگی ناملموس،پیمانی است که سه شهر شیراز،نیشابور و اصفهان عضو آن بوده اندکه امسال 50کشور جهان به عنوان میزبان در اصفهان حضور خواهند داشت و شیراز در آنجا نقش پررنگی در معرفی آداب،رسوم،هنر و آنچه که بعنوان داشته های این دیار پرگهر دارد منعکس خواهد نمود. 



 

**** پنج شنبه 17 مهر1393

آماده سازی آرامگاه لسان الغیب جهت اجرای  مراسم یاد روز حافظ

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری فارس از آماده سازی مجموعه فرهنگی ،تاریخی آرامگاه حافظ برای برگزاری مراسم ویژه یاد روز حافظ خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری فارس گفت : مجموعه فرهنگی ،تاریخی آرامگاه حافظ به دلیل جایگاه واهمیتی که در ابعاد ملی وبین المللی به لحاظ حضور مقامات رسمی وگردشگران داخلی و خارجی دارد به طور دائم مورد توجه مسوولین ذیربط بوده و آمادگی میزبانی از این گونه برنامه ها را دارد اما فرصت پیش آمده برای برگزاری مراسم یاد روز حافظ نیز این ا مکان را می دهد تا برخی از نواقص برطرف شود به طوریکه اجرای عملیات رنگ آمیزی در بخشهای مورد نیاز ، بررسی تأسیسات آب ، برق ، تلفن و... ، نور پردازی ، رسیدگی به فضای سبز با طرحی نوین و پاکسازی کامل محوطه مجموعه از جمله اقداماتی است که هم اکنون درحال اجرا می باشد.

 

مصیب امیری، درخصوص برگزاری مراسم بزرگداشت یاد روز حافظ گفت : مراسم بزرگداشت یاد روز حافظ با حضور اهالی شعرو ادب و فرهنگ و دوستداران خواجه اهل راز و نیز مسئولین ارشد استان و کشور از ساعت 19 شامگاه شنبه 19 مهرماه درجوار بارگاه ملکوتی حافظ برگزار می شود و در روز یکشنبه 20 مهرماه گلباران آرامگاه حافظ با حضور جمعی از دوستداران حافظ ، ادبا ، شعرا و فرهیختگان و نیز مسئولین این استان برگزار می گردد. همچنین در 20 مهرماه سخنرانی های علمی با حضور تعدادی از حافظ پژوهان با عنوان معرفی شرح های معتبر برحافظ در تالار مرکز اسناد و کتابخانه ملی  فارس برگزار می گردد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: