پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۰۷:۰۳
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۴۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
امام جمعه شیراز :
متاسفانه برخی از افراد با نام دفاع از شیعه و ولایت و روحانیت یک سری کارهایی را در عزای امام حسین توصیه و سفارش می کنند
امام جمعه شیراز : خانواده سلول اصلی سلامت جامعه است.
 آیت الله ایمانی در خطبه های امروز نماز جمعه شیراز با اشاره بیست و چهارم ذی‌الحجه روز تاریخی مباهله گفت : قرآن مجید در سوره آل عمران مباهله را به عنوان یک جریان مطرح می‌کند یعنی آخرین راه برای گفت‌و‌گو با آن‌هایی که استدلال را قبول ندارند و در مقابل دلیل و منطق تمکین نمی‌کنند، مباهله است.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود : این آیه با آنانی بود که در مقابل دلیل و منطق تمکین نکردند و امروز نیز مباهله به قوت خودش باقی است.
 امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود به 25 ذی الحجه روز خانواده اشاره کرد و افزود : خانواده سلول اصلی سلامت جامعه است و اگر ما انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی را دنبال می کنیم باید به خانواده توجه بیشتری داشته باشیم و زندگی خود را زندگی اسلامی قرار دهیم .
 آیت الله ایمانی افزود : متاسفانه به علت تقلید از زندگی غربی حدود و حریم زن و مرد در جامعه گم می شود .
 آیت الله ایمانی افزود : ما امروز باید حریم را نگه داریم و رهبر معظم انقلاب هم به مناسبت های مختلف بیان کردند که خودنمایی زنان در جامعه موجب متلاشی شدن و فساد کانون خانواده می شود .
امام جمعه شیراز گفت : چرا باید طلاق و مشکلات بی بند و باری در جامعه دیده شود و چرا کاری را با عنوان فرهنگ و هنر انجام می دهند ولی محتوای ضدفرهنگی دارد .
وی با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم الحرام قرار داریم حادثه کربلا یک حادثه عظیم در تاریخ اسلام و زندگی بشر دانست و گفت : عامل پایداری ارزش های دینی و اسلامی عزاداری بر امام حسین علیه السلام بود و هست و همچنین بصیرت و بیداری شیعیان به برکت عزاداری امام حسین علیه السلام است .
 آیت الله ایمانی افزود : باید سنت ها را در عزاداری حفظ و محتواها را بازبینی کنیم . امام جمعه شیراز خطاب به مداحان ، شاعران و سخنرانان هیات های مذهبی و صاحبان مجالس گفت : ما در این اجتماع عظیم ، شاهد حضور مردان و زنان در جامعه هستیم لذا باید خرافات و مسائل غیرشرعی در عزاداری امام حسین وارد نشود.
وی افزود : متاسفانه برخی از افراد با نام دفاع از شیعه و ولایت و روحانیت یک سری کارهایی را در عزای امام حسین توصیه و سفارش می کنند و در شبکه های ماهواره ای و ضد دینی استکبار بخصوص انگلیس با سواستفاده از اعتقادات اصیل اهل سنت و شیعه به تفرقه و اهانت به آنان می پردازند . آیت الله ایمانی افزود : همه این کارها به پشتیبانی انگلیس مدیریت می شود لذا باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم این گونه گرفتاری ها وارد عزاداری های حسینی شود.
 نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت : هر چه زمان می گذرد توطئه های آمریکا و سران پشت پرده آشکارتر می شود که این مسئله مبارزه با داعش و تروریست نیست بلکه مسئله از بین بردن قدرت های اسلامی و تامین امنیت اسراییل است .
آیت الله ایمانی افزود : آنانی که دیروز برای مقابله با انقلاب اسلامی تروریست های را بوجود آوردند و تجهیز کردند و درکشور منافقین را ایجاد کردند و در خارج از کشور القاعده و النصره و دیگر گروه های ترروریستی را تشکیل دادند همه برای مقابله با انقلاب اسلامی بود .
وی افزود : امروز هم که احساس خطر می کنند همان ها مجددا برای مقابله با انقلاب اسلامی ائتلاف تشکیل می دهند اما همانگونه که دیروز شکست خورده اند و طبل رسوایی آنان از پشت بام دنیا به زمین افتاد این بار هم شکست می خورند .
نام:
ایمیل:
* نظر: