يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۵۲:۳۴
آخرین اخبار
گزارش
حضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
روابط عمومی و تبلیغات
boletحضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
اسفندیار احمدی نژاد
جلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
روابط عمومی و تبلیغات
boletجلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
اسفندیار احمدی نژاد
یادداشت و گفتگو
شهدای شاخص سال 1399
فرهنگی هنری ناحیه پاسارگاد:
boletشهدای شاخص سال 1399
شهید شاخص سال 1401
boletشهید سعید جعفری
شهید امین بهاری سعدی
یاد شهدا با ذکر صلوات شهید امین بهاری سعدی
boletشهید امین بهاری سعدی
کد خبر: ۴۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
دراین بیانیه قسمت های مختلف بسیج و سپاه پاسارگاد ضمن محکومیت شدید تمسخر روزضه‌خوانی برای امام حسین(ع) تاکید کردند: امروز عزت و افتخار شیعه به حرکت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مدیون حرکت ایشان است. سزاوار نیست که بعضی ها از جهالت و نادانی به روضه ایشان که بسیار مورد سفارش ائمه و بزرگان دین بوده است توهین و مسخره نمایند.
به گزارش تنویر پاسارگاد،پاسدران وپرسنل شاغل در بخشهای مختلف سپاه پاسارگاد در اعتراض به هتک حرمت صورت گرفته به روضه اباعبدالله حسین(ع) در جریان اختتامیه برنامه گذر هنر شیراز  بیاینه ای صادر کردند.

دراین بیانیه پاسداران سپاه پاسارگاد ضمن محکومیت شدید تمسخر روزضه‌خوانی برای امام حسین(ع) تاکید کردند: امروز عزت و افتخار شیعه به حرکت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مدیون حرکت ایشان است. سزاوار نیست که بعضی ها از جهالت و نادانی به روضه ایشان که بسیار مورد سفارش ائمه و بزرگان دین بوده است توهین و مسخره نمایند.

بسم الله الرحمّن الرحّیم

سلام بر تو ای اباعبدالله ، سلام بر تو ای فرزند رسول خدا ، سلام بر تو ای فرزند امیرالمومنین ای فرزند سید اوصیاء، سلام بر تو ای فرزند فاطمه زهرا سیده زنان اهل عالم ، سلام بر تو ای آنکه خونخواهش خداست و پسر آنکه خونخواهش خداست و تنها کشته ای که خونش گرفته نشده . سلام بر تو و بر ارواح پاکی که در حرم مطهرت در گرداگرد تو فرود آمدند ، بر همه شما تا ابد (و همیشه) .

قال رسول الله (ص) : ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین لاتبرد أبدا .

درسهای عاشورا یک بحث زنده و جاودانه و همیشگی است و مخصوص زمان معینی نیست . درس عاشورا درس فداکاری ، دین داری ، شجاعت ، درس قیام الله و درس محبت و عشق است .

بار دیگر تاریخ تکرار شد و عاشورای دیگر به وقوع پیوست . بار دیگر یزیدیان زمان حسین را به قربانگاه کشاندند. و این بار نه با نعل اسبهایشان بلکه با کفش های آهنینشان بر حسین (ع) جسارت کردند و بر خیمه ها هجوم بردند و با به آتش کشیدن آنها قلب هزاران عاشق حسینی را به درد آوردند .

در ماه محرم و صفر به ویژه در ایام عاشورای حسینی مردم در سراسر کشور با اخلاص و ایمانی عمیق به عزاداری می پردازند و در مجامع و مجالس عزاداری شرکت می کنند و امواج خروشان انسانی در خیابان ها و محله ها به حرکت در می آیند تا وفاداری و ارادت خود را به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان پیامبر اسلام (ص) ابراز کنند . در این اجتماعات هسنند افرادی که در کسوت گویندگان مذهبی و یا بعضی از مداحان چه بسا بخواهند و یا از آنان خواسته شده باشد که از این اجتماعات پاک مذهبی سوء استفاده کنند و این تریبون ها را به محلی برای اهانت و هتاکی به شخصیتهای دینی و سیاسی تبدیل کنند و با ارائه تفسیری انحرافی از عاشورای حسینی علاقمندان و یاران مخلص و صدیق اباعبدالله الحسین را به عنوان کسانی معرفی کنند که از راه و رسم اسلام و امام خارج شده اند . عزاداران حسینی در سراسر کشور هوشیار باشند و اطراف چنین افرادی را خالی کنند و به این شیوه از هر گونه اختلاف و تفرقه در صفوف مردم عزادار جلوگیری کنند .

لذا ما دانشجویان حسینی همچون هفتاد و دو تن عاشوراییان حسین را تنها نگذاشته و در مقابل یزیدیان زمان به خونخواهی حسین بر می خیزیم و اعتراض وبرائت خود را نسبت به این هتک حرمت اعلام می داریم و به یاری حسین زمانمان می شتابیم .انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم الی یوم القیامه .

بسیج دانشجویی سپاه ناحیه پاسارگاد


نام:
ایمیل:
* نظر: