دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۵۲:۲۲
کد خبر: ۴۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
در بسیج علمی فارس صورت گرفت
در راستای تدوین اهداف علمی و سند چشم انداز علمی سپاه فجر استان فارس جلسه ای با حضور متخصصین و مسئولین سازمانها در سازمان بسج علمی پژوهشی فارس برگزار شد
به گزارش سازمان بسیج علمی پژوهشی فارس، در راستای تدوین اهداف علمی و سند چشم انداز سه ساله علمی سپاه فجر استان فارس جلسه ای با حضور متخصصین و مسئولین سازمانها در سازمان بسج علمی پژوهشی فارس برگزار شد.
در این جلسه مسئولین و متخصصین اقشار و سازمان های بسیج سپاه فجر به تدوین و بررسی سند چشم انداز سه ساله سپاه فجر پرداختند و بر هماهنگی بین سازمان های بسیج برای به انجام رساندن آن تاکید کردند.

مهندس عسکری مسئول بسیج سازندگی ضمن بیان بخشی از فعالیت های این سازمان گفت: هفت جلسه جهت پخش و پوشش رسانه ای فعالیت های بسیج سازندگی داشته ایم که محوریت آن خشک سالی و کم آبی و راه های برون رفت از آن بوده است.
عسکری در رابطه با فعالیت های دیگر بسیج سازندگی گفت: در راستای کاهش برنج از جیره غذایی مردم به دلیل مصرف بالای آب در کشت برنج نیز فعالیت های گسترده ای داشته ایم و در راستای ایجاد فرهنگ سالم غذایی استفاده قارچ را به جای گوشت قرمز و سفید تبلیغ کرده ایم.
وی با تاکید بر کاهش مصرف آب در صورت گرایش به سمت کشت گلخانه ای گفت : در کشت گل خانه ای نسبت به فضای باز 15 برابر کاهش مصرف آب را داریم.
در ادامه مهندس کریمی با اشاره به اینکه باید تمرکز بر نقاط قوت استان و بخش کشاورزی باشد، پشتوانه مباحث علمی را وجود زیرساخت های لازم دانستند ،مسئول بسیح مهندسین استان ضمن بیان اینکه مجوز 30هکتار گلخانه و بیست هکتارصنایع تبدیلی را گرفته ایم ، مشکل را در زیرساخت ها عنوان کردند.
در ادامه مهندس عسکری مهمترین علت کند شدن پیشرفت کارهای علمی را نبود اراده و هماهنگی لازم در دستگاه های مختلف عنوان کرد.
در آخر این جلسه مسئول بسیج علمی پژوهشی فارس گفت : این جلسات تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دارد  و همینطور به دلیل نیاز به تامل بیشتر برای تدوین سند نهایی  ادامه بحث را به جلسات آینده موکول کرد.



نام:
ایمیل:
* نظر: