کد خبر: ۴۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
بانوی فارسی دارنده مدال‌ نقره بازی‌های آسیایی:
عضو تیم ملی کبدی و دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی گفت: گاه پیش می‌آمد که به خاطر حفظ حجاب‌ و پوشش امتیازهایی را هم از دست می‌دادیم ولی حفظ حجاب برایمان مهم‌تر از گرفتن مدال بود.
سعیده جعفری ورزشکار فارسی یکی از بازیکنان تیم ملی کبدی در این دوره از مسابقات بود که همراه با این تیم به مدال نقره بازیهای آسیایی دست یافت.
جعفری در مورد بازیهای آسیایی اینچئون گفت: این مدال اولین مدال برون مرزی من بود و از ابتدایی که کبدی را آغاز کردم و وارد تیم ملی شدم به تک‌ تک این لحظه‌ها فکر می‌کردم با این‌که از مدال طلا بازماندیم و مدال نقره گرفتیم ولی برای ما حکم طلا را داشت، چون نه تنها من بلکه تمام بچه‌هایمان زحمت کشیدیم و وقتی روی سکو رفتیم واقعاً احساس خوبی داشتم.
وی افزود: یکی از بزرگترین آرزوهای من این است که کبدی هم در مسابقات المپیک جهانی شرکت کند؛ چون نسبت به رشته‌های دیگر تازه تأسیس است.
جعفری اظهار داشت: ما تقریباً مدت 8 ماه در اردو بودیم و در این فاصله چند ماه قبل از این‌که بازی‌های آسیایی شروع بشود برای مسابقات تدارکاتی به کره جنوبی و تایلند رفتیم. 15 روز آن‌جا بودیم 9 روز در کره جنوبی مسابقات دوستانه داشتیم و 5 تا 6 روز بعدش هم در تایلند بودیم. در مسابقات چون یکی از رقبای ما تایلند بود که خوشبختانه ما توانستیم تایلند را شکست بدهیم و کره هم که میزبان بود. اردوهای درون‌مرزی هم در گرگان برگزار شد چون گلستان مهد کبدی ایران است و خدا را شکر اردوها بسیار رضایت‌بخش بود.
جعفری در مورد رعایت حجاب بانوان ایرانی در این دوره از مسابقات نیز بیان داشت: کشورهای همسایه واقعاً احترام زیادی برای پوشش ما قائل بودند این را به جدیت می‌گویم واقعاً ارزش و احترام زیادی قائل بودند و این دید سبب می‌شد که ما ایرانی‌ها به پوشش‌مان ببالیم.

در رشته ما که امکان درگیری و کنتاک زیاد است و با پوشش بودن خیلی سخت است ولی ما در همه شرایط تمرینی حتی در اوج تابستان هم با حجاب بودیم تا در مسابقات اذیت نشویم و بخاطر حجاب امتیازی از دست ندهیم.

درباره آن اتفاق هم باید بگویم که در حین بازی با هند مقنعه کاپیتان ما درآمد و در همین لحظه تیم هند آمدند حلقه زدند دور بازیکن که مشخص نباشد مقنعه‌اش درآمده، داور کره‌ای هم کتش را درآورد و روی سر بازیکن ما انداخت و این نشان می‌دهد که دیگر کشورها هم برای حجاب ما ارزش و احترام قائل هستند و واقعا جای تحسین داشت.

گاه پیش می‌آمد که به خاطر حفظ حجاب‌ و پوشش امتیازهایی را هم از دست می‌دادیم ولی حفظ حجاب برایمان مهم‌تر از گرفتن مدال بود.

کبدی علاوه برآنکه خیلی نشاط‌آور و هیجان‌آور است ولی  آسیب‌هایش هم زیاد است به گونه‌ای که من پس از هر اردو با آسیب به خانه باز‌می‌گشتم با این حال خانواده‌ام بسیار مرا حمایت کردند و من از همین جا از همه و به‌ویژه پدر و مادرم تشکر می‌کنم. به ویژه برای مراسم استقبال که سنگ تمام گذاشته بودند و اگر حمایت‌های پدر و مادرم نبود هرگز به این جایگاه نمی‌رسیدم. گاه پیش می‌آمد که مجبور بودم ساعت 4 صبح برای تمرین دو بروم و پدرم با وجود آنکه شرایطش را نداشتند همراه من می‌آمدند که من تنها نباشم.

جعفری در نهایت بیان داشت: از تمام کسانی که در این مدت به من کمک کردند تا این مدال را کسب کنم، تشکر می‌کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر: