دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۲۴:۱۵
کد خبر: ۴۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹
رئیس موزه علوم و فناوری:
رئیس موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران از برنامه ایجاد شعبه‌های موزه علوم و فناوری در استانهای کشور خبر داد و گفت: در این راستا در حال حاضر شعبه موزه علوم و فناوری در اصفهان افتتاح شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی پژوهشی فارس به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سیف‌الله جلیلی امروز طی یک نشست خبری با بیان این که در نظر داریم شعبات موزه علوم و فناوری را با در نظر گرفتن زمین و امکانات موجود در استانهای مختلف ایجاد کنیم، گفت: در حال حاضر موزه علوم و فناوری در اصفهان افتتاح شده است و در حال رایزنی برای افتتاح این موزه در استانهای شهرکرد و زنجان هستیم و با استان بیرجند نیز در مرحله اخذ تفاهم‌نامه قرار داریم.

وی همچنین یکی دیگر از فعالیتهای موزه علوم و فناوری را برگزاری نمایشگاه‌های سیار به درخواست مراکز علمی و شهرداری‌ها در استانهای مختلف عنوان کرد و گفت: از سال 91 این فعالیت آغاز شده است که تا کنون هشت نمایشگاه سیار در استانهای مختلف برگزار شده است و تا پایان سال نیز سه نمایشگاه دیگر در شهرهای بیرجند، بابلسر و جزیره سیری برگزار می‌شود.

وی با بیان این که تا کنون 10 نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری در استان تهران نیز برگزار شده است، گفت: موزه علوم و فناوری آمادگی دارد تا با درخواست مراکز علمی و سایر ارگان‌های دیگر نمایشگاه‌های سیار را برگزار کند.

رئیس موزه علوم و فناوری با بیان این که سالانه حدود 40 هزار نفر از موزه علوم و فناوری بازدید می‌کنند، افزود: بر این اساس سال گذشته 42 هزار نفر از موزه بازدید داشتند که قشر عمده آن و به عبارت دیگر 70 نفر بازدیدکنندگان را گروه‌های دانش‌آموزی تشکیل می‌دهند، بدین نحو که هر روز سه گروه دانش‌آموزی از موزه بازدید دارند.

جلیلی در خصوص وضعیت بودجه موزه علوم و فناوری و مقایسه آن با بودجه‌های علوم و فناوری در سراسر دنیا تصریح کرد: بودجه‌ای که به موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود، درمقابل کاری که باید انجام دهد، بسیار ناچیز است و قابل قیاس با بودجه‌های موزه‌های علوم و فناوری کشورهای دیگر نیست.

وی همچنین طی پیشنهادی خواستار شد تا مراکز مختلفی که تحت عنوان مرکز علم در کشور ورود یافتند، همگی تحت یک عنوان و مجموعه واحد به فعالیت بپردازند.

همچنین در این نشست دکتر حنیف قلندری، معاون پژوهشی موزه علوم و فناوری، با اشاره به فعالیت موزه در سه گالری خاطرنشان کرد: عناوین این گالری‌ها شامل فناوری‌های بومی، مرکز علم و گالری از مورس تا موبایل است.

وی تصریح کرد: در گالری فناوری‌های بومی دستاورد دانشمندان ایران و اسلام به نمایش گذاشته شده است. همچنین در مرکز علم نیز مفاهیم کلی علوم به صورت ابزار تعاملی قابل مشاهده است و در گالری از مورس تا موبایل نیز فناوری‌های ارتباطات از ابتدا تا کنون قابل نمایش است.

نام:
ایمیل:
* نظر: