سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۴۲:۰۳
کد خبر: ۴۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
هرروز یک کتاب
کتاب های " عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی" برگرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی، " جمعیت ارباب وفا" روایتی کامل از دیدار شاعران با رهبر انقلاب در سال ۹۰ و " خلاصه تاريخ هنر" آثاری متنوعی است که به علاقمندان پیشنهاد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان، " عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی"، به کوشش امیرحسین بانکی‌پور فرد، "جمعیت ارباب وفا"  و " خلاصه تاريخ هنر" اثر پرويز مرزبان کتاب هایی است که در زمینه عفاف وحجاب، دیدار شاعران با رهبر انقلاب و بررسی تاریخ هنر معرفی می گردند.



عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی

عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی

برگرفته از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی

درباره کتاب

بعد از انقلاب شاهد برخوردهای افراطی و تفریطی در زمینه‌ی حجاب و عفاف بوده‌ایم. بسیاری از حرکتهایی که در این زمینه صورت گرفته است، برخوردهای، ظاهری سطحی، احساسی، موردی، مقطعی، دفعی و ضربتی بوده است.

درحالیکه حجاب، مقوله‌ای فرهنگی است و هـرگونه اشاعه و تصمیم‌گیری و تبلیغ درباره‌ی آن و در مورد آن، باید تدریجی، مستمر، عمیق، همه‌جانبه و مدبّرانه باشد. افراد در این زمینه نباید سلیقه‌ای عمل کنند، بلکه استراتژی واحدی برای نحوه‌ی برخورد با آن باید حاکم باشد. در این راستا لازم است در درجه‌ی اوّل، دیدگاههای مقام معظّم رهبری به عنوان امام امّت و چشم بصیر و دیده‌بان نظام در این زمینه استخراج و مبنای عمل قرار گیرد. در این کتاب سعی شده است تمامی سخنان ایشان در این زمینه به دقت مطالعه، استخراج و در قالب پنج فصل و با عناوین عفّت و حیا، روابط زن و مرد، حجاب و پوشش، کشف حجاب و بیبندو‌باری، و روش برخورد با بی بند و ‌باری، ارائه گردد.

در استخراج، گردآورى و دسته‌بندى سخنان معظّمٌ‌له و ارائه‌ی آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانیها و پيامهاى ايشان درباره‌ی زنان، از آغاز پيروزى انقلاب اسلامى تا سال1392حتّی سخنانی که بعضاً رسانه‌ای نشده است؛ ـ مانند توصیه‌هایی که هنگام خواندن خطبه‌ی عقد به جوانان داشته‌اندـ امّا در مخزن اسناد دفتر معظّمٌ‌له موجود بوده، مورد بررسى قرار گرفته است كه حجم گسترده‌ی آنها، توجّه و اهتمام رهبر معظّم انقلاب را نسبت به مسائل زنان نشان می دهد.

 

مشخصات کتاب

    قيمت:70000 ريال

    به کوشش: امیرحسین بانکی‌پور فرد

    ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی

    تعداد صفحات:152

    قطع:رقعي

 

 

روایتی کامل از دیدار شاعران با رهبر انقلاب در سال ۹۰

جمعیت ارباب وفا  


 

کتاب «جمعیت ارباب وفا»، روایت کاملی است از دیدار ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۰ (۱۴ رمضان ۱۴۳۲) رهبر انقلاب با اصحاب شعر کشور. ترتیب شاعران و متن اشعار در این کتاب، مطابق اصل جلسه بوده و هیچ‌گونه تغییری در آن صورت نگرفته است.

 

شاید یکی از شیرین‌ترین جلسات دیدار رهبر انقلاب در ماه مبارک رمضان، جلسه‌ی دیدار شعرا باشد؛ دیداری که از ساعاتی قبل از اذان مغرب آغاز شده و بعد از اقامه‌ی نماز به امامت رهبر انقلاب و صرف افطاری، تا نزدیک به نیمه‌‌ی شب به درازا می‌کشد.

 

دیدار ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۰ (۱۴ رمضان ۱۴۳۲) یکی از آن دیدارهایی است که در آن شعرای مطرحی چون علی معلم دامغانی، سیدعلی موسوی گرمارودی، علیرضا قزوه، محمدکاظم کاظمی، محمدجواد محبت، مصطفی محدثی خراسانی، فاضل نظری، علی‌محمد مؤدب، میلاد عرفان‌پور و ... حضور داشته و اشعار خود را قرائت کردند. امسال، در ایام ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، متن کامل این دیدار توسط انتشارات انقلاب اسلامی در کتابی با عنوان «جمعیت ارباب وفا» منتشر شده است. ترتیب شاعران و متن اشعار در این کتاب، مطابق اصل جلسه بوده و هیچ‌گونه تغییری در آن صورت نگرفته است و تنها در سخنان مجری و شاعران، ویرایش مختصری انجام گرفته است. نکاتی که رهبر انقلاب نسبت به شعر هرکدام از شاعران نیز بیان کرده‌اند، در قالب پاورقی کتاب منتشرشده که خود موجب جذابیت بیشتر اثر شده است.

 

در انتهای این کتاب نیز متن کامل بیانات رهبر انقلاب به همراه تعدادی از تصاویر دیدار آورده شده است. همچنین‌ فیلم این دیدار نیز در قالب لوح فشرده به همراه کتاب عرضه شده است. نام کتاب نیز از بیتی گرفته شده است که رهبر انقلاب در ابتدای دیدار خود آن را قرائت کردند:

" جمعیت ارباب وفا نگسلد از هم             این سلسله تا روز جزا نگسلد از هم"

علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه‌ی تهیه‌ی کتاب فوق می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۹۳۵۴۸-۰۲۱ و ۶۶۴۸۳۶۹۵-۰۲۱ تماس حاصل نمایند و یا به پایگاه اطلاع‌رسانی www.book-khamenei.ir  مراجعه کنند.

مشخصات کتاب

ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی

موضوع كتاب: ادبیات

نوبت چاپ: اول

تاریخ چاپ: تابستان ۹۳

شمارگان: ۵۰۰۰ نسخه

تعداد صفحه: ۱۰۴

شابك: ۹۷۸-۹۶۴-۲۹۵۱-۶۸-۰

 

خلاصه تاريخ هنر


خلاصه تاریخ هنر

مروري بر كتاب

كتاب حاضر به شرح موجز در زمينه تاريخ هنر عرضه شماري از آثار هنري از تمدنهاي بزرگ باستاني تا اقوام كوچك و بوميان و جزيره نشينان گمنام پرداخته است و نيز با الحاق واژگاني هنري و باارزش در دو بخش هنر ايران قبل از اسلام و پس از آن به خوانندگان فارسي زبان كمك شاياني كرده است.

در اين كتاب كه نويسنده آن را فروتنانه يك گزارش كوتاه مي خواند، به ترتيب از دوره هاي پيش از تاريخ و خاستگاه هاي تمدن، نخستين آثار هنرهاي تجسمي ـ معماري و پيكره سازي و نقاشي بحث مي شود. سپس به شرح تحولات عمده‌ هنر در جامعه‌ بزرگ باستاني تا آغاز مسيحيت توجه مي شود.

 

گزارش هنر ايران در دو بخش «از پارينه سنگي تا ظهور اسلام» و «تكوين و اشاعه‌‌ هنر اسلامي» آمده است. در ادامه نگاه جستجوگر بر هنر يونان و روم و به دنبال آن بر سير هنر اروپا تا آخرين مراحل امروزين موقوف مانده است. آنگاه پس از بخشي درباره‌‌ هنر امريكاي شمالي، گفتاري در هنر افريقا براي پايان بخشيدن به متن وجود دارد.

فهرست موضوعی کتاب:

هنر پيش از تاريخ، هنر بين النهرين، هنر مصريان، هنر ايران تا ظهور اسلام، هنر دره سند (هند)، هنر چين ـ هنر ژاپن، هنر يونان.

مشخصات کتاب

نويسنده: پرويز مرزبان

ناشر: علمي و فرهنگي

زبان كتاب: فارسي

تعداد صفحه: 400

اندازه كتاب: وزیری جلد سخت - سال انتشار: 1372

کد کتاب: 75642

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: