يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۴۹:۰۶
کد خبر: ۴۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
نشست اخلاقی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه امام مهدی(عج) شهرستان سروستان با حضور جمعی از طلاب این حوزه برگزار گردید.

نشست اخلاقی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه امام مهدی(عج) شهرستان سروستان با حضور جمعی از طلاب این حوزه برگزار گردید.

در این نشست حاج آقا موسوی پیرامون ضرورت امربه معروف و نهی از منکر سخنانی را ایراد نمود و گفت: یکی از ضروریات هر جامعه اسلامی و یا غیر اسلامی فریضه امر به معروف و نهی از منکر است؛یکی از واجباتی که خداوند و ائمه علیه السلام بدان تاکید بسیار دارند و از آن به عنوان یک فریضه بزرگ یاد می کنند که نزد خداوند منان پاداش بسیار زیادی دارد.

وی در ادامه سخنرانی خود فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ضمانت دهنده اجرای قوانین و مقررات دانست و گفت: در تمامی کشورها،نظام ها و یا هر مجموعه کوچک و بزرگی یک سری قوانین هستند که باعث می شوند نظم و انظباط در آن مجموعه و یا جامعه حکم فرما شود؛در این مجموعه ها ماموران خاصی برای اجرای این قوانین قرار داده شده اند تا بر این قوانین وضع شده نظارت کنند و طممئن شوند این قوانین به نحو احسن اجرا می شود یا خیر،اما در حکومت و نظام اسلامی اینچنین نیست و فقط مسئولانی که برگزیدگان جامعه هستند مسئول نظارت بر اجرای دقیق و صحیح قوانین نمی باشند؛بلکه هر فرد در جامعه اسلامی این وظیفه را در خود می بیند که بر قوانین نظارت داشته باشد و خود را تابع این قوانین قرار دهد.

وی افزود: در حکومت اسلامی همه افراد این اجازه را دارند که در هر شرایطی و یا در هر طبقه از جامعه بر اجرای دقیق قوانین دخالت و نظارت داشته باشند.

وی در ادامه گفت: وقتی در یک جامعه همه افراد آن می توانند بطور مستقیم بر اجرای قوانین نظارت داشته باشند تخطی از قوانین که باعث بی عدالتی می شود معنایی پیدا نمی کند و هر شخص تلاش خود را در جهت کاهش و کم رنگ شدن بی عدالتی می کند و در نهایت این نظارت عمومی که ضامن عدالت در جامعه می شود باعث می شود جامعه به سوی کمال و سعادت رهسپار شود.

وی در پایان افزود که ضامن شکوفایی و بالندگی و سعادت یک جامعه انجام فریضه امربه معروف و نهی از منکر است که در آن هر فرد خود را موظف و تابع قوانین می داند و در جهت بسط و گسترش عدالت اجتماعی و کاهش تخلفات به تلاش وا می دارد.


انتهای پیام/224224

منبع:سازمان بسیج طلاب فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: