يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۴۱:۵۶
کد خبر: ۴۳۵۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
کلاس اخلاق با محوریت نقش عبادت و نیایش در خانه با سخنرانی حاج آقا جعفر قوامی در مدرسه علمیه الزهراء(س) با حضور طلاب این خواهر این حوزه برگزار گردید.
کلاس اخلاق با محوریت نقش عبادت و نیایش در خانه با سخنرانی حاج آقا جعفر قوامی در مدرسه علمیه الزهراء(س) با حضور طلاب این خواهر این حوزه برگزار گردید.
ایشان ابتدا سخنان خود را با طرح این سوال آغاز نمود که نقش عبادت در زندگی و بنیان خانواده چیست؟وی در ادامه این سخنرانی گفت:نقش عبادت در زندگی و خانواده نقش بسیار پررنگی است و دینداری و عبادت ابتدا تاثیرش در خود فرد است و باعث می شود انسان خود را بهتر بشناسد و به خود شناسی برسد.
وی گفت: دل بستن به مادیات و لذایذ دنیوی و مادی می تواند برای مدت زمان کوتاهی انسان را به آسایشی نسبی و موقت برساند اما این آرامش نمی تواند مدت زمانی زیادی دوام بیاورد و باعث می شود انسان از خود بیگانه شود و به خودشناسی نرسد.
وی در ادامه گفت: کسانی که عبادت و نیایش و همچنین یاد خدا را در زندگی خود گسترده می سازند و پایه و اساس و بنیان خانواده را بر دینداری بنا می نهند از آرامش روانی دائمی برخوردار هستند و کمتر دل به زیبایی های دنیوی می دهند و از آن دوری می کنند و و در نهایت به خودشناسی که همان مقدمه خداشناسی است می رسند.
وی همچنین افزود: باید داسنت که رابطه مستقیمی میان خود شناسی و خدا شناسی وجود دارد و همین امر می تواند محرکی در جهت رفع عیوب انسانی و درونی خود و همچنین افزابیش سطح اعتقادات و دینداری می شود تا در نهایت انسان به خداشناسی دست پیدا کند؛در بحارالانوار61/91 می خوانیم:
«من عرف نفسه فقد عرف ربه»
به معنی : آن کس که خود را بشناسد در واقع خدا را شناخته است.
وی در این کلاس به بیان مسائل اخلاقی پرداخت و گفت: برای اینکه انسان به خودشناسی برسد ابتدا این سوال برایش پیش می آید که از کجا آمده ام؟ اگر به این سوال که سوالی اساسی در خداشناسی است پاسخ دهد می تواند به خداشناسی برسد؛در واقع پاسخ به این سوال پیچیده نیست و تنها می توان گفت که کسی که خداو معبود خود را به دست فراموشی بسپارد در واقع خود را فراموش کرده و رو به نسیان می برد؛در سوره مبارکه مجادله آیه نوزده می خوانیم:
«استحوذ علیهم الشیطان فانساهم ذکر الله ... »
به معنی:شیطان بر آنان مسلط شده در نتیجه ذکر خدا را از یاد آنان برده است.

انتهای پیام/224224
منبع:سازمان بسیج طلاب فارس
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
فرزین حیدری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:55 - 1393/10/06
0
0
اربعین93(گزارش تصویری شماره2)
20 عکس از 9 هیئت شیراز
در بزرگ ترین پیاده روی جهان اربعین93

در سایت امین ولایت(امین:لغب حضرت احمدبن موسی) madahan-shiraz.blog.ir
نام:
ایمیل:
* نظر: