شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۳۲:۱۳
کد خبر: ۴۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
دردیدار با خانواده شهید مصلی نژاد
تولیدات فرهنگی هنری شهیدمصلی نژاد در حوزه های تئاتر، سینما؛ عکس و خاطرات برجای مانده ازاین شهید عرصه فرهنگ وادب پس از چاپ در یادواره شهدای بسیج هنرمندان فارس، رونمایی خواهدشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، در دیدار باخانواده  سردارشهیدهنرمند مصلی نژاد که باحضورخانواده آن شهید بزگوارو مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس، مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فارس وجمعی از هنرمندان درمنزل آن شهید صورت گرفت، ازهمسر این شهید بزرگوار تجلیل به عمل آمد.

همسر شهید مصلی نژاد در این دیدار ابرازداشت: شهید مصلی نژاد، هنرمندی بود که هم اهل فرهنگ وادب بود و هم همسری مهربان که با زندگی بسیجی وار خود همیشه روزگار می گذراند.

 

وی به ابعادشخصیتی شهید مصلی نژاد پرداخت و اظهارداشت: شهید بسیارفعال بود ودر انجام فعالیت های فرهنگی هنری سراز پانمی شناخت و روحیه ی خستگی ناپذیری داشت که این روحیه تلاش وجدیت درفرزندانمان نیز وجود دارد.

وی در ادامه افزود: من و فرزندانم امیدواریم ادامه دهنده راه شهیدعبدالرضا مصلی نژاد ودیگر شهدا باشیم.

 

همسر این شهید به فرازی از وصیت نامه وی اشاره داشت و گفت در آن چنین می خوانیم:  "خدایا !از گذشته هایمان در گذر واگر هم ماندیم و بر گشتیم، مارا لحظه ای به حال خود وا مگذار."

 

شهدا چراغ راه هدایت

 مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس ابراز داشت: دیدار ازخانواده شهدا نه یک ماموریت کاری بلکه یک وظیفه  محسوب می شود، زیرا شهدا چراغ راه هدایت ما هستند.

حجت حسنی در این دیداربا اشاره به اولویت کاری بسیج هنرمندان درمعرفی شهدای هنرمند به جامعه، بیان داشت: معرفی شهدای هنرمند ازکارهای با اهمیت بسیج هنرمندان است ما در این دیدارها نیرو وانرژی می گیریم واز سیره و زندگی شهدا بیشترآشنا می شویم و از آنان الگو           می گیریم.

حسنی افزود: دیدار ازخانواده شهدا ادامه ی راه حضرت امام خمینی(ره) ومقام معظم رهبری است که باتوجه به تاکیدات ایشان در رابطه با خانواده شهداست.

 

شهدا فرماندهان اصلی فرهنگ هستند

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان فارس ادامه داد: شهدا فرماندهان اصلی فرهنگ هستند، آنچنان که شجاعت را از شهید هنرمندمصلی نژاد، مدیریت را از خانواده وی، اخلاص واقعی را از همسر این شهید، صبر و گذشت را از فرزندان، پر کاری، هنر و عدم وابستگی به دنیا را از دیگر اعضاء خانواده این شهید ودیگر شهدا آموختیم.

دکتربهزادمریدی خاطرنشان کرد: فرهنگ جهاد و شهادت تنها فرهنگ نجات‌بخش در همه عرصه‌های جامعه است و هیچ جایگزینی ندارد و عزت دنیا و آخرت در آن نهفته است و باید بدانیم عاقبت به خیر شدن در تداوم راه شهدا است.

 

 

 در این دیدار مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فارس با تشکر از سازمان بسیج هنرمندان در راستای معرفی شهدای هنرمند وحضور خود در این دیدار عنوان داشت: با همکاری سازمان بسیج هنرمندان فارس وادراه مل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، تولیدات فرهنگی هنری شهید مصلی نژاد در حوزه های تئاتر، سینما؛ عکس و خاطرات برجای مانده ازاین شهید عرصه فرهنگ وادب در آینده ای نزدیک به چاپ خواهد رسید.

در ادامه با اهداء لوح یادبود ویک جلد کلام الله مجید از همسرشهید مصلی نژاد تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است سردارشهید هنرمندعبدالرضامصلی نژاد، در بیست و چهارم دی ماه 65 و عملیات کربلای پنچ با اصابت ترکش خمپاره به فیض عظیم شهادت نائل آمد و ازاین شهید بزرگوار، یک فرزند پسر و دو فرزند دختر به یادگار مانده است که شبهای منّور آدینه، زائر آرامگاه نورانی او در گلزار شهدای رضوان جهرم می باشند.

شهید عبدالرضا مصلی نژاد هنرمند در رشته های هنری عکاسی، تئاتر، فیلم نامه نویسی و کارگردانی فعال بود.

شهید مصلی نژاد اولین لابراتوار را در فارس راه اندازی نمود. تاسیس سالن سینمایی در شهرستان جهرم از اقدامات این شهید بزرگوارمی باشد. 


آثار مکتوب شهیدمصلی نژاد چاپ و رونمایی می شود


آثار مکتوب شهیدمصلی نژاد چاپ و رونمایی می شود


آثار مکتوب شهیدمصلی نژاد چاپ و رونمایی می شود


آثار مکتوب شهیدمصلی نژاد چاپ و رونمایی می شود



آثار مکتوب شهیدمصلی نژاد چاپ و رونمایی می شود


آثار مکتوب شهیدمصلی نژاد چاپ و رونمایی می شود


آثار مکتوب شهیدمصلی نژاد چاپ و رونمایی می شود


آثار مکتوب شهیدمصلی نژاد چاپ و رونمایی می شود

نام:
ایمیل:
* نظر: