يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۲۵:۱۸
کد خبر: ۴۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
کلاس اخلاق با محوریت حسن خلق در پایگاه امام صادق برگزار گردید+گزارش تصویری
کلاس اخلاق با محوریت حسن خلق در پایگاه امام صادق علیه السلام شهرستان آباده با حضور طلاب و روحانیون این پایگاه و با سخنرانی حاج آقا مقتداپور در محل نمازخانه این حوزه برگزار گردید.

کلاس اخلاق با محوریت حسن خلق در پایگاه امام صادق علیه السلام شهرستان آباده با حضور طلاب و روحانیون این پایگاه و با سخنرانی حاج آقا مقتداپور در محل نمازخانه این حوزه برگزار گردید.

این کلاس ابتدا با قرائت آیاتی از قرآن کریم شروع شد و حاج آقا مقتداپور به بیان سخنانی پیرامون خوش خلقی و مزایای آن در زندگی فردی و اجتماعی و همچنین تاثیر آن بر جامعه و خانواده بیان داشت و ابتدای سخنرانی خود را با ذکر حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) شروع کرد و گفت:«قال رسول الله(ص):حسن الخلق خیرقرین».

در ادامه سخرانی وی گفت: در این جلسه به بیان موضوع مهم حسن خلق و زیبایی رفتار و اخلاق صحبت خواهیم کرد؛این موضوع یکی از مهمترین رموزی است که باعث سعادت دنیا و آخرت انسان ها و فرزندان آنها در محیط خانواده و اجتماع می باشد که خیلی ازما انسان ها از این خصلت زیبای انسانی غافل می شویم.

وی گفت: به جرات می توان گفت اگر در خانواده ای که دارای وضعیت رفاهی و مادی خوبی هستند اخلاق و نیکویی در رفتار وجود نداشته باشد این خانواده هیچ زمان روی آرامش و خوشبختی و سعادت را به خود نمی بیند و از محالات است که این خانواده بتواند فرزندانی صالح و سالم چه از لحاظ معنوی و چه از لحاظ اخلاقی به جامعه تحویل دهد.

ایشان در ادامه سخنان خود به بیان این سوال پرداختند که اگر پدر که یکی از ارکان مهم در بنیان خانواده است دارای صفت بدخلقی باشد در مقابل آن چه باید کرد و رفتاری باید در مقابل ان داشت؟ و وی به این سوال اینگونه پاسخ داد و گفت: اگر پدر که یکی از افراد مهم و تاثیرگذار چه از لحاظ اخلاقی و چه از لحاظ معنوی است دارای خلق و خوی نامناسب باشد بایستی به خاطر جایگاه او صبر و شکیبایی به خرج داد و در نهایت اگر این صبر باعث تغییر در رفتار و اخلاق وی نشد و همجنان به بدخلقی اصرار داشت بایستی افرادی که بر روی پدر خانواده می توانند تاثیر داشته باشند را شناسایی کرد و به آنان سپرد تا با وی صحبت کنند تا هم آرامش را برای خود و آسایش را برای دیگر اعضای خانواده به ارمغان بیاورد.

وی در ادامه به احترام و خوش خلقی نسبت به والدین تاکید کرد و گفت: اسلام در مساله خوش خلقی نسبت به والدین تاکید بسیاری کرده و این خوش خلقی نسبت به مادران بیشتر سفارش شده،البته این بدین معنا نیست که نباید احترام پدر را داشت و با وی بدخلقی کرد؛پیغمبر اکرم(ص) می فرماید: «« بهترین شما و نزدیکترین شما در روز قیامت به من کسی است که نسبت به خانواده اش لطف و مهربانی و محبت بیشتری داشته باشد.»»


انتهای پیام/224224

منبع:سازمان بسیج طلاب فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: