جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۲۳:۳۶
کد خبر: ۴۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
ستاری:
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: کاربرد اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تجاری‌سازی ایده‌ها است و پژوهشگران با استفاده از امکانات این صندوق می‌توانند دستاوردهای دانشگاه را به بازار ارائه دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری فارس به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، سورنا ستاری شامگاه چهارشنبه (19 آذر) در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری استان البرز، طی سخنانی اظهار کرد: البرز قابلیت‌های فراوانی دارد که استفاده از این پتانسیل‌ها زمینه شکوفایی استان را فراهم می‌کند.

وی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان را اقدامی مناسب در جهت شناساندن دستاوردهای پژوهشی البرز دانست و گفت: دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه بیش از حد انتظار بود و این مهم نشان از توانمندی بالقوه استان در حوزه فناوری و پژوهش دارد.

ستاری بیان کرد: در این نمایشگاه بخشی از پتانسیل‌های پژوهشکده‌ها و مراکز بزرگ تحقیقاتی و پژوهشی استان به نمایش درآمد که می‌توان از آن برای توسعه استان استفاده کرد.

ستاری در ادامه از میزان حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح‌های پژوهشی سخن به میان آورد و اظهار کرد: این معاونت در سرمایه‌گذاری طرح‌های پژوهشی دخالتی نمی‌کند و صندوق نوآوری و شکوفایی منبع تامین منابع مالی شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: این صندوق محرک اصلی پژوهشگران و فناوران است لذا تدابیری اتخاذ شده که امسال تسهیلات ویژه‌ای برای صندوق در نظر گرفته شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کاربرد اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری را تجاری‌سازی ایده‌ها و افکار دانست و گفت: پژوهشگران با استفاده از امکانات این صندوق می‌توانند دستاوردهای دانشگاه را به بازار ارائه دهند.

وی همچنین از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان حلقه اتصال دانشگاه و بازار یاد کرد و اظهار امیدواری کرد سیاست‌های جدید پژوهشی، مسؤولان استانی را به سمت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان سوق دهد.

ستاری در ادامه از ضرورت همکاری صنعت و دانشگاه سخن به میان آورد و تصریح کرد: همکاری صنعت و دانشگاه به کمک پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان میسر می‌شود، لذا باید با تشویق بخش خصوصی به افزایش پارک‌های دانش‌بنیان مبادرت ورزیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان بودجه صندوق نوآوری وشکوفایی در سال جاری را هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تخصیص این بودجه گامی مؤثر در راستای تحقق اهداف مورد نظر در حوزه تجاری‌سازی فناوری خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: