پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۴۲:۱۸
کد خبر: ۴۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
دکتر سید مسعود هوشمند دکترای تخصصی در ژنتیک مولکولی به عنوان دانشمند بر‌تر جهان اسلام انتخاب شد.
دکتر سید مسعود هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار سینانیوز گفت: «در صورتی که امکانات مورد نیاز در کشور فراهم شود می‌توانیم در زمینه‌های مختلف، بر‌تر از کشورهای دیگر ظاهر شویم.» 

این دانشمند بر‌تر در ادامه گفت: «پژوهش و تحقیقات کار سختی نیست بلکه کافی است مشکلات سطح جامعه را شناسایی کرده و جهت حل آن مشکل قدم برداریم. تکیه ما در پژوهش باید بر روی مسائل اساسی کشور باشد.» 

دکتر سید مسعود هوشمند دکترای تخصصی در ژنتیک مولکولی تاکنون ۱۵۰ مقاله علمی و حدود ۵ کتاب ارائه داده است و همچنین ۳۰۰ تست ژنتیکی برای بیماری‌های نادر راه‌اندازی کرده است. تربیت ۶۰ دانشجوی فوق لیسانس و دکترا از دیگر افتخارات وی به شمار می‌رود. 

به گزارش  بسیج جامعه پزشکی و به نقل از سینانیوز، وی در حال حاضر در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فن‌آوری مشغول به فعالیت است.

گفتنی است هر دو سال یک بار کشورهای اسلامی، بر‌ترین محققان و دانشمندان در عرصه فیزیک، تکنولوژی و بیولوژی را انتخاب می‌کنند که امسال این افتخار نصیب دانشمند بر‌تر ایرانی شد. 

جهت انتخاب دانشمند بر‌تر جهان اسلام تعداد مقالات، دستاوردهای علمی و اختراعات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 

قرار است جایزه دانشمند بر‌تر جهان اسلام با حضورر ۵۷ کشور مسلمان و همراه با هفتمین نشست وزیران علوم هفته آینده مصادف با ۱۹ دسامبر در مراکش، به دکتر سید مسعود هوشمند اهدا شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: