جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۴۶:۲۹
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۴۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۲
محققان علوم پزشکی کشور، روش ساده، کم هزینه و پرسرعتی برای تولید نانو ذرات اکسیدفلزی پیشنهاد داده‌اند که مطابق با اصول شیمی سبز است .
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از با شگاه خبرنگاران جوان ،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مزیت‌های روش پیشنهاد شده دراین تحقیق شامل سادگی روش تولید، راندمان و سرعت بالای واکنش، و جایگزین کردن آن با حلال‌های شیمیایی مضر و آلوده، کاهش هزینه‌های مصرفی و رعایت اصول شیمی سبز در سنتز نانوذرات اکسید سریم (CeO2) است که در نهایت منجر به تولید نانوذراتی با توزیع اندازه ذرات مناسب می‌شود .

دکتر تفقدی افزود: نانوذرات اکسید سریم تولید شده، غیر سمی با میانگین اندازه ذرات حدود 20 نانومتر و کروی شکل است که در حوزه‌ی پزشکی به عنوان آنتی اکسیدان و ترمیم کننده‌ی ضایعات عصبی و نخاعی، جاذب نور ماورای بنفش در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی از جمله کرم‌های ضد آفتاب، ساخت حسگرهای گازی، پیل‌های سوختی، مواد جلا دهنده و صنایع تولیدی شیشه و سرامیک کاربرد دارد .

وی با تاکید بر اینکه استفاده از مواد و معرف‌های شیمیایی خطرناک در تهیه‌ی مواد صنعتی، آزمایشگاهی و پزشکی از مشکلاتی است که امروزه محیط زیست و سلامت انسان را تهدید می‌کند گفت: معرفی و بسط روش‌های سنتزی بر پایه‌ی اصول شیمی سبز، در مقیاس آزمایشگاهی و صنعتی، برای جوامع علمی مرتبط یک ضرورت است .

حاصل و نتایج این تحقیقات در مجله Ceramics International منتشر شده است .

نام:
ایمیل:
* نظر: