گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۴۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
اصحاب رسانه فارس نظرات خود را در مورد حماسه عظیم مردمی نهم دی ماه 88 بیان کردند.‬

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج رسانه فارس؛ اصحاب رسانه فارس نظرات خود را در مورد حماسه عظیم مردمی نهم دی ماه 88 بیان کردند.‬

این گفتگو توسط نشریه برف، ارگان سازمان بسیج رسانه فارس در سال 92 تهیه شده است.


محمد عسلی؛ مدیرمسئول و صاحب امتیاز روزنامه عصرمردم:

حضور گسترده مردم تمام ترفندهای دشمنان داخلی و خارجی را نقش بر آب کرد

در 9 دی­ ماه سال 1388 یک بار دیگر مردم فهیم ایران برای حمایت از ارزش­ های انقلاب و حفظ دستاوردهای بی­ نظیر نظام جمهوری اسلامی حماسه آفریدند.

بی­ شک حضور گسترده مردم تمام ترفندها و توطئه­ های دشمنان داخلی و خارجی را نقش بر آب کرد.

مهم­ترین پیام حماسه 9 دی، مردمی بودن انقلاب، حضور همیشگی مردم در صحنه و تشخیص به موقع مقابله با ترفندها و حیله­ های دشمنان برای تخریب انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بود و پشتوانه این انقلاب مردم ایران است.


محمدتقی زرین­چنگ؛ معاون سردبیر روزنامه خبرجنوب:

9 دی، نقطه پایانی بر زندگی ننگین فتنه­ گران می­ باشد

اتفاق 9 دی و یا بهتر بگویم بزرگ­ترین اتفاقی که باعث شد حماسه 9 دی بوجود بیاید این بود که ملت حرف آخر خود را به منحرفین و اهالی فتنه بزنند، و آن حرف این بود که 9 دی نقطه پایانی بر زندگی ننگین فتنه­ گران می­ باشد.

مهم­ترین پیام حماسه 9 دی این بود که این ملت هیچ وقت از راه امام و رهبری و انقلاب اسلامی دست بردار نخواهد بود و همواره کسانی را که بخواهند کوچک­ترین آسیبی به دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی بزند به هر نوعی از صحنه خارج خواهند کرد.


دکتر حمیدرضا حقیقت؛ سرپرست روزنامه کیهان:

9دی یعنی این که هنوز مردم انقلاب­شان را دوست دارند

روز 9 دی چون مردم خودجوش و گسترده وارد صحنه شدند به همین خاطر به آن حماسه می­ گوییم. مهم­ترین پیام حماسه 9 دی هنوز مردم انقلاب­ شان را دوست دارند.


غلامحسین نیازی مدیر خبرگزاری شبستان:

دفاع از انقلاب و ولایت­ فقیه پیام اصلی حماسه 9 دی بود

از آن جایی که در 9 دی ماه 88 امت یکپارچه احساس کردند که منافقین داخلی، فتنه­ گران و دشمنان خارجی قصد تهاجم همه­ جانبه­ ای را به انقلاب اسلامی و ارزش­ های آن دارند، یکپارچه و خودجوش احساس وظیفه کردند و به میدان آمدند و گفتند ما ایستاده­ ایم.

مهم­ ترین پیام حماسه 9 دی این بود که به فتنه­­ گران داخلی و تمامی مستکبران جهان بگویند که ما ایستاده­ ایم و هر کس قصد تعرضی به این انقلاب و کشور را داشته باشد قطعاً پشیمان و شکست­ خورده است و دفاع از انقلاب و ولایت­ فقیه پیام اصلی این حماسه بود.


بهنام احمدی مدیر خبرگزاری ایرنا:

9دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی

به دنبال حوادث سال 88 ،دشمن می­ خواست بهره­ برداری کند و در واقع ولایت­ فقیه را هدف قرار دهد. توهین فتنه­ گران به مقدسات باعث جریحه­ دار شدن احساسات مردم شد و مردم در پاسخ به این هتک حرمت در واقع نسل سومی­ های انقلاب به صورت خودجوش و با حضور حماسی خود در روز9 دی برگ زرین دیگری بر افتخارات ایران اسلامی افزودند. و روز 9 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.


مهدی آماده؛ سردبیر روزنامه نیم نگاه:

مردمی بودن، رمز ماندگاری 9 دی

باید به حماسه 9 دی واقع­ بینانه نگاه کنیم. حرکتی خودجوش که هیچ حمایت دولتی پشت سر آن نبود و در واقع مردم متوجه شدند که فتنه­ گران به نام آن­ها از طریق رسانه­ های بیگانه فتنه 88 را به جهان مخابره می­ کنند؛ همین امر سبب شد مردم در 9 دی پاسخی محکم به افرادی که در سال 88فتنه­ گری کردند و جمع قلیلی هم بیشتر نبودند؛ بدهند و در حقیقت مردم آن­هایی بودند که به صورت یکپارچه در 9 دی به صحنه آمدند. در تاریخ انقلاب اسلامی روزهای 12 فروردین و 22 بهمن از آن حماسه­ هایی بود که خود مردم آن را آفریدند و 9 دی هم دقیقاً مردمی بود و ویژگی برجسته این سه روز مردمی بودن آن است و همین ویژگی باعث شد این روز حماسی در تاریخ ایران ماندگار شود و بالطبع باید هر سال آن را باشکوه­ تر برگزار کنیم و وظیفه ما رسانه­ هاست که خودمان را از مردم بدانیم و به همین دلیل باید در چنین روزهایی نقش ­آفرینی کنیم و شور و حال خاصی را ایجاد کنیم. در روز 9 دی مردم این پیام را به جهانیان رساندند که در صورت ایجاد اختلاف و ایجاد نفاق توسط جریان­ های هدایت شونده از بیرون مرزها منتظر دولت نخواهند بود و خودشان به صورت خودجوش به صحنه خواهند آمد.


محمدرضا هاجری؛ مدیر مسئول سفیر عدالت فارس:

این حضور عامل شکست جنگ نرم و جنگ روانی دشمنان علیه نظام بود

نخستین پیام 9 دی حضور حمایت­ آمیز از نظام مقدس جمهوری اسلامی با محوریت ولایت­ مطلقه فقیه و دوم جوشکنی است؛

علی­رغم این که جو رسانه­ های بیگانه وضعیت کشور را باب طبع نظر خود تفسیر می­کردند این حضور حماسی جو جهانی را شکست و واقعیت نظام جمهوری اسلامی را به صحنه آورد و این حضور عامل شکست جنگ نرم و جنگ روانی دشمنان خارجی و داخلی علیه نظام بود.


عزیزا... قهرمانی، سرپرست خبرگزاری فارس در فارس:

9 دی به دنیا نشان داد که اعتقادات این ملت ریشه­ دار و عمیق است

آنچه که یک ملت بزرگ انجام می­دهند و در تاریخ جاویدان می­شود حماسه است.

مهم­ترین پیام9 دی ریشه­ دار بودن، عمیق و تزلزل ناپذیر بودن باورهای دینی مردم ایران است. 9 دی به مردم دنیا نشان داد که اعتقادات این ملت ریشه­ دار و عمیق است.


علی اسدزاده؛ مدیرمسئول هفته­ نامه شهرسبز:

در 9دی، شعار مردم هیهات منّاالذّله در مقابل دشمنان داخلی و خارجی بود

در روز9 دی مردم با حضور خودشان نشان دادند که حسینی و ولایی­ اند و این مملکت، مملکت امام حسین و ولایت­ فقیه است.

فتنه­ گران کسانی بودند که در روز عاشورا بدتر از یزیدیان به عزاداران امام حسین(ع)حمله کردند و به مقدسات توهین نمودند و مردم در9 دی با حضور باشکوه و با عظمت خود و با شعار امام حسین(ع)هیهات مناالذله در مقابل دشمنان داخلی و خارجی ایستادند و به دشمنان جمهوری اسلامی و مزدوران داخلی­شان فهماندند که مردم در مقابل آن­ها کوتاه نمی­آیند.


سعید ساسانیان؛ دبیر سرویس سیاسی سایت شیرازه:

9 دی یعنی برکت خون سیدالشهدا، رهنمودهای رهبری و حضور مردمی

9 دی از این لحاظ حماسه است که چند ماه تنش در سطح کشور و حرمت­ شکنی بدون این که انرژی از سوی رسانه­ های دولتی گذاشته شود، با آمدن مردم و ابراز انزجار از فتنه­ گران، در کف خیابان کار فتنه را یکسره کردند.

مهم­ترین پیام 9 دی مردمی بودن نظام بود و حماسه 9 دی تلقی سه مؤلفه بود، برکت خون سیدالشهدا(ع)در انقلاب، رهنمودهای مقام معظم رهبری و حضور گسترده مردم است.


توحیدی­ منش؛ مدیر سایت صدرای ما:

9 دی پاسخ کوبنده­ ی مردم بر فتنه­ گری­ های عمروعاص­ های 88

9 دی پاسخ کوبنده­ ی مردم بر فتنه ­گری­ های عمروعاص­ های سال 88 بود. حرمت­ شکنی­ های فتنه­ گران در روز عاشورا منجر به حضور انقلابی مردم در دفاع از حریم امامت و ولایت در روز فراموش نشدنی9 دی شد.


هادی فتحی؛ خبرنگار خبرگزاری مهر:

ملت ایران رنگ خون شهدا را با هیچ رنگ دیگری عوض نمی­کند

9 دی نشان از بصیرت و ولایت­ مداری ملت ایران بود که در این روز به تعبیری ملت ایران برای بار دوم به نظام جمهوری اسلامی ایران رأی مثبت دادند. مهم­ترین پیام حماسه9 دی استکبارستیزی و این که ملت ایران رنگ خون شهدا را با هیچ رنگ دیگری عوض نمی­کند.


فاطمه خسروپور؛ سرپرست خبرگزاری نسیم  در فارس:

9 دی مردم به صورت خودجوش برای حمایت از دو رکن یعنی ولایت و عاشورا به میدان آمدند

اتفاقاتی که در فتنه 88 رخ داد برآیند نقشه­ ها و طرح­های تئوریسین­ های جنگ روانی غرب برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. دشمنان انقلاب در انتخابات 88 با رمز تقلب و استفاده از خط نفاق داخلی و عده ­ای عمله و پیاده­ نظام فریب­ خورده می­خواستند به این هدف شوم خود برسند که متاسفانه اوج این حمله در عاشورای سال 88 بود که منجر به حماسه مردمی 9 دی شد. مهم­ترین پیام حماسه 9 دی بصیرت علوی و فرهنگ عاشورایی بود که مردم به صورت خودجوش و برای حمایت از این دو رکن یعنی ولایت و عاشورا به میدان آوردند و ثابت کردند جز با ولایت و آرمان­ها با هیچ کس عقد اخوت نبسته­ اند.


سید علی­ اکبر تقویان سادات؛ مدیر مسئول هفته­ نامه دلگشا:

روز9 دی روز ملی خروش ملت ایران علیه فتنه­ گران

بدون تردید حماسه9 دی نشأت گرفته از تربیت و هدایت الهی و مردم ایران اسلامی با الهام از فرهنگ عاشورایی، تبعیت از ولایت، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تجلی غیرت دینی در 9 دی چنین حماسه­ ای را آفریدند و موجب خلق حماسه­ ای ماندگار در تاریخ نظام جمهوری اسلامی شدند. روز9 دی روز ملی خروش ملت ایران علیه فتنه­ گرانی است که با فریب افکار عمومی، ارکان و ارزش­های نظام اسلامی را هدف قرار داده بودند. پیام­های حماسه9 دی عبارتند از: ایستادگی و پایداری مردم در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان­های آن، خنثی کردن توطئه­ ها علیه انقلاب، امام و رهبری؛ آگاهی و بصیرت مردم در برابر توطئه­ های دشمنان و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران بود.


قاسم توانایی؛ سرپرست روزنامه افکار:

هیچ قدرت و جریانی نمی­تواند خدشه­ای به این ساختمان مستحکم انقلاب وارد کند

اگر به جریان فتنه برگردیم یک سری عوامل خارجی همراه با ایادی آگاه داخلی و در کنار آن نیروهای ناآگاه، دست به حرکت­ هایی زدند که در نتیجه آن حضور به موقع و بجای مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری، تمام ترفندها و برنامه ­ریزی­ های فتنه­ گران را که در اتاق­های فکر مراکز جاسوسی سیا و موساد طراحی شده بود، نقش بر آب شد.

مهم­ترین پیام 9 دی این است که انقلاب اسلامی با معماری و رهبری پیر جماران و شالوده محکمی که خون شهدا باشد استقرار یافت و هیچ قدرت و جریانی نمی­تواند خدشه­ ای به این ساختمان مستحکم انقلاب وارد کند.


فرزاد وثوقی؛ سردبیر روزنامه افسانه:

در تضاد حق و باطل، مردم جانب حق را گرفتند

در تضاد اندیشه­­ ها که حق و باطل وجود دارد، مردم جانب حق را گرفتند و از ارزش­ها و آرمان­ها دفاع کردند.مهمترین پیام حماسه 9 دی تأکیدی بر ولایت­مداری ملت ایران، افزایش بصیرت مردم نسبت به آرمان­های انقلاب، حمایت گسترده از آرمان­ها و ارزش­های انقلاب اسلامی است.


مصطفی مشفقیان؛ مدیر سایت حافظ نیوز:

حماسه9 دی یعنی هیچ تغییری در آرمان­های مردم و وفاداری آن­ها نسبت به نظام اتفاق نیافتاده

بعد از این که یک بحران تحمیلی از جانب معاندان و دشمنان در سال 88 در کشور بوجود آمد. مردم در روز 9 دی قاطعانه و میلیونی به صحنه آمدند و وفاداری و پایبندی خودشان را به نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه اثبات کردند.مهم­ترین پیام حماسه9 دی این بود، هیچ تغییری در آرمان­های مردم و وفاداری آن­ها نسبت به نظام اتفاق نیافتاده و مردم همچنان پایبند به نظام هستند و حاضرند برای حفظ کیان و اصل نظام در صحنه حاضر باشند و هزینه پرداخت کنند.


سیده ناهید تقویان سادات؛ خبرنگار هفته­ نامه دلگشا:

دشمنان نمی­توانند در مقابل اراده ملت، کاری از پیش ببرند

مهم­ترین اتفاقی که باعث خلق حماسه 9 دی گردید، حضور وحدت آفرین مردم سراسر ایران اسلامی بود که به یاس و ناامیدی دشمنان و تحکیم پایه ­های نظام اسلامی منجر گردید و نشان دادند که همواره مدافع جان برکف نظام اسلامی هستند. مهم­ترین پیام 9 دی، پایداری و استقامت مردم مؤمن و خداجوی ایران اسلامی در مقابل توطئه­ های دشمنان و فتنه­ گران بود و مردم نشان دادند که همچون گذشته در صحنه حضور دارند و دشمنان نمی­توانند در مقابل اراده ملت، کاری از پیش ببرند.


حسین برجی؛ سردبیر پایگاه خبری تحلیلی شیرازه:

حماسه 9 دی تبلور عینی قدرت مردمی نظام جمهوری اسلامی بود

همراهی بی­ نظیر امت با رهبری آنجایی که ملت احساس خطر کردند و به صورت کاملاً خودجوش با حضور حماسی خود نقشه دشمنان و آتش فتنه را پس از ماه­ ها در کشور خاموش کردند .

حماسه9 دی تبلور عینی قدرت مردمی نظام جمهوری اسلامی بود. به این دلیل روز 9دی را حماسه می­ نامیم، شاید کمتر کسی فکر می­کرد در چنین روزی این اجتماع عظیم ملت را در کشور شاهد باشیم.

حضور پرشور مردم شامل تمام اقشار بود که نشانه بصیرت مردم همیشه بیشتر از نخبگان و خواص بوده و در روز 9 دی حماسه واقعی شکل گرفت و از این به بعد روز9 دی را باید یکی از روزهای پرافتخار انقلاب نامید.


هژیر فتحی؛ مدیر خبرگزاری مهر:

9 دی اتحاد و همدلی مردم بود حول محور ولایت بود

در روز9 دی مردم به جهانیان ثابت کردند که حول محور ولایت قدم خواهند گذاشت و حضور خودجوش مردم نشان داد که نمی­پذیرند که به آرمان­های آن­ها توهین شود. حماسه 9 دی اتحاد و همدلی مردم بود حول محور ولایت بود. مهم­ترین پیام حماسه 9 دی ولایت­مداری مردم و این که مردم همواره عاشق ولایت هستند و در خط رهبری و نظام حرکت می­کنند و هیچ فتنه­ ای نمی­تواند آن­ها را از مسیر انقلاب خارج کند.


محمود شبان؛ خبرنگار ایلنا:

9 دی پاسخ کوبنده امت به یاوه­گویی­های غرب و عمال داخلی­شان بود

9 دی پاسخ کوبنده امت به یاوه­ گویی­ های غرب و عمال داخلی­ شان بود.

مهم­ترین پیام 9 دی پیروی از خط ولایت بود.


حمیدرضا حدائقی میمندی؛ خبرنگار روزنامه ایران:

نمایش حسینی و ولایی بودن­ مردم با بصیرت آگاهانه در 9 دی

مهم­ترین پیام 9 دی اتصال ناگسستنی و دلبستگی و ارادت مردم به ولایت و پیام عاشوراست.

در روز 9 دی مردم، حسینی و ولایی بودن­شان را با بصیرت آگاهانه و به موقع، به نمایش گذاشتند.



محسن تورع؛ خبرنگار و عکاس شبستان:

9دی، یعنی حضور پرشور و خودجوش مردمی

حضور پرشور مردم و خودجوش بودن آن باعث شد که روز 9 دی به حماسه تبدیل شود.

مهم­ترین پیام9 دی این بود که شمری که جانباز جنگ صفین بود و تا مرز شهادت پیش رفت روبروی امام زمان خودش ایستاد.


فاطمه هاشمی­ نیک؛ خبرنگار ایرنا:

9 دی شروع فرهنگ عزت­ خواهی بود

حماسه 9 دی به دلیل حضور و مشارکت مردم در یکی دیگر از صحنه­ های انقلاب اسلامی که مردم در این حضور حمایت خود را از اصل و اصالت انقلاب اسلامی اعلام کردند. حضور عظیم و خروشان مردم در 9 دی تجلی بارز ماهیت انقلاب اسلامی که یعنی همان مردمی بودن آن است که حادثه 9 دی را به حماسه تبدیل کرده است. 9 دی شروع فرهنگ عزت­ خواهی بود که این فرهنگ از نسل اول انقلاب تاکنون سینه به سینه منتقل و باید به نسل های بعدی نیز انتقال شود.


امین فائضی؛ عکاس خبرگزاری فارس:

9 دی، آری دوباره مردم ایران به جمهوری اسلامی

مردم شیراز در 8 دی پیشگام ملت ایران بصیرت و آگاهی خود را به نمایش گذاشتند.

مهم­ترین پیام حماسه 9 دی آری دوباره مردم ایران به جمهوری اسلامی ایران بود.


غلامعلی سلیمانی­ مهر؛ سرپرست روزنامه قدس:

9 دی وحدت امت اسلامی در برابر هرگونه نفاق و توطئه داخلی و خارجی بود

مهم­ترین پیام روز 9 دی وحدت امت اسلامی در برابر هرگونه نفاق و توطئه­ ی داخلی و خارجی بود و مردم مسلمان ایران ثابت کردند تا آخرین قطره خون از راه شهدا و امام و رهبری پاسداری خواهند کرد.

روز9 دی حرکتی خودجوش و انقلابی به وسیله مردم بود که در برابر توطئه­ های غرب و مزدوران داخلی بوجود آمد و مردم با این حرکت حماسه آفریدند.


زهرا عسگری؛ خبرنگار خبرگزاری ایکنا:

9 دی مردم ثابت کردند که در تمام شرایط عرق مذهبی­ شان را حفظ می­کنند.

روز 9 دی روزی است که مردم ایران دوباره به تاریخ ثابت کردند که بر آرمان­های دینی خود پایبند هستند و عرق مذهبی خود را در تمامی شرایط حفظ می­کنند.

حماسه 9 دی روزی است که مردم با آرمان­های امام و رهبری تجدید میثاق کردند و ثابت کردند که رهروان مکتب حسینی هستند.


محمدعلی مصطفایی؛ سرپرست روزنامه ابتکار:

9 دی، روز بصیرت و بیداری مردم ایران

همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند 9 دی روز بصیرت و آگاهی مردم ایران بود. مهم­ترین پیام حماسه 9 دی بیداری مردم و در حقیقت بصیرت مردم بود. مردم نسبت به رهبرشان اعلام حمایت کردند و نسبت به اتفاقاتی که در جامعه افتاد مثل همیشه با حضور پرشورشان در صحنه به انقلاب و آرمان­های امام و رهبری لبیک گفتند.


سعید یوسفی؛ سردبیر سایت نگاه فارس:

9دی فصلی جدید از بصیرت و هوشیاری

بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، 9 دی با روزهای دیگر فرقی نداشت و این حضور مردم و حرکت برخاسته از عواملی که باعث شد9 دی ماندگار شود.

حرکت برخواسته از بصیرت و وقت­ شناسی مردم بود و همین حضور مجاهدانه باعث شد9 دی متمایز از بقیه روزها شود.

حماسه 9 دی بی­نظیرترین حرکت انقلابی مردم در حفاظت از آرمان­های­شان بعد از 22 بهمن 57 بود.

9دی فصلی جدید از بصیرت و هوشیاری و غیرت دینی و انقلابی در تاریخ مبارزات مردم مسلمان ایران بود و9 دی 88 به واسطه همین حرکت عظیم در تاریخ ماندگار شد.

مهمترین پیام حماسه 9 دی این بود که هوشیار باشیم؛ دشمن را خوب بشناسیم و با بصیرت در زمین دشمن بازی نکنیم.


مرتضی نوشاد؛ مدیر سابق خبرگزاری پانا:

پیام9دی این بود که توانستیم، می­توانیم و خواهیم توانست

مهم­ترین پیام9دی این بود که اگر به منافع ملی ما و مقدسات و ارزش ­ها خدشه وارد شود، از سوی هر کسی باشد، مردم تحمل نخواهند کرد وجوابی پشیمان­ کننده خواهند داد. پیام حماسه9دی این بود که توانستیم، می­توانیم و خواهیم توانست. همانطوری که در سال 57 انقلاب عظیم اسلامی را رقم زدیم و دیگران گفتند نمی­شود ولی این مهم انجام شد و توانستیم این حرکت بزرگ را رقم بزنیم و در زمان حال توانستیم انقلاب را از پیچ­ های تاریخی و گردنه­ های سخت با موفقیت عبور دهیم و سال 88 ملت ایران با حماسه 9 دی توانستند بر چالش دیگری غلبه کنند.


مرضیه خداجو؛ خبرنگار خبرگزاری شبستان:

مردم با هر عقیده ­ای پای اسلام هستند و از آن دفاع می­کنند

به دنبال حوادثی که در سال 88 بعد از روز عاشورا اتفاق افتاد و جسارتی که به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع)انجام شد و به نوعی به مقدسات و ارزش­های اسلامی توهین گردید، مردم به صحنه آمدند و با لبیک به رهبری ثابت کردند پای دین و اعتقادات­شان ایستاده­ اند.

مهم­ترین پیام حماسه9 دی این است که ایران، اسلامی است و دین اسلام دینی است که همه مردم با هر عقیده­ای پای اسلام هستند و از آن دفاع می­کنند.


سهراب باستانی؛ سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی:

9 دی،یک حرکت خدایی بود.

9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

9 دی یک حرکت مردمی و خودجوش بود که در آن مقطع شکل گرفت و این یک حرکت الهی در آن شرایط غبارآلود بود .

در واقع یک حرکت حسینی شکل گرفت و نشان داد این انقلاب تا زمانی که نیاز باشد امت متدین و انقلابی از آن حمایت می­کند.

مدیریت مدبرانه مقام معظم رهبری را در قضایای 88 نباید فراموش کرد.در واقع 9 دی یک حرکت خدایی بود. یک گروه آشوب­ طلب روند کشور را مختل کردند و این حرکت مردم در 9 دی به دنیا ثابت کرد که جمهوری اسلامی آنقدر قدرت دارد که حرکت­های شیطانی و فتنه­ گری­ ها را خنثی کند.


مائده تدینی؛ خبرنگار خبرگزاری فارس:

همه یک دل پای انقلاب، ارزش­ها و آرمان­های خود هستند

در تعریف حماسه چیزی که وجود دارد حضور اقشار مختلف جامعه است، در روز 9 دی اقشار جامعه حساسیت نشان داده، وارد صحنه شدند و استان فارس و بعضی از جاهای دیگر این حماسه در 8 دی اتفاق افتاد و این را نباید فراموش کرد. این حرکت به صورت خودجوش اتفاق افتاد.

مهم­ترین و مبرهن­ ترین پیام حماسه9دی ولایت­مداری مردم ایران بود و همه یک دل پای انقلاب، ارزش­ها و آرمان­های خود هستند.


فرزانه طالبی؛ مدیر مسئول هفته­ نامه همگام:

9 دی، اتحاد و همدلی مردم در جهت حفظ نظام

خیال خام فتنه­ گران علیه نظام، سبب شد تا مردم در9 دی حماسه آفریدند، که باعث شد تا ­کشورهای بیگانه و سست­ عنصران داخل و خارج از کشور دیگر هیچ­گاه نتوانند علیه ارزش­های امام و رهبری اظهار وجود نمایند.

مهم­ترین پیام روز 9 دی حمایت از آرمان­های امام و رهبری و اتحاد و همدلی مردم در جهت حفظ نظام و صیانت از ارزش­ها و آرمان­های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.


مجتبی ارغوان؛ مدیر سایت سحاب نیوز:

مردم اجازهج ولان به شیفتگان قدرت را نمی­دهند

جایی از کلمه حماسه استفاده می­شود که یک اتفاق بزرگ همراه با یک اراده واحد برای به ثمر نشاندن موضوع خاص شکل می­گیرد. به دلیل این که بعد از سال­ها برنامه­ ریزی از سوی دشمنان برای اخلال؛ مردم به صحنه آمدند و در واقع ترفندهای آنان را نقش بر آب کردند.

مهم­ترین پیام9 دی این بود که علی­رغم همه مشکلاتی که در جامعه وجود دارد همچنان مردم در پای اسلام و آرمان­های نظام اسلامی ایستاده­ اند و هرگز اجازه جولان به شیفتگان قدرت و خود فروخته­ ها را در نظام اسلامی نخواهند داد.


علیرضا فرضی دیری؛ خبرنگار روزنامه اطلاعات:

9دی، یعنی حضور پر شور مردم

عشق به ولایت و نظام اسلامی مهمترین پیام 9 دی بود.

حضور پرشور مردم در روز 9 دی باعث شد که از آن تعبیر به حماسه کنیم.


محمدمهدی جعفری­ زاده؛ مدیر مسئول روزنامه طلوع:

اسلام و انقلاب مال مردم است

حماسه امری دستوری و فرمایشی نیست؛ بلکه زمانی اتفاق می­افتد که مردم به صورت انبوه جهت دفاع از آرمان­ها و اهداف خویش حضور گسترده پیدا کنند و شعارهای خود و مرام و اعتقادات خویش را به معرض نمایش در آورند. در این صورت می­توان نام حماسه بر آن نهاد و مردم ما در هر مقطعی این حرکت را به صورتی و شکلی متفاوت خلق کرده­ اند.

مهمترین پیام 9 دی این است که اسلام و انقلاب مال مردم است و آن­ها به هر نحوی که صلاح بدانند از آن حمایت و دفاع می­کنند.


بهمن پگاه ­راد؛ خبرنگار روزنامه خبرجنوب:

9 دی، حضوری خودجوش به بهترین نحو

9 دی به این دلیل حماسه است که حضور خودجوش و به موقع مردم برای حفظ ارزش­های انقلاب و اسلام بود که به بهترین نحو آن را محقق کردند.

امنیت، پایداری، استقامت، صبر برای رسیدن به استقلال واقعی و مقاومت در برابر دشمنان از جمله پیام­های تاریخی روز 9 دی است.


محمدمهدی نعمتی؛ سرپرست روزنامه اطلاعات:

9 دی به واسطه حرکت عظیم، حیرت­ انگیز و فوق­ العاده مردم در تاریخ ماندگار شد

حماسه ماندگار 9 دی، بدون شک بی­نظیرترین حرکت مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت از نظام مقدس اسلامی و آرمان­های آن بود. که فصلی جدید از بصیرت و هوشیاری و دشمن­ شناسی و غیرت دینی و انقلابی در صحیفه تاریخ مبارزات مردم مسلمان ایران رقم زد.

روز 9 دی 1388 را به واسطه حرکت عظیم،حیرت­ انگیز و فوق­ العاده مردم در تاریخ ماندگار شد.

در فتنه 88 شاهد بودیم که استکبار جهانی با در اختیار داشتن رسانه­ ها چگونه به جنگ با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدام کرد و اگر نبود درایت و بینش عمیق مقام معظم رهبری معلوم نبود چه بر سر نظام می­ آمد.

مهم­ترین پیام9دی، اتحاد مردم مسلمان در مقابله با استکبارجهانی به سرکردگی آمریکا بود و تبعیت از شخص شخیص مقام معظم رهبری.


وحید خانی مظفری؛ سرپرست خبرگزاری دانشجو:

9 دی نشان داد مردم ایران هرگز اجازه تکرار دوباره جنگ خوارج و عاشورا را نخواهند داد

حضور مردم در راهپیمایی 9 دی و آفریدن یک حماسه خودجوش نشان داد امت ایران اسلامی جلوتر از همه­ ی نخبگان و به اصطلاح روشنفکران بصیرت خود را نشان دادند.

حماسه ی 9 دی نشان داد مردم ایران همیشه در صحنه و پشت امام امت خود ایستاده­اند و هرگز اجازه تکرار دوباره جنگ خوارج و عاشورا را نخواهند داد.


ابوالحسن حقایقی؛ مدیر مسئول روزنامه سبحان:

حماسه 9 دی بیعت مجدد تاریخی امت با امام خود

حماسه 9 دی بیعت مجدد تاریخی امت با امام خود و ناامیدی کامل دشمن از طراحی که بیش از یک سال برای آن تلاش کرده بود.

مهم­ترین پیام حماسه 9 دی این است که مردم در مواقع حساس و نیاز به حضور برای دفاع از ارزش­ها سنگ تمام می­گذارند .


سید حسین پرور؛ خبرنگار روزنامه نیم نگاه:

مردم با حضورشان اجازه ندادند خدشه ­ای به ولایت مطلقه فقیه وارد شود

9 دی یعنی این که هدف اول ملت پاسداری از اسلام و ولایت­ فقیه است و مردم عقیده دارند که ولایت­ فقیه همان ولایت خداست و حرف اول و آخر را در این مملکت را ولی­ فقیه می­زند و لا غیر.

مهم­ترین پیام حماسه9 دی ولایت­مداری بود و مردم با حضورشان اجازه ندادند خدشه­ ای به ولایت مطلقه فقیه وارد شود.


عباس امیری؛ خبرنگار روزنامه سبحان:

ملت نشان داد که بر دشمنان شدید است و با مرحمتی که دارد به فریب­ خوردگان فرصت جبران و عذرخواهی می­دهد

در حالی که دشمن با ادعاهای پوچ و در دست داشتن غول­ های رسانه­ ای در دنیا قصد داشت نظام جمهوری اسلامی را با ادعای تقلب در انتخابات یک نظام متقلب و غیرمردمی نشان دهد و تا حدودی هم ساده­ لوحان به این باور رسیده و دروغ­های بزرگ تاریخ را باور کرده بودند. مردم مومن و انقلابی ایران که تا آن روز سعه صدر داشتند و با نرمی و لطافت با فریب­ خوردگان برخورد می­کردند با اهانتی که به پرچمدار مبارزه با ذلت و خواری یعنی امام حسین(ع)و بنیان­گذار عظیم ­الشان انقلاب از سوی نیروهای ضدانقلاب دیدند، در جهت حمایت از ولایت، صبرشان لبریز شد و همچون سیلابی،خاک­های ناشی از گرد و غبار تاخت­ های اوباش عالم را از چهره این سرزمین زدودند.با این حرکت عظیم و ده­ ها میلیونی مردم، اقلیت فریب­ خورده هم به خود آمدند و سران آنان همفهمیدند در میان ملتی که در راه حفظ میهن، اسلام، انقلاب و ارزش­ها جوانانش راست­قامتان جاودانه تاریخ می­مانند، جایی ندارند.

ملت این بار به دنیا نشان داد که ایرانی، اسوه وفا و عزت­ طلبی است و با ایستادن پشت سر هوشیارترین رهبر دنیا، لحظه­ ای از آرمان­ها و ارزش­های امام و انقلاب و شهدا دست برنخواهد داشت و بر سر آن با هیچکس تعارفی ندارد.

ملت باز هم نشان داد که بر دشمنان شدید است و با مرحمتی که دارد به فریب­ خوردگان فرصت جبران و عذرخواهی می­دهد.

مردم، حسینی، دانشجویان مکتب خمینی و فدایی خامنه­ ای عزیز هستند و بنابه فرمایش امام خوبی­ ها پشت سر ولایت­ فقیه ایستاده ­اند تا به مملکت آسیبی نرسد.


مریم زوبین؛ سرپرست خبرگزاری پانا:

9 دی یعنی اوج شکوفایی بصیرت­ها و بصیرت­ افزایی ­ها

فتنه­ ها آمدند تا 9 دی آفریده شود، روزی که به فتنه­ گران اثبات شد رهبری یعنی بصیرت­ افزایی، رهبری یعنی اقتدار یک ملت، رهبری یعنی غیرت مردم.

روزی که با یک اشاره، ایستادگی مردم پا می­گیرد.

9 دی یعنی اوج شکوفایی بصیرت­ها و بصیرت­ افزایی­ ها، اینجاست که انقلاب اسلامی معنا می­گیرد؛ چرا که انقلاب این مردم اسلامی است، پس اقتدار و پیرویش از رهبری هم اسلامی است. این روز را پاس می­دارم و به نوبه خودم از مردم کشورم و به خصوص مردم استان فارس می­بالم که پیام بیدار باش­شان را یک روز زودتر از 9 دی به گوش فتنه­ گران رساندند.


علی شاهسون؛ خبرنگار روزنامه نیم نگاه:

حماسه 9 دی نهضت و انقلاب دیگری از نسل سومی­ ها بود

حضور خودجوش و میلیونی مردم، بدون هماهنگی و ساماندهی قبلی و بی­ سابقه بودن آن بعد از انقلاب باعث تبدیل شدن9 دی به حماسه شد .

9 دی تبلور ولایت­ پذیری و ولایت­مداری مردم در راستای پایداری در جامعه بود.

حماسه 9 دی نهضت و انقلاب دیگری از نسل سومی ­ها بود.

فتنه­ گران فکر می­کردنند با جنگ نرم روحیه جوانان ما را تضعیف و نسبت به انقلاب و ولایت ناامید می­کنند و بنابراین حماسه9 دی پاسخی دندان­شکن به یاوه­ گویی­ های دشمنان بود و برای همیشه در تاریخ انقلاب ماند.


نجمه اشرفی؛ خبرنگار روزنامه سبحان:

ولایت­مداری، مهم­ترین پیام 9 دی

مهم­ترین پیام حماسه 9 دی ولایت­مداری بود و نشان داد تا زمانی که ولایت فرمان دهد مردم در صحنه هستند.


بهرام جعفریان­ پور؛ مدیر سایت عصر فارس:

ملت تا آخر پای نظام و رهبری انقلاب هستند

در روز 9 دی ملت در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و لبیک دوباره به رهبر معظم انقلاب بود و مردم بساط فتنه­ گران را که با فتنه ­گری روند کشور را مختل کرده بودند و با بی­ قانونی­ هایی که انجام شده بود مردم با حضور خود در 9 دی بساط قانون­ شکنان را جمع کردند.

مهم­ترین پیام 9 دی این بود که ملت تا آخر پای نظام و رهبری انقلاب هستند.


بهنام جعفری مدیر پایگاه خبری تحلیلی شیرازیس:

9دی، پاسخ کوبنده ملت به اصحاب فتنه اسراییلی-آمریکایی

9 دی ، پاسخ کوبنده ملت به اصحاب فتنه اسرائیلی آمریکایی بود و از این منظر حماسه ای در تاریخ انقلاب بود که باید زنده و جاوید بماند.


ساجدی؛ سرپرست روزنامه جام جم و همشهری در استان فارس:

9 دی روز تجلی دوباره اراده ملت

9 دی روز تجلی دوباره اراده ملت برای پایمال شدن خون شهدا. پیام 9 دی همان پیام خون شهداست که ایستادن در برابر هجوم استکبار است.


فاطمه اسدزاده؛ خبرنگار خبرگزاری نسیم:

9 دی، یک استثنا در تاریخ انقلاب اسلامی

مهم­ترین پیام حماسه 9 دی این بود که علی­رغم وجود مشکلات مردم هرگز نسبت به حمایت از انقلاب و رهبرشان دست نمی­ کشند و نشان دادند تا پای جان در مسیر شهدا ایستاده ­اند و مردم شهدا را فراموش نمی­کنند. روز 9 دی به این خاطر بی­ نظیر و حماسه می­باشد که یک حرکت خودجوش و مردمی بود و مردم در این روز به صورت خودجوش شعارهای کوبنده ­ای در حمایت از نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب سر دادند و این یک استثنا در تاریخ انقلاب اسلامی است.


شاهین شکوهی؛ مدیر سایت غریو:

9 دی نمایش اوج دموکراسی در ایران بود

9 دی روزی بود که مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، از رهبری و نظامی که خون هزاران شهید آن را آبیاری کرده بود تا بارور شود، حمایت و پشتیبانی کردند.

9 دی نمایش اوج دموکراسی در ایران بود و مردم با صدای رسا از افراد دست­ نشانده غرب که نظام را تا مرز براندازی کشانده بودند، اعلام برائت کردند. در 9 دی مردم اوج بلوغ سیاسی و ولایت­مداری خود را به نمایش گذاشتند و به حمایت از رهبری و نظام پرداختند در حالی که برخی خواص پر مدعا سکوت پیشه کرده بودند و جرأت اظهار نظر نداشتند. 9 دی یعنی این که یادمان نرود که این انقلاب را مردم به ثمر رساندند و به فرموده امام ولی نعمتان ما هستند.


تهیه و تنظیم از : یدالله صادقی و محمدمهدی اسدزاده

نام:
ایمیل:
* نظر: