جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۰۲:۴۵
کد خبر: ۴۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
حق پرست در گفتگو با مهر:
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: ادامه چاپ مجموعه كتاب هاي "قصه هاي بومي محلي استان با تامین اعتبارات مالی انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، مجتبی حق پرست در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: پیش از این پنج عنوان کتاب از قصه های بومی و محلی استان فارس توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.

 

وی یادآور شد: مجموعه  كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان فارس داراي 40 مركز فرهنگي هنري ثابت مستقر در شهرستان ها و شيراز، هشت كتابخانه سيار روستايي و شش كتابخانه پستي است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ادامه داد: كودكان و نوجوانان  هفت تا 17 سال با مراجعه به مراكز فرهنگي هنري به عضويت كانون درآمده و علاوه بر امانت كتاب در فعاليت هاي مركز شركت مي كنند.

 

حق پرست، گفت: فعاليت هاي مركز شامل بخش هاي فرهنگي، هنري، ادبي، اسلامي ، علمي و ... است كه عمدتاً با محوريت كتاب انجام می شود.

 

وی اظهار داشت: فعاليت كانون براي كودكان و نوجوانان روستايي از طريق اقدامات مبتني بر امانت كتاب توسط كتابخانه ي پستي و يا از طريق مراجعه حضوري واحد سيار روستايي كانون انجام می شود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: كتابخانه هاي پستي ضمن ارسال كتاب هاي متناسب با شرايط سني اعضاي خود به ارائه  مطالب خواندني، آموزش مطالب علمي و اسلامي به طور مكاتبه اي و اجراي مسابقات فرهنگي "به ويژه مسابقات كتاب محور" و برپايي اردو و بازديد جهت اعضاي برتر و ... مي پردازد.

 

حق پرست افزود: كتابخانه هاي سيار روستايي كانون نيز با مراجعه حضوري مربي به روستاها به همراه يك دستگاه خودروي مخصوصي كه حاوي كتاب هاي متناسب و امكانات فرهنگي و هنري مي باشد، به امانت دادن كتاب و ارائه  فعاليت هاي فرهنگي هنري مي پردازند.

 

وی تصریح کرد: کانون علاوه بر میزبانی کودکان و نوجوانان علاقه مند در طول هفته، برنامه های خاص و ویژه کتاب محور را نیز برای آن ها در نظر می گیرد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس اضافه کرد: معرفي نوجوانان برتر استان كه كتاب خوانان برتر نيز هستند، برگزاري نشست "دو پنجره" كه  نويسندگان و شاعران مطرح كشور در حوزه ي كودك و نوجوان با اعضاي نوجوانان مستعد در زمينه شعر و داستان به طور رو در رو به صحبت و بحث مي نشينند، چاپ پنج عنوان كتاب از قصه هاي بومي و محلي استان فارس، طرح ترويج و توسعه ي  كتاب خواني در سطح استان كه در آن هر يك از مراكز فرهنگي هنري ضمن پيش بيني طرح هاي خلاق فعاليت هاي فرهنگي هنري و ادبي را جهت علاقه مندسازي مخاطبان كودك و نوجوان به مطالعه كتاب هاي مناسب اجرا مي كنند، از جمله این برنامه ها است.

 

حق پرست با تاکید بر اینکه توجه ویژه به کتاب و کتابخوانی کودکان و نوجوانان همواره در کانون مدنظر بوده است، اعلام کرد: در آينده نيز علاوه بر ادامه روند طرح هاي موفق از جمله طرح ترويج و توسعه كتاب خواني، دو پنجره  و ... در كنار اجراي خلاقانه  فعاليت هاي كتاب محور، چاپ كتاب هاي با موضوع "حجاب" ويژه كودكان و نوجوانان و ادامه چاپ  مجموعه كتاب هاي " قصه هاي بومي محلي استان " كه مراحل ابتدايي كار انجام گرفته با تامین نیازهای مالی انجام می شود.

 

 

 

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: