جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۵۴:۱۳
کد خبر: ۴۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: تا پایان امسال 50 آزمایشگاه نانو در 50 پژوهش‌ سرای کشور راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج علمی فارس به نقل از  خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کویر، دکترعلی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، در مراسم افتتاحیه شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو اظهار کرد: امسال 101 پژوهش‌سرا در کشور راه‌اندازی شده است که در مجموع تعداد پژوهش‌ سراهای ایران به 401 مورد رسیده است.

وی افزود: قصد داریم تا پایان دولت یازدهم، همه مناطق آموزشی در سطح کشور حداقل یک پژوهش‌ سرا داشته باشند که تعداد آنها به 752 منطقه می‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول نظام آموزشی بیان کرد: امسال از 131 راهکار ارائه شده در این سند به 40 راهکار ورود پیدا کرده‌ایم ضمن اینکه نقشه راه سند نیز تا یک ماه آینده نهایی شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد.

فانی همچنین از عقد تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و تصریح کرد: طبق این تفاهم‌نامه معاونت علمی ریاست جمهوری در بهتر تجهیز شدن پژوهش‌سراها به آموزش و پرورش کمک می‌کند.

وی سپس در مورد آزمایشگاه آموزشی فناوری نانو هم اظهار کرد: این آزمایشگاه سیزدهمین مورد در سطح کشور است که با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری ایجاد شده و بنا داریم تا پایان امسال 50 آزمایشگاه نانو دیگر در 50 پژوهش‌سرای کشور راه‌اندازی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همچنین قرار است سال آینده آزمایشگاه وسایل آموزشی در کشور ایجاد شود که 40 درصد هزینه‌های آن را معاونت علمی ریاست جمهوری، 30 درصد آموزش و پرورش و 30 درصد دیگر را مدارس پرداخت می‌کنند.

همچنین در این مراسم دکتر شهرام مینویی رییس مرکز پژوهش‌های علمی تربیتی پژوهشکده تعلیم و تربیت استان کرمان اظهار کرد: این شبکه آزمایشگاهی شامل 22 بخش شیمی، زیست، پزشکی، فیزیکی و غیره است.

وی افزود: در مرحله اول معلمین و دانشجویان پردیس دانشگاه‌های فرهنگیان و بعد از آن پژوهش‌سراها و همچنین اساتید راهنمای دانش‌آموزان و سایر فعالیت‌های پژوهش‌ محور می‌توانند از خدمات و تجهیزات آزمایشگاه آموزشی نانو استفاده کنند.

یادآوری می‌شود، برای راه‌اندازی و تجهیز شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو مرکز پژوهش‌های علمی تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان چهار میلیارد ریال هزینه شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: