گزارش
نشست روشنگری و بصیرتی
نشست
boletنشست روشنگری و بصیرتی
حوزه امام جواد(ع)سرچهان
یادداشت و گفتگو
همیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
دل نوشت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس؛
boletهمیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
سالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
مصاحبه با همسر اولین طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
boletسالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
کد خبر: ۴۸۰۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
چهاردهمین شماره به قلم علی نکته چی؛
سلام. سلام به سربازان امام زمان (عج). سلام به اونایی که پاشنه ها رو کشیدن و آماده برای شروع یه هفته پر فعالیت هستن. سلام به دوستای شنبه ها و نکته ها.

سلام. سلام به سربازان امام زمان (عج). سلام به اونایی که پاشنه ها رو کشیدن و آماده برای شروع یه هفته پر فعالیت هستن. سلام به دوستای شنبه ها و نکته ها.

پسرم حرف نزن!

گاهی وقتا شده تو مهمونی یا یه جای خیلی مهم خدا خدا کنید رفیقتون حرف بی ربطی نزنه و آبروی شما رو نبره؟ حکایت ما و آقای مطهری هم شده همین. به نام اسلام و حزب الله به کام اون وری ها! نشد یه مدت بگذره و ایشون اظهار نظری نداشته باشن. راجع به دو تا جمله ایشون بگم که اولا ما تو فتنه دو طرف نداشتیم که حق بیاد بین اون دو طرف قضاوت کنه. بلکه دو طرف داشتیم که یکیش حق بود و اون یکی باطل. تفکر بی بصیرت ایشون از همون روزای فتنه همین بود که دو طرف هستن و حق باید بینشون قضاوت کنه. ثانیا ادامه حصر سران فتنه به هیچ وجه غیر قانونی نیست. مجازات کسی که علیه امنیت ملی اقدام کنه و بخواد نظام رو تغییر بده، اعدامه.( بگذریم از اون همه خون بی گناهی که ریخته شد و فلج شدن کشور تو هشت ماه و آسیب دیدن چهره کشور تو عرصه بین المللی)

حالا نظام لطف کرده اونا رو اعدام نکرده. اگه حصرشون ادامه نداشته باشه باید اعدام بشن. نظر شما چیه آقای مطهری؟

البته ما ایشون رو جزء نیروهای حزب اللهی میدونیم و در تقوی و دین مداری ایشون هم شک نداریم. اما به قول یکی از آقایونی که ارتباط نزدیکی با ایشون داره: ایشون انقلابی و ولایت مدار هستن اما دقت و بصیرت کافی رو ندارن. امید واریم که خدا همیشه ما رو در راه درست قرار بده و چشمی به ما بده که درست و غلط رو باهاش تشخیص بدیم.

یوزپلنگ فراری

فک نکنید از فدراسیون فوتبال زنگ زدن گفتن چرا با این همه گندی که زدیم ما رو دیگه نمیارید تو شنبه ها و نکته ها. نه خیر خودمون دلمون براشون تنگ شده بود. گفتیم بیان دور همی یه چایی بخوریم.

مورد داشتیم طرف خلاف قانون انجام داده و حکم جلبش هم صادر شده ولی با کمال پررویی به قانون کشور دهن کجی می کنه و تازه برای حفظ آبروی تیم ملی بازم راهی استرالیا شده. حالا عیب نداره. برن از حیثیت ایران و ایرانی دفاع کنن. ولی ای کاش یک صدم امکانات و شرایطی که این آقایون دارن چار تا جوون تحصیل کرده تو مناطق محروم داشتن. چه فرقی بین اینا و بقیه جوونای کشوره که با مدرک دکترا هم از خدمت سربازی معاف نیستن؟ اگه یه کسی که دستش به هیچ جایی بند نیست هم چنین قانون شکنی کرده بود باهاش این طور رفتار می شد؟

سید مجاهد

اگه ازتون بپرسن بعد از شنیدن اسم شهید نواب صفوی چی به ذهنتون می رسه چی جواب میدین؟ من تو جواب میگم شهامت و صلابت. مردی که اگه کوه تکون می خورد اون از جاش تکون نمی خورد. روحانی، آگاه، مردمی، اخلاقی، متشرع، مجاهد، شجاع، استوار. یه کلمه بگم شیعه. همونایی که مولای ما امیرالمؤنین (ع) در وصفشون فرمودن: شیران روز و زاهدان شب.

میگن اگه ده نفر از اعضای گروه فدائیان اسلام که رهبرشون شهید نواب صفوی بود، با هم صلوات می فرستادن مثل این بود که پنجاه نفر دارن صلوات میفرستن. (اللهم صل علی محمد و آل محمد) تو شرایطی که هیچ کسی جرأت نداشت به شاه بگه چشمات زیر ابروته. یا تو روزایی که حکومت اجازه نفس کشیدن به کسی نمی داد، فدائیان اسلام نخست وزیر رو اعدام انقلابی می کنن. به این میگن شجاعت. اما در عین حال تابع مرجعیت بودن و از اسلام خارج نشدن. مثلا یکی از گروه هایی که قبل از ملی شدن صنعت نفس از مصدق و آیت الله کاشانی دفاع کرد فدائیان اسلام بود. اما وقتی دیدن مصدق با نظر اسلام فاصله گرفته ازش جدا شدن. و شهید نواب صفوی تو دوره نخست وزیری مصدق تا کودتای 28 مرداد (که به برکناری مصدق منتهی شد) تو زندان بود.

تو شرایطی که اگه کسی می خواست علیه شاه حرف بزنه بعضی از افراد متدین بهش حمله می کردن، شهید نواب صفوی دنبال آرمان فلسطین بود. ینی آزاد کردن ایران از دست شاه براش پله اول هم نبود. این دید وسیع رو خدا به هر کسی نمی ده. تو زمانی که اسمی از وحدت شیعه وسنی نبود، شهید نواب صفوی تو مصر سخنرانی کوبنده ای می کنه و همه مسلمانان رو به یکپارچگی و ایستادگی در مقابل استکبار دعوت میکنه. تو همین سفر که به دعوت دانشگاه الازهر بود، یاسر عرفات ( رئیس سازمان آزادی بخش فلسطین که تو جوونیش تو مصر تحصیل می کرده،) میاد به دیدنشون و میگه من فلسطینی ام. ایشون هم بهش میگه اگه فلسطینی هستی تو مصر چی کار می کنی؟ مگه نمی بینی کشورت اشغال شده؟ همین ملاقات تاثیر زیادی تو شخصیت و مبارزات یاسر عرفات گذاشت. هر چند بعدن روش مبارزش به سازش تبدیل شد و جهاد رو بوسید و گذاشت کنار. کجا بودیم؟ آهان داشتیم درباره شهید نواب صفوی صحبت می کردیم! سخنرانی های کوبنده ایشون در محکومیت شاه نشون از شجاعت بی مثالش داره. اهل دنیا نبود. شخص شاه بهش پیشنهاد داده بود که تولیت حرم امام رضا رو قبول کنه. ولی ایشون قبول نکرد چون می دونست با این کار عملا به یک شخص طاغوتی تبدیل میشه.

کاشکی یه ذره از شهامت و استواری امثال شهید نواب صفوی رو ما داشتیم. خداوکیلی اگه یه کابینه مثل شهید نواب صفوی داشتیم دیگه لازم نبود با آمریکا مذاکره کنیم. 27 دی، سالروز شهادت ایشون تسلیت باد. برای شادی روحشون یه صلوات بسیجی بفرستین. (اللهم صل علی محمد و آل محمد)

السلام علی عیسی روح الله

سی دی سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) هست. بد نیست یه نکته در مورد اسلام و دین های قبل از اسلام بدونیم. تمام پیامبران الاهی تو دین ما احترام دارن و ما به اونا و راهی که تبلیغ می کردن ایمان داریم. و مسلمونا تنها مردمی هستن که همه پیامبرای الاهی رو قبول دارن. یادمه قبلنا دارویی بود به اسم آسپیرین. برای سردرد و کسالت های دم دستی تجویز می شد. اما بعدش استامینوفن اومد و نسل آسپیرین منقرض شد. چون استامینوفن کاملتر بود و با وجودش نیازی به آسپرین نبود. اسلام هم نسبت به بقیه دین ها همین طوره. با وجود اسلام کسی نباید سراغ دین های دیگه بره. البته اسلام آخرین داروئیه که خدا برای درد بشر تجویز کرده و ما باید با همین نسخه شفا بخش بیماری های خودمون رو مداوا کنیم.

پند امتحانات

همیشه تو روزای امتحانات بهمون میگن خوش به حال اونی که تو طول سال درس خونده و الان کار سختی نداره. و همیشه هم وقتی ایام امتحانا می رسه به خودمون دری بری میگیم که چرا تو طول سال درس نخوندم و حالا کل درسا تلنبار شده رو هم؟

حال آخرت هم همین طوره همه میگن کاشکی تا وقتی که فرصت داشتم کارای خیر می کردم و به وظیفم عمل می کردم تا الان که پای حساب کتابه غصه نخورم. حتی اونایی که کار خیر می کردن حسرت می خورن که کاشکی بیشتر کار خیر انجام می دادم. بیاید از امتحانا درس بگیریم و برای اون امتحان آخری آماده شیم. روزی که خدا تو قرآنش میگه هر کسی از آتش نجات پیدا کنه رستگار شده. خدایا ما رو از آتش جهنم نجات بده.

شنبه ها و نکته ها

یه خبر جالب بهتون بگم؟ بالاخره بعد از سیزده هفته یه رفیق پیدا شد و به شنبه ها و نکته ها انتقاد کرد! ینی نمی دونید چقدر ذوق زده شدم! بالاخره یکی ما رو تحویل گرفت!

قبلش به برادری که در مورد مرگ پادشاه سعودی و رابطش با ظهور سوال کرده بود بگم که:

علائم ظهور صاحب ما، دو دسته هستن. علائمی حتمی و غیر حتمی. 5 تا از نشونه ها هستن که طبق روایات حتما صورت می گیرن و میشه با رخ دادن اونا یقینا گفت که ظهور رخ داده ان شاء الله.

(خروج سفیانی، خروج سید یمانی، خسف بِیداء (فرو رفتن زمین در سرزمین بیدا)، قتل نفس زکیه و صیحه آسمانی) نشانه های حتمی ظهور هستن. که ان شاء الله تو یک فرصت مناسب (که ممکنه هفته بعد باشه) بهش می پردازیم. به غیر از این 5 نشونه بقیه نشونه ها غیر حتمین. ینی ممکنه اتفاق بیفتن یا نیفتن. مرگ ملک عبد الله هم از همین دسته س. البته باید بدونیم که تطبیق دادن اتفاقات با این علائم کار منطقی و درستی نیست. دلیلش هم طلبتون باشه.

اما در مورد دو تا انتقادی که شده بود بگم که آقا تسلیم! نکته چی از جشنواره عمار غفلت کرد. ان شاء الله خدا بهش دقت بده و دیگه تکرار نشه. فقط اینو بگم که جشنواره عمار میدونیه برای اثبات این که هنر با دین و مذهب هیج منافاتی نداره و می تونیم آرمان ها و ارزش هامون رو با بهترین قالب های هنری به دنیا عرضه کنیم. به خلاف تفکر رایجی که متاسفانه حاکم بر فضای هنری و سینمای کشوره.

اما تیترها، باز هم تسلیم! إن شاء الله تکرار نشه.

ممنون میشم با نظرات و پیشنهاداتتون به بهتر شدن شنبه ها و نکته کمک کنید. امام صادق (ع) فرمودن: محبوب ترین دوست من کسی است که عیب هایم را به من هدیه کند.

خوب به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی . . . باز هم این دور همی به پایان رسید به امید دیدار مجدد شما تو این صفحه. حق حامیتون باشه.

امضاء: علی نکته چی


انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
07:38 - 1393/10/30
0
0
سلام
دمتون گرم
قشنگ بود
نام:
ایمیل:
* نظر: