يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۵۴:۳۷
کد خبر: ۴۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
مدیرکل ارشاد استان فارس:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس گفت: خانه انجمن قلم با کارگروه‌های مختلف مانند داستان و غیره در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس و به نقل ازخبرگزاری تسنیم، بهزاد مریدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اعلام اینکه تا یک ماه آینده خانه انجمن قلم با کارگروه‌های مختلف مانند داستان و غیره در شیراز راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: افراد منتخب برای راه‌اندازی این انجمن جلسات لازم برای هماهنگی را برگزار می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه این افراد به صورت شورایی فعالیت‌های مرتبط را دنبال می‌کنند، افزود: انجمن اهل قلم، انجمن صنایع دستی، انجمن فیلم و عکس با سه شورای عالی در سطح استانی فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس با اشاره به اینکه اختیارات این انجمن به معاونت فرهنگی داده شده، خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر فجر در استان با اجرای سه نمایش وزین برگزار می‌شود.

 

مریدی با بیان اینکه برگزاری جشنواره فیلم فجر در صورت تأمین اعتبار لازم همانند سال‌های گذشته انجام می‌شود، تصریح کرد: تلاش بر این است که تنها نمایش فیلم نباشد و کارگاه ‌های تخصصی در کنار آن برگزار شود و جشنواره موسیقی فجر نیز بسیار توانمند برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه برای اعزام گروه‌های مختلف هنری استان به خارج از کشور و اجرای برنامه‌های خود در خارج از مرزهای ایران اسلامی تلاش می‌شود، بیان کرد: در گذشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هماهنگی وزارت‌خانه اقدام به اعزام هنرمندان به خارج از کشور برنامه‌ریزی کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس با یادآوری اینکه در گذشته برای اعزام هنرمندان شیراز به کشور تانزانیا برنامه‌ریزی شده بود، عنوان کرد: در حال حاضر برای اعزام  گروه موسیقی خموش به کشور اتریش در اسفند ماه برنامه‌ریزی شده و در آینده نیز گروهی به هندوستان، ارمنستان و مسکو اعزام می‌شوند.

 

مریدی تأکید کرد: اعزام هنرمندان در شب‌های سفید مسکو که همان دو ماه اصلی این شهر بوده و جایگاه خوبی بین جهانگردان دارد تأثیر ارزشمندی در معرفی آثار هنرمندان ما در خارج از کشور خواهد داشت و باید با نماینده وزارت خارجه در استان فارس در این راستا صحبت شود.

 

وی با بیان اینکه راه‌اندازی تالار مرکزی شیراز با نام مهر به عنوان نیاز جدی شهر شیراز باید پیگیری شود، اظهار داشت: این موضوع باید در کمیسیون تلفیق به صورت جدی مطرح و پیگیری شود و با وجود اینکه جزو موارد ملی است اما باید به صورت ویژه به آن نگریست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به عدم برگزاری هیچ‌گونه برنامه‌ای در گذر هنر کنونی، گفت: تا زمانی که گذر هنر با تردد خودرو مواجه است در این گذر برنامه هنری برگزار نمی‌شود.

 

مریدی با بیان اینکه مسیری که برای افراد پیاده است نباید محل عبور خودرو باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا درخواستی مبنی بر بازگشایی این گذر نمی‌شود زیرا جایگاه هنر و هنرمندان بسیار رفیع‌تر از آن است که برای اجرای برنامه هنری ملتمسانه مسیری بازگشایی شود و باید فضاهای مناسبی به هنرمندان برای اجرای برنامه‌هایشان اختصاص یابد.

 

وی با تأکید بر لزوم تشکیل یک دبیرخانه دائمی در شیراز برای برگزاری جشنواره‌ای شاخص، افزود: دبیرخانه دائمی برای برگزاری یکی از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی کشور می‌تواند در این شهر شکل گیرد و همایش اقتصاد هنر مقدمه‌ای برای این حوزه بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس با اشاره به جدا شدن جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از بخش ملی و اجرای آن در شیراز، تصریح کرد: متأسفانه شیراز ظرفیت و امکان برگزاری این بخش ازجشنواره فیلم فجر را نداشت و این امر تاکنون محقق نشده است.

 

مریدی با بیان اینکه استان فارس و شهر شیراز باید مبتکر و مبدع برنامه‌های مختلف باشد، عنوان کرد: شیراز این ظرفیت را دارد و اتفاقات مبارکی که در چند وقت گذشته در شیراز رخ داده نظر وزارت‌خانه را جلب کرده و برنامه‌هایی همچون هفته‌های قرآنی و تشکیل شوراهای عالی از این جمله بودند و نشان از تبدیل شدن استان فارس به مرجع در رشته‌های مختلف دارد.

 

وی بیان کرد: جشنواره تئاتر فجر از ۹ تا ۱۱ بهمن ماه، جشنواره فیلم فجر از ۱۴ بهمن تا ۲۳ بهمن ماه و جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ بهمن ماه تا ۲ اسفندماه در شیراز با برگزاری برنامه‌های جانبی در راستای ارتقای کیفیت این جشنواره در استان برگزار می‌شود.

 

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: