يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۲۹:۲۹
کد خبر: ۴۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
میمنه در یادوراه شهدای هنرمند جهرم:
به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی سومین یادواره شهدای هنرمند شهرستان جهرم در تالار فردوسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، منصورمیمنه، عضو شورای ستاد پیشگیری از جرائم استان هرمزگان در آئین گرامی داشت 30 شهید هنرمند جهرم با گرامی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: یکی از پیامدهای پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد تغییر و تحول در عرصه هنر است چرا که هنر در زمان قبل از انقلاب با فحشا و الوده کردن جوانان به فسادهای متعددهمراه بود.

 

 میمنه با بیان اینکه اعتقادات محرک حرکت انسان می باشد بیان کرد: انسان بی عقیده بی هویت است و زمانی که عقیده و باورهای دینی در زندگی پررنگ شودبه شادابی و نشاط نیز دست پیدا خواهیم کرد.

 

 فرمانده اسبق سپاه ناحیه جهرم با اشاره به تفاوت هنر اسلامی با هنر غربی، عنوان کرد: اکثر هنرهای غربی و اروپایی خالی از محتوا و دارای فساد اخلاقی است اما در هنرمکتبی و دینی اسلام، هنردر خدمت اعتقاد معنوی بوده و هنرمندان نیز با استفاده از هنر و ابزار آن زمینه را برای رسیدن به اوج معنویات فراهم کنند.

 

وی با بیان اینکه در هنر اسلامی، اثری نقش مهمی ایفا می کند که دارای پیام و محتوا باشد افزود: ممکن است اثری در که قالب هنر اسلامی ساخته،اما بی روح وبی پیام باشد.

 

میمنه با اشاره به ویژگی های شهدای هنرمند بیان کرد: شهدای هنرمند انسان هایی دین دار، نقدپذیر، دنبال خلاقیت روز و سرشار از ادب و ثاثیر گذار بر دیگران بودند همان چیزی که هنرمندان امروز باید به دنبال ان باشند.

 

وی با بیان اینکه هنر باید زمینه هدایت مردم به سوی پروردگار فراهم کند افزود: اگرامروز انقلاب اسلامی استثمار زنان و هم جنس بازی را به رسمیت نمی شناسد به دلیل عدم مطابقت با هنر ماست همان هنری که گفته امام راحل (ره) ما را از فساد و فحشا نجات داد.

میمنه خطاب به مسئولین گفت: جوانان به شادابی و نشاط نیاز دارند و اکنون مسئولین نیز براساس دستورات دینی زمینه را برای ایجاد شادی در نسل کنونی فراهم کنند.

 

میمنه افزود: مسئولین تلاش کنند شهدا را به عنوان اسوه ای نمونه به جوانان شناسانده تا این نسل به اشتباه هنرمند غربی را الگوی خود قرار ندهد.

 

گفتنی است، سومین یادواره شهدای هنرمند از سوی کانون بسیج هنرمندان جهرم و با همکاری اداره ارشاد اسلامی جهرم و تیپ 33 المهدی(عج) در تالار فردوسی جهرم باحضور خانواده شهدا برگزار گردید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: