چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۴۴:۳۵
کد خبر: ۵۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸
استاد دانشگاه شیراز:
استاد ادبیات دانشگاه شیراز گفت: امروز ادبیات انقلاب اسلامی در گرایش ادبیات پایداری در حال رشد، رونق و گسترش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس وبه نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر غلامرضا کافی شامگاه سه شنبه در آیین رونمایی از کتاب ˈادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدسˈ در شیراز بیان کرد: هم اکنون ادبیات پایداری مورد توجه دانشجویان و عموم مردم علاقمند به ادبیات قرار گرفته است و با توجه به نیاز مخاطبان، شاهد رشد تولید آثار فاخر در این بخش هستیم.

 

وی افزود: امروز درس ادبیات انقلاب اسلامی مورد اقبال دانشجویان است که این مهم، نوید بخش آینده درخشان ادبیات انقلاب اسلامی است.

 

کافی با اشاره به رونمایی کتاب ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهارداشت: در این کتاب سعی شده مخاطب به شناختی از امام خمینی(ره)، شعر انقلاب، ادبیات انقلاب و زمینه های انقلاب از نهضت سال 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی دست پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه در این کتاب دفاتر و بخش های متفاوتی وجود دارد اضافه کرد: در بخش های دیگر این کتاب دفتر شعر و نثر ادبیات انقلاب اسلامی، خاطرات و طنز در انقلاب اسلامی به رشته نگارش درآمده است.

 

او ادامه داد: دفتر ادبیات کودک و نوجوان یکی دیگر از دفاتر این کتاب است که در این بخش پربارترین منابع و پژوهش ها را در اختیار داشتیم.

 

این نویسنده کتاب با بیان اینکه در نگارش این کتاب از 500 منبع کتاب، پژوهش و مقاله استفاده شده عنوان کرد: به غیر از مقدمات و پژوهش ها، تدوین کتاب پژوهش نامه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پنج سال بطول انجامید.

 

کافی افزود: بسیاری از حوزه های ادبیات انقلاب اسلامی جای کار دارد به طوری که هر کدام از این حوزه ها می تواند به عنوان موضوع یک کتاب مستقل دردستور کار نویسندگان و فعالان این بخش باشد و لذا می طلبد دانشجویان ادبیات به ویژه نسل سوم، توجه بیشتری به ادبیات انقلاب اسلامی داشته باشند.

 

وی بیان کرد: در زمینه معرفی چهره های شاخص در بخش های مختلف ادبیات در کشور به ویژه استان فارس بسیار کم کار شده است که این مهم همتی فراتر از سازمان ها و نهادها را می طلبد.

 

 

 

*** 16 نفر از کاندیدای امسال کتاب سال دفاع مقدس، از شهر شیراز هستند

 

نویسنده دفاع مقدس در استان فارس نیز گفت: باعث افتخار و ارزش مردم فرهنگ پرور استان فارس است که 16 نفر از کاندیدای امسال کتاب سال دفاع مقدس، اهل شیراز هستند.

 

اکبر صحرایی افزود: پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و تهیه و چاپ بیش از چند هزار جلد کتاب، هیچ پژوهشی در زمینه انقلاب اسلامی وجود نداشته که نیاز به پژوهش و کتاب در این حوزه احساس می شد.

 

وی با اشاره به کتاب پژوهش نامه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: این کتاب یکی از آثار و پژوهش های فاخر، پرمحتوا و با کیفیت در حوزه انقلاب اسلامی است که انتشار این کتاب در گام نخست در معرفی پژوهش و پژوهشگری در کشور است.

 

مهدی نجابت رییس حوزه هنری استان فارس هم در این آیین گفت: ظرفیت های ادبی و فرهنگی بسیاری در شهر شیراز و استان فارس وجود دارد که امیدواریم حوزه هنری استان جایگاه خود را در ادبیات دفاع مقدس حفظ و ارتقا دهد.

 

 

 

*** هنرمندان فارس در ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی در کشور پیشتاز هستند

 

مسوول ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس هم گفت: استان فارس مهد آفرینش و پژوهش آثار با کیفیت ادبی و فرهنگی است که این داشته های فرهنگی و ادبی و هنری افتخار استان است.

 

رضا قیصری اظهارداشت: در چند سال گذشته شاهد رشد و گسترش فعالیت و تولید آثار فاخر در بخش ادبیات مقاومت در کشور بودیم که هنرمندان استان فارس در این عرصه پیشتاز هستند.

 

وی با اشاره به رونمایی کتاب ˈادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدسˈاضافه کرد: کتاب شناخت ادبیات انقلاب اسلامی اثر دکتر غلامرضا کافی به عنوان منبع در دانشگاه های داخل کشور تدریس می شود که کتاب ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز می تواند از منابع مرجع در این بخش باشد.

 

در آیین ویژه ای با حضور هنرمندان، نویسندگان و استادان دانشگاه های استان فارس از کتاب ˈادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدسˈ اثر دکتر غلامرضا کافی رونمایی شد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: