گزارش
یادواره شهداء دهستان فداغ
حوزه های مقاومت امام خامنه ای (مدظله العالی)وحضرت زینب کبری (س)دهستان فداغ
boletیادواره شهداء دهستان فداغ
دوره تربیت و تعالی برادران وظیفه
مدیریت تربیت وآموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گراش؛
boletدوره تربیت و تعالی برادران وظیفه
همایش بصیرتی عمارهای ولایت
ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گراش؛
boletهمایش بصیرتی عمارهای ولایت
یادداشت و گفتگو
دوره تربیت و تعالی برادران وظیفه
مدیریت تربیت وآموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گراش؛
boletدوره تربیت و تعالی برادران وظیفه
همایش بصیرتی عمارهای ولایت
ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گراش؛
boletهمایش بصیرتی عمارهای ولایت
همایش وحدت و نهضت روشنگری
نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش؛
boletهمایش وحدت و نهضت روشنگری
کد خبر: ۵۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
در حاشیه برگزاری یادواره شهدا:
در حاشیه ی یادواره سرداران و 125 شهید شهرستان گراش مصاحبه ای را با سردار سرتیپ تنگسیری، جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسدران انجام داده است.
تنویرگراش :رزمایش پیامبر اعظم 9 که در چند روز گذشته در آب های نیلگون خلیج فارس شاهد آن بودیم چه بازخوردهایی در سطح منطقه و     بین الملل داشته است؟

این رزمایش قطعا اثرات بسیار مناسبی را در منطقه داشت که توان جمهوری اسلامی را نشان داد. ما در واقع بخشی  از سلاح ها، امکانات و موشک های جدیدی را که به دستان توانمند رزمندگان ما در وزارت دفاع تولید شده بود به کار گرفتیم و همان طور که قبلاً هم بیان کردیم این رزمایش ها پیامی دارد. یک پیام خارجی و یک پیام داخلی. پیام خارجی برای کشورهای همسایه­ ی ماست که پیام دوستی و مودت و برادری است و اعتقاد داریم ما می­توانیم امنیت منطقه را در خلیج فارس برقرار کنیم. و اما یک پیام هم برای کشورهای فرامنطقه ای داشت که بدانند جای اینها اینجا نیست. بیگانه بیگانه است و بایستی از این منطقه (خلیج فارس) برود. حضور بیگانگان مخلِّ امنیت در خلیج فارس است. این را ما دیده ایم، ثابت شده و خود همسایگان ما بالاخص مردم هم آن را درک کرده اند.

این رزمایش یک پیام داخلی داشت برای مردم ما که فرزندان آنها در تحریم صددرصد ظالمانه و ناعادلانه ای که دراین دنیای ظلم صورت می گیرد باز هم چون خدا را دارند، ننشسته­اند و ساخت سلاح ها و موشک های جدید را همان طور که در زمان جنگ ابتکارات زیادی را همین رزمندگان و ایثارگران ایجاد می کردند می سازند. ما در دورانی داریم این صلاح ها و موشک هارا می­سازیم  و پیشرفت هایی را در این خصوص داریم که در تحریم صد­درصد هستیم. شاید تحریمی که مردم ما احساس می کنند از لحاظ غیر نظامی صد درصد نباشد اما انصافاً ما در بحث تحریم نظامی صددرصد تحریم هستیم حتی یک فشنگ هم به ما داده نمی شود.

از زمان جنگ هم ما بیشتر تحریم شده ایم. اما خودمان روی پاهای خودمان ایستاده ایم وبه اتکای خودمان، مردم ایثارگرمان و همین ارواح پاک شهدا خداوند هم یاری کرده و روز به روز سلاح ها و امکانات جدیدی را می سازیم. ما شاید نمی­توانستیم شناور را بنویسیم و الان داریم شناور را می سازیم. شناورهایی که دارای سرعت بسیار بالایی هستند. ما روی سرعت 80 نات(note) کار میکنیم که ان شاالله در آینده هواپیماهایی که آب نشین هستند، هواپیماهایی که روی آب پرواز می کنند که نمونه هایی از آن را شما دیدید روز به روز بهینه و خواهیم ساخت.

 گفت و گوی اختصاصی با جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسدران

تنویر گراش: آینده ی گروه های تروریستی و تکفیری را در منطقه چگونه ارزیابی می کنید؟

این ها که مشخص است. الحمدلله الان وضعیت وضعیت بسیار خوبی است. هم در سوریه و هم در عراق رزمندگان وضعیت خوبی دارند. داعشی ها نه تنها انسان نیستند بلکه دشمن انسانیت هستند و ازبین خواهند رفت، همان طور که مغول ها و آنهایی که به کشور ما حمله کردند از بین رفتند. هر کس که بر حق نباشد قطعا از بین خواهد رفت و آینده­ ی این­ها هم به همین شکل خواهد بود.

 

تنویر گراش:در صورت تعرض نیروهای بیگانه به حریم جمهوری اسلامی ایران، پاسخ نیرو دریایی سپاه چگونه خواهد بود؟

نیروی دریایی سپاه بر دوپایه بنا شده است. یکی پایه­ تخصص رسته ای که الان پاسداران و بسیجیان متخصص ما  در آن خدمت می کنند. یک بخش دیگر مردم پایه است یعنی شناورهایی که به وفور در درون کشور ساخته می شود و می ­توانیم تمام ساحل نشینان و جوانان را به دریا بیاوریم و از آنها استفاده کنیم. وضعیت فعلی ما یک وضعیت دفاعی بسیار خوبی است لذا هرکس و هر کشوری بخواهد به ما تعرضی کند قطعا تا پای جان ایستاده ایم. مارا امتحان کرده اند، آزموده را آزمودن خطاست.


نام:
ایمیل:
* نظر: