کد خبر: ۵۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
رئیس شورای عالی قشر بسیج کارگری استان فارس:
مختاری گفت: امروز کارگران استان مشکلات کارفرمایان را مشکل خود دانسته و کارفرمایان نیز مشکلات کارگران را مشکل خود می‌دانند.
به گزارش خبرنگار بسیج کارگری، جلسه نمایندگان تشکلات کارگری استان با حضور  مختاری مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و  رئیس شورای عالی قشر بسیج کارگری استان فارس برگزار شد.

سهراب مختاری با اشاره به جمعیت کارگران و خانواده‌های آنها در استان فارس که بیش از 40 درصد جامعه را به خود اختصاص می‌دهند، افزود: توجه به مسائل و مشکلات کارگران می‌تواند در افزایش بهره‌وری و در نتیجه رشد اقتصادی بسیار مؤثر باشد.

مختاری با بیان اینکه جامعه کارگری با وجود مشکلات به بالندگی رسیده و این موضوع علاوه بر فعالیت کارگران، نتیجه تلاش و همدلی مجموعه‌های مرتبط با کارگری و کارفرمایی است، خاطرنشان کرد: باید همه تلاش‌ها به کار بسته شود تا همچنان ادبیات مشترک کارگر و کارفرما در استان تقویت شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی و منافع مشترک بسیار زیادی بین مجموعه کارگری و کارفرمایی در استان فارس وجود دارد که در سطح کشور مثال‌زدنی است، تصریح کرد: امروز کارگران استان مشکلات کارفرمایان را مشکل خود دانسته و کارفرمایان نیز مشکلات کارگران را مشکل خود می‌دانند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با تأکید بر تلاش کارگران برای رشد ثروت در کارگاه‌ها، اظهار کرد: در تقویت و رشد ثروت در کارگاه‌ها بهره‌وری نقشی بسیار اثرگذار دارد و باید با تقویت فرهنگ کار و تلاش این موضوع نهادینه شود که کارگران و کارفرمایان دارای منافع مشترک و در این منافع و زیان‌های کارگاه شریک هستند.

مختاری با دعوت از کارگران برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود، خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت محصولات سبب می‌شود که تولیدات بومی در سطح کشور حرف برای گفتن داشته باشند.

وی با اشاره به نقش مهم کارگران در مسائل اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی سطح استان، گفت: اگر بخواهیم سهم بیشتری در تأثیرگذاری در فضای استان داشته باشیم باید حضور فعال و پرشوری در همه صحنه ها داشته باشیم که یک نمونه آن می‌تواند حضور فعال و پرنشاط در مراسم استقبال از رئیس جمهور باشد.

مختاری از تدوین بسته‌هایی برای حل مشکل کارگاه‌ها و نیز رفع موانع کسب‌ و کار در فارس خبر داد تا در جلسه هیئت دولت در استان مطرح شود و افزود: وضعیت اشتغال در استان فارس نسبت به گذشته بهتر شده است و بر اساس مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس ، فارس در رفع موانع کسب‌وکار نمره بالایی به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: