کد خبر: ۵۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
مصاحبه با کارآفرین برتر کشوری؛
در استان فارس کارگران زحمت کش زیادی وجود دارند که برای پیشرفت کشور و وطنشان از جان و دل مایه می گذارند که یکی از این کارگران مدیرعامل کارخانه پتک شیراز است.
به گزارش خبرنگار بسیج کارگری، در استان فارس کارگران زحمت کش زیادی وجود دارند که برای پیشرفت کشور و وطنشان از جان و دل مایه می گذارند که یکی از این کارگران آقای قریشی مدیرعامل کارخانه پتک شیراز است که به تازگی بعنوان کارآفرین برتر کشوری از طرف رئیس سازمان بسیج کشور سردار نقدی نیز انتخاب و از او تجلیل بعمل آمد.

در زیر مصاحبه خبرنگار ما را با این کارآفرین بسیجی را میخوانیم:

لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید که از کی کارخود را شروع کرده اید؟

من سید احمد قریشی نژاد مهندس مکانیک و متالوژی از دانشگاه اصفهان هستم
اینجانب در سال 1361 اولین واحد آهنگري جنوب کشور را با هدف اشتغال زایی و بومی سازي قطعات و تجهیزات وارداتی تاسیس نمودم و خوشبختانه از آن سال تا کنون موفق به تولید بیش از 200 قطعه کلیدي و حساس براي اولین بار در ایران شدم.

عمده ترین فعالیت های شما چیست و چه چیزهایی را تولید می کنید؟

با توجه به اینکه فعالیت آهنگری بسیار متنوع است و این صنعت بعنوان صنایع مادر و زیربنایی محسوب می گردد. لذا قطعاتی که در این شرکت طراحی و ساخته می شوند کاربردهای مختلفی خواهند داشت از جمله قطعاتی با کاربردهای هوافضا، صنایع خودروسازی، صنایع دفاعی، ساخت تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع استخراج سیمان، کشاورزی، برق و حتی صنایع نوین توربین سازی، انرژی خورشیدی و نیروگاهی.

سودآوری کار شما چقدر است؟

کار آهنگری کاری پر زحمت و با حداقل سود است که انگیزه اصلی بنده عشق به این کار و عشق به وطن است.

تنها عشق و علاقه به تولید می تواند انسان را متقاعد به ورود به عرصه ای کند که با سرمایه گذاری اولیه بیش از 3 میلیون دلار بعلاوه هزینه تجهیزات تکمیلی آهنگری، آزمایشگاهی، کنترلی و قالب سازی با سودی کمتر از 10 درصد همچنان به تلاش بی وقفه و ادامه ی مسیر تولید ادامه دهد.

اما وقتی نتیجه کار رسیدن به خودکفایی و دور زدن تحریم ها باشد این کار هم خسته کننده محسوب نمی شود تا هر روز را با انگیزه ی یک کار نو و یک خدمت نو آغاز کند، زیرا ما بر این باوریم که برکت کار با خداست.

در حوزه اقتصاد مقاومتی چکار هایی انجام داده اید؟

در واقع اقتصاد مقاوتی به معنی تشخیص حوزه های فشار و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی اثر کردن آن تاثیر ها می باشد و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است.

همچنین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی های خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خود اتکایی تاکید گردد و این دقیقا چیزی ست که ما انجام می دهیم.

در سال های اخیر که رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تاکید نموده اند این شرکت موفق به طراحی و ساخت توپی شیر سرچاهی کلاس 2500 برای اولین بار در خاورمیانه گردید که تکنولوژی ساخت آن سالها بصورت انحصاری در دست چند کشور محدود مانند انگلیس و ایتالیا بوده است و خوشبختانه پس از تست میدانی بهبود کیفیت محصول این شرکت نسبت به نمونه خارجی اثبات شد، این در حالی بود که قیمت تمام شده کالا نسبت به نمونه مشابه خارجی یک دهم می باشد.

هم چنین این شرکت موفق به فورج سوپر آلیاژ اینکونل 718 جهت استفاده در دیسک موتورهای جت برای اولین بار در خاورمیانه گردید که موفقیت بسیار چشمگیری محسوب می شود.
آخرین محصول اقتصاد مقاومتی این شرکت ساخت قطعه ترانسفرلاین با کاربرد صنایع پتروشیمی از سوپر آلیاژ اینکولوی 800 می باشد که این قطعه حساس نیز با کاهش 85درصدی قیمت نمونه خارجی در این شرکت طراحی و ساخت شده است.

با جوانانی که میخواهند برای اولین بار کارآفرینی کنند چه سخنی دارید؟

جوانان عزیز هموطن و هم استانی؛ در دنیای امروز بنیان تمام امور بر پایه تلاش، کوشش، خلاقیت و نوآوری و دانش بنا نهاده شده و این بعنوان یک اصل پذیرفته شده و بدون انکار می باشد.
ما شعار (از صفر تا بینهایت) را سر لوحه کار خود قرار می دهیم و یادمان باشد تا رسیدن به بی نهایت راه بسیار است. جوانان این مرز و بوم باید تمامی توان خود را در راستای پیشبرد و توسعه اهداف و آرمان های کشور عزیزمان بکار گیرند.

قابل ذکر است که آقای قریشی بعنوان رئیس کارآفرینان استان فارس و فرمانده پایگاه شهید پور سینا و مدیر موسسه نگهداری از کودکان بی سرپرست حضرت علی اصغر(ع) مرودشت می باشد.

انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: