کد خبر: ۵۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
به دلیل نداشتن اسپانسر؛
تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان استان فارس با وجود داشتن مجوز حضور در سوپر لیگ بسکتبال به دلیل نبود اسپانسر مالی تاکنون نتوانسته در این رقابت‌ها حضور یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج ورزشکاران فارس، ورزشکاران جانباز و معلول نشان دادند که معلولیت و جانبازی پایان راه در زندگی جانبازان یا معلولان و اتمام دنیای قهرمانی برای آنها نیست بلکه می‌تواند نقطه شروعی دوباره باشد.

ورزش جانبازان و معلولان یکی از پرافتخارترین بخش‌های ورزش کشور در چند سال اخیر بوده و استان فارس نیز در این بخش یکی از استان‌هایی است که نقش مهمی در موفقیت‌های تیم‌های ملی کشور ایفاء کرده است.

ساره جوانمردی به عنوان بهترین بازیکن 2014 آسیا که تاکنون موفق به کسب مدال‌های مختلف در مسابقات جهانی شده است و علی‌اکبر غریب شی، ملی پوش تیم وزنه‌برداری از جمله استعدادهای ورزش جانبازان و معلولان استان فارس هستند.

همچنین ورزشکاران دیگری همچون عبدالرسول میرشکاری، علی اصغر جوانمردی  و سعید وحید لارستانی، محمد الوانپور، فیصل تبریزی و محسن تیمورآقایی، ابوالفضل کوچک‌زاده و بسیاری دیگر از ورزشکاران جانباز و معلول استان فارس که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی افتخار آفرینی کرده‌اند از جمله استعدادهای این بخش از ورزش استان هستند.

این مدال‌ها در حالی به دست آمده است که این بخش از ورزش استان فارس با مشکل نبود اسپانسر مالی مواجه است تا جایی که گاهی این مشکل سبب عدم حضور موثر تیم‌ها در لیگ‌های کشوری و عرصه های بین‌المللی شده است.

غلام‌حسین نعمت‌اللهی، کاپیتان تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان استان فارس، نبود اسپانسر را مهم‌ترین مشکل این تیم می‌داند و می‌گوید: تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان فارس با مشکل جذب اسپانسر روبه‌رو است.

کاپیتان تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان استان فارس خواستار حمایت مسئولان ارشد و ورزشی استان از تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان استان فارس شد و می‌افزاید: اعضای این تیم متشکل از جانبازان 70 درصد هستند.

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان استان فارس دو سال پیش مجوز حضور در سوپر لیگ بسکتبال را کسب کرد عنوان می‌کند: به دلیل نبود اسپانسر مالی این تیم نتوانست در رقابت‌های سوپر لیگ حضور یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز چندی پیش در صحن علنی شورای شهر شیراز خواستار حمایت از تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان فارس شد و گفت: شورای اسلامی و شهرداری باید از تیم حمایت کنند.

وی با بیان اینکه هزینه سالانه این تیم لیگ برتری 120 میلیون تومان است افزود: بنیاد شهید تنها در سال گذشته 30 میلیون تومان  از این هزینه را تامین کرده و مابقی هزینه‌ها توسط جانبازان تامین شده است.

راهی با بیان اینکه تیم بستکبال جانبازان افتخاری برای استان است و در عرصه رقابت‌های ورزشی نیز همواره خوش درخشیده است گفت: تیم بسکتبال جانبازان فارس نیازمند اسپانسر است و از شرکت‌های مختلف بخش خصوصی برای این کار درخواست همکاری داریم.

جعفر خاکسار، از اعضای تیم بستکبال با ویلچر جانبازان فارس نیز می‌گوید: این تیم به هیچ عنوان حمایت نمی‌شود و باید مسئولان با توجه به حضور جانبازان در این تیم توجه ویژه داشته باشند.

غلام‌مهدی حقدل، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز درباره حمایت از این تیم می‌افزاید: بر اساس مصوبه وزارت کشور شوراهای اسلامی حق تیم‌داری ندارند اما حمایت لازم از تیم جانبازان ویلچرنشین به صورت مقطعی انجام می‌شود.

به هرحال ورزشکاران جانباز و معلول استان نشان دادند که با کم‌ترین امکانات در عرصه‌های مختلف جهانی خوش می‌درخشند پس جای آن دارد که شرکت‌های مختلف برای حمایت از این تیم‌ها وارد عرصه شوند تا روز به روز شاهد درخشش بیشتر این ورزشکاران باشیم.

انتهای پیام/224224


نام:
ایمیل:
* نظر: