کد خبر: ۵۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
رییس اداره ورزش و جوانان شیراز:
رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز، سرانه اماکن ورزشی این شهرستان را کم‌تر از سایر شهرستان‌های استان فارس برشمرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج ورزشکاران فارس حسام زارع مهذبیه اظهار داشت: سیاست‌های راهبردی اداره ورزش و جوانان استان فارس و شیراز توزیع عادلانه زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در تمام نقاط شهری و روستایی است و در حوزه فنی و زیرساخت‌ها، باید اعتبارات با عدالت توزیع شود.

وی افزود: شهرستان شیراز دارای سه بخش مرکزی، ارژن و زرقان است و مناطق روستایی ما در این بخش‌ها از فقر شدیدی در زمینه امکانات ورزشی رنج می‌برن و سرانه اماکن ورزشی در شیراز پایین‌تر از تمام شهرهای فارس است که در روستاها این کمبود بیشتر احساس می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز خاطرنشان کرد: استقبال کم‌سابقه مردم در بخش‌های مختلف ورزش همگانی و قهرمانی باعث شده است با کمبود زیرساخت‌ها در شهر شیراز روبه‌رو شویم و در روستاها نیز این کمبودها نمود بیشتری دارد و امسال از محل ماده 180 قانون برنامه چهار نماینده شهرستان شیراز مبلغی در حدود یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان به ورزش این شهرستان اختصاص دادند که 680 میلیون تومان آن تأمین‌شده تا عملیات ساخت طرح‌های ورزشی شروع و یا طرح‌های نیمه‌کاره تکمیل شود.

وی گفت: در برخی روستاها ساخت سالن ورزشی در برنامه وجود دارد که می‌تواند تأثیر فراوانی در توسعه ورزش داشته باشد که سرانه اماکن ورزشی را افزایش‌خواهیم داد.

این مسئول ادامه داد: در 60 درصد از روستاهای شیراز طرح‌های ورزشی در حال انجام است، مانند زمین‌های ورزشی، احداث و یا تعمیر سالن‌ها و تکمیل طرح‌هایی که هنوز با مشکل اعتبار روبه‌رو هستند.

زارع ضمن تشکر از شهرداری و شورای شهر شیراز، بیان داشت: شهرداری شیراز در چارچوب قانون وظیفه دارد در محدوده شهری، فعالیت کند اما تا جایی که در توان داشته است کمک‌های فراوانی در راستای رشد و همگانی کردن ورزش انجام داده ازجمله اختصاص 500 میلیون تومان به هیئت‌های ورزشی و ساخت چند سالن و زمین‌های ورزشی در محله‌های مختلف شهر شیراز، برگزاری مسابقات ورزشی و همایش‌های پیاده‌روی و راه‌اندازی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی ازجمله خدمات شهرداری به مردم شیراز بوده است.

انتهای پیام/224224


نام:
ایمیل:
* نظر: