سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۴۸:۲۶
کد خبر: ۵۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درباره آداب روزه‌داری و احوال روزه‌داران به چاپ دوم رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس،" آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران" کتابی است که علیرضا مختارپور قهرودی، آن را از بیانات مقام معظم رهبری درباره فضیلت‌های ماه مبارک رمضان استخراج و گردآوری کرده است.

 

کتاب" آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران، از بیانات حضرت آیت‌الله‌ العظمی سید علی خامنه‌ای (مد ظله العالی): رهبر معظم انقلاب اسلامی" مجموعه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری درباره فضیلت ماه مبارک رمضان است که طی 22 سال 1369 ــ 1390 از سوی ایشان ایراد شده است. مخاطبان این مواعظ عموم مردم بوده‌اند. این کتاب به کوشش علیرضا مختار‌پور قهرودی تدوین شده است. در این کتاب گزیده‌ای از توصیه‌ها، نصایح، تحلیل‌ها و مواعظ مقام معظم رهبری درباره ماه مبارک رمضان را می‌توان خواند.

 

مختارپور در مقدمه کتاب نوشته است: «این سخنان در دیدار جمعی از قاریان قرآن کریم، کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران، نمازگزاران جمعه، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان و شاعران بیان شده‌اند. در انتخاب مطالب این کتاب دو ویژگی مورد توجه قرار گرفته است: نخست؛ موضوع بیانات، ماه مبارک رمضان، معارف دینی مربوط به روزه‌داری، آداب دعا، تکالیف مؤمنان در این ماه از نظر فردی، اجتماعی و سیاسی و نظایر آن باشد. دوم؛ صرفاً در محدوده زمانی از حلول ماه مبارک تا پایان روز عید سعید فطر هر سال بیان شده باشد.»

 

چنان که در مقدمه کتاب، آمده است، در مجموعه این بیانات، به معروف‌هایی همچون اطلاع از وضع محرومان، رسیدگی به مستضعفان، محبت به ایتام و دستگیری از ضعفا امر می‌شود و منکراتی چون اسراف، تبذیر، و امثال آن مورد نهی قرار می‌گیرد. بدین ترتیب توصیه به کسب فضایل و پرهیز از رذایل اخلاقی از محدوده شخصی و فردی بیرون می‌آید و به مشخصه‌ای برای جامعه مطلوب اسلامی بدل می‌شود.

 آداب روزه‌داری و احوال روزه‌داران به چاپ دوم رسید


گردآورنده این کتاب اعتقاد دارد، نقطه اصلی و قالب همه مباحث رمضانی که در این کتاب جمع‌آوری شده، همانا معارف اسلام ناب محمدی (ص) است که براساس دو منبع پایان‌ناپذیر و ذخیره آسمانی مسلمانان ــ یعنی کتاب خدا و عترت ــ با بیان شیوا و شیرین و به‌صورتی مدون و البته به‌تدریج و در طول بیست و دو سال تنظیم و ارائه شده است.

 

وی در مقدمه به این نکته توجه کرده است که با مطالعه این کتاب و توجه به تاریخ و مخاطبان هر مطلب، نکاتی مهم از سیره رفتاری مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان به دست می‌آید که از آن میان می‌توان توجه به برپایی مجالس تلاوت قرآن کریم، محور قرار گرفتن مباحث مربوط به خودسازی ایمانی و اخلاقی، میزبانی اقشار مختلف همچون استادان، دانشجویان و گفت‌و‌گو با آنها را برشمرد.

 

«آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران: از بیانات حضرت آیت‌الله‌ العظمی سید علی خامنه‌ای» به کوشش علیرضا مختارپور، در 426 صفحه، با شمارگان 300 نسخه، به بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ دوم رسیده است.

 

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۸۳۹۷۵- ۶۶۴۱۰۶۴۹ تماس حاصل نمایند و یا به نشانی پست الکترونیک book@khamenei.ir مکاتبه نمایند.

همچنین می‌توانید عدد 4 را به سامانه پیامکی 100020120 ارسال کنید.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایبنا


انتهای پیام/ 224224

نام:
ایمیل:
* نظر: