پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
درشب شعر دریادلان:
"شب شعر دریادلان" ویژه 175شهید غواص، با شعرخوانی شاعران برگزارگردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، شب "شعردریادلان"، ویژه 175 شهیدغواص، باحضور مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس، امروز در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این آیین با بیان تاریخ جایی ثبت شده است که اهل ادب نویسندگان و شعرا بوده اند و آن ها تاریخ را ماندگار می کنند، اظهار داشت: تاریخ به جا می ماند اما اگر بخواهد هویت بگیرد هیچ راهی نیست مگر اینکه دست مدد را به سوی شعرا هنرمندان و فرهیختگان دراز کنیم.

 

 

وی در خصوص اینکه تفاوتی بین تاریخ نگاران واندیشه نگاران به ثبت جنگ ها و انقلابها در تاریخ کشورها است گفت: باید بررسی شودآیا تاریخ نگاران که روزشمارها را به جا گذاشته اند اندیشه های آن دوران را هم به جا گذاشتند.

 

این مقام فرهنگی ادامه داد: بسیاری از این تاریخ ها مبدا بروز بسیاری از مسایل بوده و همیشه گفته شده "قبل یا بعد از جنگ، قبل یا بعد از انقلاب" و این نشان از آن است که اتفاقات را که تاریخ آن ها ثبت کرده همیشه به عنوان مرجع به جا ماند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان داشت: اینده و خاصیت تاریخ ما بستگی به تلاش و یادگار و عملکرد ما دارد.

 

مریدی با اشاره به تشییع پرشور شهدای غواص توسط مردم اضافه کرد: تشییع شهدا سال های بسیاری است که توسط مردم انجام می شود اما در تشییع شهدای غواص همه اقشار حضور و شعرا هم همراه با مردم ضمن حضور در آن مراسم و هم در فضای مجازی در وصف شهدای غواص شعر گفتند.

در این مراسم همچنین مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس به بیان نکاتی در خصوص عملیات کربلای 4 پرداخت.

 

سردار خداداد ابراهیمی گفت: عملیات کربلای 4 درحقیقت کمک کرد که عملیات کربلای 5 به موفقیت برسد.

 

ابراهیمی افزود: علیرغم اینکه برخی ها عنوان می کنند این دو عملیات مشکل بود باید بگویم ما قبل از این دو عملیات، عملیات والفجر 8 را انجام دادیم که بسیار از این دو عملیات مشکل تر بود و در حقیقت تجربه خوبی بود که عملیاتهای بعدی را آسان کرده بود.

در ادامه احدده بزرگی، پریوش عصفوری، پروانه نجاتی، فاطمه فاضلی، هاشم کرونی، امین جعفری، عبدالرضاقیصری، هادی فردوسی ،عبدالرضامروتی، عبدالحمید رحمانیان، حیدرمنصوری و فاطمه قائدی دلسروده های خود را تقدیم شهدای غواص کردند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: