پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: برای ایجاد جبهه نویسندگان انقلابی نیاز به متشکل شدن نیروهای مومن انقلابی است که باپرورش استعدادهای موجود بویژه در عرصه نویسندگی وتقویت این بدنه گامی محکمی برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، به مناسبت روز قلم جمعی از مدیران سازمان بسیج هنرمندان فارس ومسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس از نویسنده انقلابی، اکبر صحرایی دیدار کردند.

در این دیدار، نیما زارع ضمن تجلیل از این نویسنده متعهد وانقلابی به تشریح فعالیت های سازمان بسیج هنرمندان فارس درحوزه ادبیات داستانی پرداخت ودر ادامه بیان داشت: هنرنویسندگی وداستان نویسی در انقلاب بدون اینکه سرمایه گذاری کرده باشیم خودش رانشان داده است، این ازهمان جوشش های طبیعی است، چون صادقانه ترین جوشش ها آن است که بدون درخواست خود را نشان بدهدو حتی اگرتمام درها هم بسته باشد باز سر از روزنه بیرون می آورد و تجلی می کند.

 

زارع حضور صحرایی را حوزه داستان را نشان تعهد وی دانست وابراز داشت:  فرد رزمنده انقلابی مثل آقای صحرایی از جنگ برمی‌گردد، درحوادث روزگار قلم برمی دارد وشروع به نویسندگی از سر دغدغه می کند حتی بطورجدی در قالب طنز هم وارد می شود آنقدر کارمی‌کند تا امروز به یک چهره ی ملی با جوایزمتعدد تبدیل می شود.

 

زارع نیاز به سرمایه گذاری انسانی واعتباری در کار داستان نویسی را مهم توصیف نمود واظهار داشت:با این شکل نمی شود کار داستان نویسی را بطور قوی جلوبرد نیاز به سرمایه گذاری انسانی واعتباری است، متاسفانه دستگاه های متولی هیچ برنامه ای برای این کار بزرگ نداردحیف است که با وجود چنین ظرفیت هایی درصد داستان نویسی در مملکت ما نسبت به رویدادها وآثار بزرگ دنیا مثل قرن نوزدهم روسیه وفرانسه که چقدر کارهای قوی وچقدر نویسنده دارد درصد پایین باشد، البته کارهایی شده ولی بیشتر خودجوش بوده است.

 

زارع با اشاره به حضور نویسندگان انقلابی در صحنه های ادبیات ونویسندگی گفت: یک نکته دراینجا قابل توجه هست وطبیعی است که یک انقلاب مبتنی بر دین وایمان وارزشهای دینی نمی تواند نویسنده های پرورش یافته ی در نظام طاغوت را جذب کند تازه برخی از اینها جاده صاف کن وغربی ها می شوند، برخی درکشور که پول از غرب می‌گیرند وعلیه جمهوری اسلامی فعالیت می کنند.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس شکل گیری جبهه حق در برابرجبهه باطل را یکی از وظایف نیروهای انقلابی دانست وافزود: وظیفه این است که ابتدا در مقابل جبهه کفر، جبهه حق شکل گیرد مومنین باید بسیج شوند یک یدواحد شوند دیگر زمان توپ وتانک وتفنگ گذشته باکتاب و قلم برخوردمی کنند هم باید راه را ومسیر را خوب شناخت هم دشمن را درجایی که قرارگرفته درست دید وبا شناخت نیازها برنامه ریزی کرد.

زارع تشکیل جبهه نویسندگان انقلابی را یکی از اهداف سازمان بسیج هنرمندان فارس تلقی نمود وعنوان داشت: برای ایجاد یک جبهه نیاز به متشکل شدن نیروهای مومن انقلابی است که باپرورش استعدادهای موجود بویژه در عرصه نویسندگی وتقویت این بدنه گامی محکمی برداشت، سازمان بسیج هنرمندان به دنبال تشکیل همین جبهه نویسندگان انقلابی است.

زارع افزود:  امثال آقای صحرایی هم که تادیروز در خط مقدم جنگ تحمیلی بودند امروز هم باید کمک کنندکه جنگ نرم تحمیلی این روزگار هم رزمندگانش را بشناسد آموزش دهد وبه مقابله با جبهه باطل اعزام کند.

 امثال صحرایی ها امروز درجنگ نرم باید نیروها را آموزش دهند/ تشکیل جبهه نویسندگان انقلابی

اکبرصحرایی، خالق کتاب "تپه جاویدی" نیز در این دیدار  بیان داشت: حوزه ادبیات، چه شعر وچه داستان حوزه های بسیارحساسی هستند که باید در زمینه های انقلاب و دفاع مقدس تلاش بیشتری شود. 

صحرایی با اشاره به الگو سازی های غرب در داستان وفیلم ابراز داشت: الگو های غربی در داستان ها و فیلم ها یک اسطوره سازی تخیلی است، اما الگوهای ما برآمده از الگوهای واقعی است.

صحرایی اضافه داشت: ائمه اطهار و بزرگان دینی الگوهای ما هستند که با زبان هنر می توان آنها رامعرفی کرد و الگوسازی مناسب را انجام داد. 

صحرایی توجه به نویسندگان استان فارس را یکی از درخواست های نویسندگان دانست وعنوان داشت: در استان فارس نویسندگان متعهد وانقلابی کم نیستند وبایستی این نویسندگان را مورد توجه قرار داد.  

درپایان این دیدار مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با اهداء لوحی از زحمات این نویسنده متعهد تجلیل به عمل آورد.  


امثال صحرایی ها امروز درجنگ نرم باید نیروها را آموزش دهند/ تشکیل جبهه نویسندگان انقلابی


امثال صحرایی ها امروز درجنگ نرم باید نیروها را آموزش دهند/ تشکیل جبهه نویسندگان انقلابی


امثال صحرایی ها امروز درجنگ نرم باید نیروها را آموزش دهند/ تشکیل جبهه نویسندگان انقلابی


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: