چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۴۴:۰۲
کد خبر: ۵۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
شاعرغزل شهید هسته ای گفت: هرگونه توافق هسته ای بایدهمراه با عزت ایران اسلامی باشد.

کاظم دهقانیان فرد، شاعرکازرونی درحاشیه مراسم شب شعر"سبط النبی" درگفتگو باخبرنگار بسیج هنرمندان فارس با اشاره به موضوع شعرهسته ای خود بیان داشت: شعر" شهدای هسته ای" را درحضور پدرشهید احمدی روشن در دانشگاه کازرون خواندم و ایشان مرا درآغوش کشید وگفت" برای پسرم کار بزرگی انجام دادید."

 

دهقانیان فرد غزل ومجموعه دوبیتی های خوانده شده در دومین شعر"سبط النبی" را با انگیزه یادشهدای هسته ای عنوان وابراز داشت: در زمانی که دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند بسیارتحت تاثیرقرارگرفتم و در شبی بدون هیچ زمینه ذهنی اشعاری را در رثای این شهدا برکاغذ راندم که نتیجه این اشعار شامل یک غزل و چند دوبیتی در امتداد یکدیگر می شود.   

 

 

دهقانیان‌فرد اضافه داشت: البته برای شهدای کازرون درحدود500شعر سروده ام که درهمه ی آنها از آرایه ایهام وبدون ذکرنام شهید استفاده کردم.

 

این روزنامه نگارکازرونی با اشاره به مذاکرات هسته ای و توافق خوب اظهار داشت: توافق خوب توافقی است که عزت ایران اسلامی زیرپا نرود، زیرا مخدوش شدن عزت ایران اسلامی برابر با ضربه خوردن تمامی ملت های مسلمانانی است که ایران را در ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار الگوی خود قرار داده اند. 

 

دهقانیان‌فرد در ادامه ضمن بیان لغو تحریم ها علیه ایران خواست همگانی است بیان داشت: لغوتحریم ها یک خواست همگانی است امانه اینکه به بهانه رها شدن تحریم ها امتیازاتی را ازمابگیرند و باعث ذلت ایران شود، در این توافق باید مطالبات رهبر انقلاب را که بارها درسخنان خود برآن اشاره نمودند وبر این امر تاکید نمودندکه  عزت ایران اسلامی حفظ گردد سرلوحه خود قرار دهند وبرآن جامعه عمل بپوشانند.

 

دهقانیان‌فرد افزود: ما تجربه سالهای دفاع مقدس را داریم، درآن سالها رزمندگان ما حتی بدون آب، مردانه جنگیدند و حال اگر در سایه تحریم ها، دشمنان بخواهند از رازهای نظامی ما و یا دیگرشرایطی که عنوان گردیده است آگاهی یابند، همان بهترکه هیچ توافقی صورت نگیرد.

 

این شاعر ارزشمند در پاسخ به امضای گزاره برگ طومار هسته ای ملت ایران گفت:  انرژی هسته ای حق مسلم ماست، همراه با عزت ایران اسلامی؛ حق گرفتنی است و حق التماس کردنی نیست. 

 

کاظم دهقانیان‌فرد یکی از شاعران دعوت شده به دومین شب شعر"سبط النبی" است که شعر    را درمحضر آیت الله ایمانی قرائت نمود. 

 




انتهای پیام/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: