شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۵۲:۴۵
کد خبر: ۶۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
افشاری:
کارگردان بهترین مستند سومین جشنواره فیلم بسیج هنرمندان فارس گفت: جشنواره فیلم بسیج باید بتواند حداکثر بهره‌برداری در مقابله باجنگ نرم را داشته باشد.

امیر افشاری، کارگردان برترین مستند سومین جشنواره فیلم بسیج هنرمندان فارس در سال92 درگفتگو با خبرنگار بسیج هنرمندان فارس ضمن تشریح فیلم مستند خود بیان داشت: فیلم مستند اردوی جهادی، روایتگر فعالیت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اعزام به یکی از روستاهای محروم شهرستان سپیدان است که در قالب گروه جهادی در قالب موضوعاتی مانند عمران، بهداشت، فرهنگ مشغول خدمت رسانی به مردم روستا بودند می باشد.  

 

افشاری با اشاره به کسب برترین مستند در سومین جشنواره فیلم بسیج هنرمندان فارس ابراز داشت: این فیلم بدلیل پرداخت موفق روحیه ی جهادی جوانان دانشجو، تلاش درجهت ترسیم زیبایی های نهضت خدمت رسانی جهادی به نیازمندان و تاثیر این حرکت درخود سازی جوانان به خود اختصاص داد.

 

این کارگردان جوان با اشاره به ضرورت رسانه به عنوان ابزار مقابله با جنگ نرم اظهار داشت: هرساله جشنواره های متعددفیلم در کشور برگزار می شود که هرکدام با توجه به برگزاری کننده‌ی آن جشنواره، اهداف خاصی را برای خود پش بینی می کنند؛ یکی از اهداف سازمان بسیج به عنوان فراگیرترین نیروی مردمی حفظ‌ و‌حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

افشار افزود: درحوزه فرهنگ، با توجه به تهدیدات جنگ نرم دشمن، برای تغییر در باورها و نگرش ها لزوم بهره گیری از رسانه به عنوان اصلی ترین ابزار این جنگ برکسی پوشیده نیست؛ لذا جشنواره فیلم و سایر جشنواره های سازمان بسیج باید بتواندحداکثر بهره برداری در مقابله با جنگ نرم را داشته باشد.

 

افشاری در پاسخ به سوال که آیا این گونه جشنواره ها ظرفیت وتوانایی بیان مفاهیم انقلابی را داراست، اظهار داشت: جشنواره فیلم ودیگر جشنواره های این دست، توانایی وظرفیت بیان مفاهیم انقلابی را دارند ولی این سوال مطرح است که آیا دراین جشنواره از همه توان عرصه فیلمسازی در سطح استان فارس به خوبی استفاده شده است، همانطور که می دانیم این جشنواره ها در شهر شیراز برگزار شده است و این نکته که برای اکران فیلم های این جشنواره در نقاط دور از دسترس شهرستان ها و یا روستاها چه اقدامی انجام شده است!؟

 

افشاری با اشاره به روندبرگزاری جشنواره فیلم عمارتصریح نمود: جشنواره عمار که چند سالی درکشور برگزار می گردد وبحمدالله توفیقات خوبی داشته است باتمرکززدایی از مراکز استان ها، فیلمسازی و اکران را به معنای واقعی مردمی کرده است، همین امر باعث افزایش انگیزه دربین فیلمسازان جوان در اقصی نقاط کشور شده است.

افشاری در ادامه افزود: وقتی فیلمساز متعهد فیلم می سازد باید بتواند با مخاطب ارتباط برقرارکند و بازخورد کارخود را ببیند تا درکارهای بعدی بتواند با انگیزه بیشتر و با کیفیتی بهتر اثر جدیدی تولید کند، لذا استفاده از تجربیات سایر جشنواره ها برای برگزارکنندگان این جشنواره بسیار مفید خواهد بود.

 

این مستندساز بهره گیری از تجربات دوره های گذشته جشنواره فیلم را یکی از عوامل موفقیت ارتقاکمی وکیفی جشنواره "سکانس بیداری"دانست واضافه داشت: متولیان جشنواره های فیلم بسیج هنرمندان، می توانند با برنامه ریزی مدون برای فیلمسازان جهت تقویت وپشتیبانی از فیلمسازان برتر دوره های قبل اقداماتی را انجام دهد کند تا با بهره گیری از تجربیات سه دوره گذشته  در دوره چهارم این جشنواره مسئولین جدید هنری استان بتوانند به ارتقا کمی وکیفی جشنواره اقدام کنند.

 




انتهای پیام/224224

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: