کد خبر: ۶۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه اقليد:
به گزارش روابط عمومي و تبليغات سپاه اقليد كلاس اخلاق و احكام در نمازخانه شهداي پاسدار سپاه اقليد برگزار شد در اين جلسه مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه اقليد حجت الاسلام والمسلمين محمد شاطري در خصوص فضائل و مناقب حضرت رضا(عليه السلام ) سخناني ارائه كردند و گفتند: از نظر اهل بیت عصمت و طهارت حضرت رضا علیه السلام وسیله جاری شدن جاری شدن فیض ربوبی به تمام ماسوی الله هستند. تا حضرت رضا راضی نشوند هیچ فیضی به هیچ کس در خلقت نمی رسد.دلیل مطلب هم روایتی از کتاب اقبال الاعمال سیدبن طاووس است و خدا رحمت کند سیدبن طاووس را مردی جلیل القدر و مورد اعتماد علمای شیعه است.

به گزارش روابط عمومي و تبليغات سپاه اقليد  كلاس  اخلاق  و احكام در نمازخانه شهداي پاسدار سپاه اقليد برگزار شد

در اين جلسه  مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه اقليد حجت الاسلام والمسلمين محمد شاطري در خصوص  فضائل و مناقب حضرت رضا(عليه السلام ) سخناني ارائه كردند و گفتند: از نظر اهل بیت عصمت و طهارت حضرت رضا علیه السلام وسیله جاری شدن جاری شدن فیض ربوبی به تمام ماسوی الله هستند. تا حضرت رضا راضی نشوند هیچ فیضی به هیچ کس در خلقت نمی رسد.دلیل مطلب هم روایتی از کتاب اقبال الاعمال سیدبن طاووس است و خدا رحمت کند سیدبن طاووس را مردی جلیل القدر و مورد اعتماد علمای شیعه است. امام در اربعین حدیث خود تعبیر می کنند: فرضاً در دیگر علماء تردید کنید نمی توانید در سید اهل مراقبه تردید کنید..روایتی را سید بن طاووس نقل کرده که شیخ عباس قمی در آخر مفاتیح آورده است در صلوات مخصوصه امامان معصوم.هر کدام امامان را خدا در خلقت یه تکلیفی داده است. در عرش « کُلُّنا نوُرٌ واحِد» اما در فرش به اعتبار شرایط زمانی تعابیر در مورد آن ها فرق می کند.آن چیزی که در مورد حضرت رضا نقل شده: «اللهم صل على علي بن موسى الذي ارتضيته و رضيت‏ به‏ من‏ شئت‏ من خلقك اللهم و كما جعلته حجة على خلقك و قائما بأمرك و ناصرا لدينك و شاهدا على عبادك و كما نصح لهم في السر و العلانية و دعا إلى سبيلك بالحكمة و الموعظة الحسنة فصل عليه أفضل ما صليت على أحد من أوليائك و خيرتك من خلقك إنك جواد كريم.»رضيت‏ به‏ من‏ شئت‏ من خلقك»

  این تعبیر بسیار بزرگ است یعنی:

« خدایا تو هر چی به خلق می خواهی بدهی تا امام رضا علیه السلام راضی شدند تو هم راضی شدی به خلق عنایت کنی.تا حضرت رضا راضی نشود خدا راضی نمی شود که مقدر کند شما کربلاء مشرف شوید یا این که با اولیاء خدا آشنا شوید.

ايشان در ادامه افزودند: دوران امامت حضرت 20 سال طول کشید. حضرت در سن 55 سالگی شهید شد. 35 سالگی حضرت به امامت رسید و مابقی عمر را تابع امامت امام کاظم بود.  حضرت حدود 18 سال در مدینه امامت داشتند؛ گاهی حضرت می آمدند مدینه و گاهی مکه بودند.ما نمی توانیم درک کنیم چه گذشته بر دوستان حضرت رضا بعد از شهادت امام کاظم.چون که بزرگ ترین مشکل که حضرت رضا با آن مصادف شدند گروه واقفیه بودند ( که توقف در موسی بن جعفر کردند که امام زنده و غائب است)و امام رضا بارها می فرمود: به خدا قسم «والله» پدرم مُرده است.ریئس واقفیه شخصی است بنام علی بن حمزه بطائنی که در جلد 3 وسائل الشیعه در پاورقی نوشته است: ده هزار دینار پول پیش او بود برای این که این مقدار پول را به به امام ندهد امامت امام رضا را منکر شد ،كه در جلسه اي حضرت رضا(عليه السلام) نشسته بودند يك مرتبه چهره حضرت متغير شد، اصحاب علت را سیال كردند ؛ حضرت فرمودند: الان علي بن حمزه بطائني را در بغداد در عالم قبر گذاشتند ، از او در مورد امامت من سیال كردند نتوانست جواب دهد قبر او پر از آتش شد.

و در پايان در مورد احكام و مسائل شرعي به صورت پرسش و پاسخ مطالبي بيان شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: