کد خبر: ۶۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
مسئول دفتر فرماندهی سپاه استهبان و کارشناس علوم سیاسی:
عربستان می گوید میخواهیم جلو ناامنی را بگیریم اما خودش منطقه و یمن را ناامن کرده است


به گزراش تنویر برادر سعید سبزی مسئول دفتر فرماندهی و کارشناس علوم سیاسی با توجه به حادثه دلخراش مسجدالحرام و کشته و زخمی شدن 290 نفر از زائرین گفت:عجیب اینجاست که آل سعود و در راس آن ملک سلمان،توان پیش بینی یک حادثه غیرمترقبه در مسجد الحرام را ندارد،اما برای یمن پیش بینی دهها ساله می کند.

وی گفت:هر عقل سلیمی برای حوادث غیرمترقبه پیش بینی لازم را دارد اما مسئولین عربستان برای جایی که محل جمع شدن میلیون ها نفر است یک پیش بینی ساده نکرده اند و جرثقیل ها را در بالای مسجد الحرام جای دادند که این اقدام نسنجیده منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر شد.

وی با اشاره به سخنان ملک سلمان که در توجیه جنایات این کشور در یمن،مدعی است که مداخله نظامی عربستان در یمن مانع تبدیل شدن این کشور به کانون «توطئه منطقه‌ای» که هدف آن «ناامنی کشورهای منطقه» است، گفت:اتفاقأ امروز در خاورمیانه کشور عربستان باعث ناامنی کشورهای منطقه شده است و نگرانی زیادی را برای کشورهای مسلمان ایجاد کرده است چرا که تبدیل به خط مقدم اسرائیل و آمریکا در میان مسلمانان شده است و جنگ نیابتی در منطقه راه انداخته است.

وی در ادامه بیان داشت:باید الان دید آیا عربستان باعث ناامنی در یمن و منطقه شده است یا یمن باعث ناامنی در عربستان و منطقه شده است؟عربستان می گوید میخواهیم جلو ناامنی را بگیریم اما خودش یمن را ناامن کرده و زنان و دختران بی گناه و کودکان و غیرنظامی ها را آواره و خانه به دوش کرده است.

وی اضافه کرد:نگرانی دیگر مسلمانان منطقه این است که عربستان در نقاب یک کشور مسلمان وارد جنگ با یمن شده است در صورتی که پشت نقاب، تبدیل به یک کشور نوکر برای صهیونیست و آمریکا شده و دارد یک اسلام آمریکائی را در منطقه رواج و معرفی می کند.

وی در پایان بیان داشت:البته در حادثه سقوط جرثقیل آبروی عربستان رفت ،عربستانی که امروز با صهیونیست و آمریکا همصدا و همراه شده و به جان مسلمانان بی گناه یمن افتاده است و خواست خدا بود که در اینجا با یک باد آبروی عربستان در منطقه و جهان برود و جهانیان دست در چشمان آنها بکنند و بگویند شما به جای پیش بینی برای یمن،پیش بینی برای یک حادثه غیرمترقبه در کشور خود بکنید.



مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: