جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
بیانیه هیئت داوران جشنواره فیلم سکانس بیداری: تمامی رسالت جشنواره ها در ویترین سازی برای جوانان خلاصه نمی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، هیئت داوران جشنواره فیلم کوتاه بسیج"سکانس بیداری" خطاب به هنرمندان عرصه فیلمسازی استان فارس بیانیه ای را صادر نمودند که در آیین پایانی چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج توسط بیژن کیا، دبیرجشنواره قرائت گردید.

 

متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد:

 

" بسمه تعالی

 به فیلمسازان جوان وخوش قریحه ی ایران اسلامی

این پیام دوستانه را خطاب به شما می نویسیم که میراث دار ایمان، هنر و اندیشه‌اید و نیک می‌دانیم هنگامی که هنرمندی بنا به وظیفه‌ی انسانی و همت دین ورزانه‌ی خود داستانی می‌نویسد، سرودی می‌سراید و یا فیلمی می‌سازد باید بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند تا بازخورد اثر خلاقانه‌ی خود را ببینید وجشنواره ها می توانند محلی برای این عرصه و نمایش باشند اما تمامی رسالت جشنواره ها در ویترین سازی برای جوانان خلاصه نمی شود، بلکه این گونه رقابت ها بستری است برای محک خوردن آثار تا نقاط ضعف و قوت آشکار شده مسیری برای تعالی هنرمند فراهم آید و بنا به این دلیل ذکر مواردی را لازم می دانیم:

1-     فیلمساز جوان به قله‌ی پختگی هنری نخواهد رسید مگر در سایه‌ی فروتنی و عطش به دانستن نادانسته هایش پس مباد که از آموزش غفلت ورزید.

 

2-     چه بسا آثاری که از ساختار بصری چشم‌نواز و قدرتمند بهره داشتند اما بدلیل ضعف فیلمنامه وشکل ناپخته ی روایت نتوانستند گوی سبقت از رقیبان بربایند، پس مباد که از فیلمنامه ونقش کلیدی آن در فیلمسازی غفلت ورزید.

 

3-     حساسیت مستندسازان نسبت به محیط پیرامون، کنش ها و واکنش های دیگران و خصلت پرسشگری از مواردی است که می تواند به خلق اثری ماندگار منجر شود اما با کمال تاسف در مواردی شاهد بودیم که مستندساز جوان ما به الگوی گزارش توصیفی بسنده می کرد و آن را با چند مصاحبه در هم می آمیخت تا اثر خود را تکوین نماید که در نهایت فیلمی شکل می گرفت فاقد سبک فردی. پس مباد که مستندساز جوان ما تنها به الگو برداری از دیگران بپردازد و از روایت های نو و اتخاذ سبک فردی غافل شود.

 

 

در خاتمه لازم می دانیم مراتب تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران این جشنواره اعلام نموده برای این عزیزان بهترین ها را آرزو نماییم.

 

هیئت داوران چهارمین حشنواره ی فیلم کوتاه بسیج، سکانس بیداری

آقایان: محمود بهمنی، مرتضی راوش، کوروش زارعی، غلامرضا حافظی وسید محمد سبحانی منش."

 

 

 


انتهای پیام/224224

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: