کد خبر: ۶۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
سردار دانشمندی
سردار دانشمندی فرمانده لشکر عملیاتی 19فجر بهمراه سرهنگ رحمانی فرمانده سپاه ناحیه فسا با خانواده شهید ایوب جمشیدی در میانشهر فسا دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش تنویر سردار دانشمندی فرمانده لشکر عملیاتی 19فجر بهمراه سرهنگ رحمانی فرمانده سپاه ناحیه فسا با خانواده شهید ایوب جمشیدی در میانشهر فسا دیدار و گفتگو کردند.
سردار دانشمندی دراین دیدار گفت :امروز امنیت کشور مرهون مجاهدت ها و خون های پاک شهداست که باید قدردان خانواده های این عزیزان باشیم زیرا اگر پشتیبانی و حمایت های همسران، پدران و مادران شهدا نبود حتماً همکاران ما نمی توانستند این رشادت ها را از خود به جا بگذارند.

در زندگینامه شهید چنین می خوانیم:
شهید ایوب جمشیدی فرزند آقا بابا در چهارم فروردین ماه 1345 در روستای میانده از بخش شیبکوه از توابع شهرستان فسا در خانواده ای مؤمن و متعهد به دین اسلام از دامان مادری پاکدامن و فداکار دیده به جهان گشود . پدرش فردی زحمتکش بود که با شغل کاسبی و به سختی مخارج خانواده چند نفری خود را تأمین می نمود و مادرش مهربان و دلسوز . او تحت سرپرستی چنین پدر و مادری تربیت اسلامی یافت و بزرگ شد . شهید ایوب 6 ساله بود که برای کسب علم و دانش وارد مدرسه شد و دوران ابتدایی را در دبستانی در زادگاهش آغاز نمود او از همان ابتدا برای تأمین مخارج تحصیل خود و برای اینکه پدر را در این امر یاری رسانیده باشد در کنار درس خواندن به کار مشغول شد . او توانست دوره ی ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذارد و برای ادامه تحصیل وارد دوره ی راهنمایی شود . شهید ایوب فردی مؤمن,متعهد و معتقد به دین اسلام بود او با انقلاب اسلامی آشنا بود و می دانست که برای پیروزی این انقلاب مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره ) و با توکل به خداوندمتعال چه تلاش ها کردند و چه خون هایی ریخته شده و دریافته بود که باید از این انقلاب دفاع کرد . سال سوم راهنمایی را به پایان رسانیده بود و 14 سال بیشتر نداشت که از طریق بسیج راهی جبهه های جنگ شد او از اوایل جنگ تحمیلی در جبهه های جنگ حضور داشت و در آنجا خدمت نمود و در بیشتر عملیات ها شرکت کرد و در گروه شناسایی لشکر المهدی(عج) حضور پیدا کرد . شهید ایوب از طرف این لشکر برای آموزش غواصی به مدت 6 ماه در بندر انزلی مأموریت یافت . او چندین بار در جبهه مجروح شد ولی این مجروحیت ها باعث نشد که از جبهه دور بماند و هر بار بدون اینکه به خانواده خبر مجروحیتش را بدهد پس از بهبودی نسبی با شور و اشتیاق بیشتر راهی جبهه می شد . مدت یکسال و نیم به عنوان بسیجی و بعد از آن به عنوان پاسدار به دفاع از میهن اسلامی پرداخت و سرانجام به آنجا که آرزویش داشت رسید و در چهارم دی ماه 1365 در عملیات کربلای 4 در منطقه شلمچه مفقود گردید .
روحش شاد و یادش گرامی باد.

پایان خبر/.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: