شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۳۳:۳۲
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۶۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
با بیشتر شبیه شدن عملکرد موبایل ها به کامپیوتر ها آن ها نیز به یکی از بزرگترین هدف های مجرمان سایبری تبدیل شده است.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل ازرایانه پزشک،ماه اکتبر، ماه اطلاع رسانی در خصوص امنیت سایبری می باشد. در این متن ما به مهم ترین موضوعات که به داشتن امنیت در فضای مجازی کمک می کنند خواهیم پرداخت.

۱. پسورد امن

پسورد ها کلید ورود ما به دنیای دیجیتال هستند که باید همواره به آن ها توجه بسیار زیادی داشت و از آن ها محافظت نمود.

پسورد تمام آن چیزی است که که مجرمان سایبری برای دسترسی به اکانت شما به آن احتیاج دارند . پس بنابراین حفاظت از ان ها برای همگان مهم وضروری می باشد.

۲. بد افزارها

بدافزار واژه ای است که بسیار آن را شنیده اید و تنها یا معنی و کاربرد را ندارد و شامل انواع و اقسام موارد آسیب زننده به سیستم می باشند.

بد افزارها تنها نرم افزارهایی آلوده نیستند که به تخریب و از کار انداختن سیستم و دزدی اطلاعات می پردازند بلکه گستره ی بسیاری زیادی از تخریب گرها را شامل می شود.

۳. حریم خصوصی

اگر این موضوع برای شما مشکل مهمی تلقی نمی شوند و به آن به عنوان یک تهدید نمی نگرید از اکنون باید به فکر آن بوده و اقدامات مورد نیاز در خصوص مراقبت از آن را انجام دهید.

گفته ی بسیاری از مردم این است که ” من کار اشتباه و نادرستی انجام نداده ام و به مخفی کردن چیزی احتیاج ندارم و اطلاعات خصوصی من برای کسی مهم نیست ” و این نشان دهنده ی این است که مسئله ی حریم خصوصی در فضای مجازی برای بسیاری بد تفسیر و تعبیر شده است.

شما چیزهای بسیار زیادی برای مخفی سازی دارید که شامل تعداد زیادی از سرویس های اینترنتی، نرم افزارها و وبسایت هایی که هنگام ورود به آن ها اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و نیز هنگام استفاده از آن ها اطلاعات خصوصی خود را در آن به اشتراک دیگران قرار داده اید.

۴. از دست دادن اطلاعات

از دست دادن اطلاعات از مهم ترین دلایلی است که که باید در خصوص حفظ حریم شخصی خود در فضای مجازی از خود در برابر آن محافظت کنیم.

کلاهبرداران و مجرمان شرکت ها را برای اطلاعات حساسشان مورد هدف قرار می دهندو با داشتن آن اطلاعات می توانند به مقاصد خود برسند. این تهدید نه تنها مربوط به شرکت ها و ازگان ها نمی شود بلکه شامل افراد عادی نیز می شود و مجرمان سایبری می توانند در صورت نشت و از دست دادن اطلاعات شخصی افراد به اخاذی از آن ها بپردازند.

۵. رایانش امن

بسیاری از تهدیدات با داشتن سطح بسیار کمی از دانش کامپیوتر قابل جلوگیری می باشند و با داشت اطلاعاتی در خصوص راهکارهای داشتن امنیت در فضای مجازی می توان از تهدیدات احتمالی جلوگیری و از به وقوع پیوستن آن ها را متوقف کرد.

در این خصوص نرم افزارهای موجود برای امنیت اینترنت اهمیت بسیار بالایی دارد و به عنوان ابزار دفاعی در برابرتهدیدات اینترنتی به شمار می آید.

۶. کلاهبرداری آنلاین

کلاهبرداران اینترنتی در پایین هرم خطرات اینترنتی قرار دارند و با پیچیده شدن فناوری اطلاعات محافظت از خود در برابر آن ها بسیار دشوار و بسیار مهم است زیرا در این مسئله زودباوی مردم و اعتماد بیش از حد آن ها به سایرین دخیل می باشد.

کودکان و سالمندانی که از اینترنت استفاده می کنند در خطر بیشتری در خصوص کلاهبرداری های اینترنتی قرار دارند.

۷. محافظت از دستگاه های موبایل

با بیشتر شبیه شدن عملکرد موبایل ها به کامپیوتر ها آن ها نیز به یکی از بزرگترین هدف های مجرمان سایبری تبدیل شده است.

با بیشتر استفاده کردن از موبایل ها به جای کامپیوتر ها، اطلاعات حساسی در دستگاه های موبایل جابه جا و ذخیره می شوند که این امر موجب توجه هکرها و مجرمان سایبری به دستگاه های تلفن همراه می شود.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: