گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۶۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
آيت‌الله دستغيب در دیدار با اعضای شورای عالی بسیج رسانه:
توليت آستان مقدس احمدي و محمدي(ع) با تصريح اينكه عقل و شرع، هيچكدام مانع گفتمان متقابل نيست، تصريح كرد: جدال و مباحثه امري ضروري به‌شمار مي‌رود اما همانگونه كه قرآن نيز تاكيد دارد، جدال بايد احسن باشد.
آيت‌الله سيدعلي‌اصغر دستغيب، شامگاه سه‌شنبه 28 مهرماه در پنجمین جلسه شوراي عالي سازمان بسيج رسانه استان فارس تاكيد كرد: موضوعي تحت عنوان برجام در اين ايام مطرح شد كه عده‌اي مخالف و موافق داشت، اشكالي هم ندارد، موضوع شيوه مباحثه است.
وي ادامه داد: وقتي قرآن مي‌فرمايد "جدال به‌شيوه احسن انجام دهيد" يعني در كلام و سخن، كرامت انساني حفظ شود، اخلاق و ادب رعايت شود. شايد بعضي از برادران آنچنان كه انتظار مردم بود در اين موضوع رعايت نكردند.
آيت‌الله دستغيب، بيانات، رهنمودها و ارشادات مقام معظم رهبري را همواره وحت بخش و انسجام‌آفرين توصيف و تصريح كرد: اميدواريم رهنمودهاي مقام معظم رهبري درسي هميشگي براي آحاد ملت و مسئولان باشد كه جدال احسن را در همه مسائل رعايت كنند، رسانه‌ها در اين موضوع هم بايد رعايت كننده باشند هم آموزش دهند. 
وي با اشاره به مبحث جنگ‌نرم، لزوم ايجاد و توسعه حركتي جهادي در عرصه رسانه را مورد تاكيد قرار داد و اضافه كرد: جنگ سخت همه مي‌دانند كه مقدمات و هياهويي دارد و پيش‌روي انسان مرگ مجسم است و انسان تلاش مي‌كند ساز و كاري فراهم كند و اغلب سبب وحدت ملت‌ها نيز مي‌شود.

آيت‌الله دستغيب ادامه داد: اما جنگ نرم مانند مرگ خاموش است، از درون تهي مي‌كند و به‌يكباره انسان و جامعه فرو مي‌ريزد، بنابراين همواره بايد آماده بود و ساز و كار مناسب را فراهم كرد،‌ اين موضوع مختص به رسانه نيست، اگرچه رسانه وظيفه مهمي در اين فضا دارد، همه مسئول هستيم.

وي تاكيد كرد: وقتي يك جامعه مي‌تواند احساس بالندگي داشته باشد كه رسانه فاخر باشد، تفكر بسيجي در عرصه رسانه مي‌تواند زمينه‌ساز ايجاد رسانه‌هاي فاخر شود و بايد تلاش كنيم كه رسانه‌ي فاخرتر، محبوبيت بيشتر داشته باشد،‌ بايد جامعه را به سمت رسانه‌هاي فاخر راغب كرد.
نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: در عصر كنوني كه از جهتي مي‌توان آن را عصر رسانه به لحاظ گستردگي و تاثيرگذاري دانست، نظام جمهوري اسلامي ايران الگويي از نظام امامت است و در اين عصر مردم نيازمندرسانه‌هاي فاخر هستند و رسانه فاخر اگر بخواهيم حقيقت مطلب را بگوئيم هماني است كه بسيج رسانه دنبال مي‌كند.
آيت‌الله دستغيب با تصريح اينكه 2 اصل صداقت و امانت در رسانه‌ها از ويژگي‌هاي رسانه فاخر محسوب مي‌شود، گفت: در همين زمان هم بيش از دوره‌هاي گذشته اين ويژگي‌ها اهميت و جاذبه خود را دارد، اگر در فضاي ظلماني و تاريكي باشيم و چراغي روشن شود، براي آنانكه چشم دارند و از روشنايي محرومند، چه حسي دارد. نماينده مردم فارس در خبرگان رهبري گفت: در جهان سراسر رسانه، اگر ما به سمت تفكر بسيجي برويم رسانه فاخر مي‌شود و همين جاذبه را مي‌توان در جهان داشت.

آيت‌الله دستغيب خاطرنشان كرد: حركت در جهت منافع مردم يكي از مصاديقش وحدت جامعه است، شكي نيست كه وحدت در جامعه اثر عمده‌اي در منافع عديده مردم دارد، رسانه اين نقش را بايد ايفا كند تا اصناف مختلف را به هم پيوند دهد.

او اضافه كرد: اين يك امر عقلي است، عقل حكم مي‌كند و در ديدگاه اسلام آنقدر مهم است كه حتي اختلاف بين دونفر را نمي‌تواند تحمل كند، بايد به اين موضوع توجه و از همه عوامل تفرقه و جدايي افكن حذر كرد.

آيت‌الله دستغيب همچنين با بيان اينكه هيچ‌زماني از شبهات و القاء شبهات واهمه‌اي نبوده است، اين مسئله را نشان‌دهند گسترش اسلام دانست و گفت: آنچه موجب واهمه مي‌شود، مسامحه در پاسخگويي به شبهات است.

رئيس سازمان بسیج رسانه استان فارس نیز با اشاره به قرارداشتن در آستانه چهارمین سال فعالیت این سازمان گفت: فارس افتخار دارد كه ايجاد كننده اولين بسيج رسانه در كشور به‌شمار مي‌رود.

ميلاد اميري‌نژاد با بيان اينكه سازمان بسيج رسانه طي سه سال گذشته برنامه‌هاي متعدد و متنوعي را طرح‌ريزي و اجرايي كرده است، گفت: سازمان بسیج رسانه در فارس در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بر می دارد.
اميري‌نژاد از آمادگی این سازمان در جهت همکاری‌های بیشتر با حوزه تولیت شاهچراغ(ع) به منظور پیشبرد اهداف سومین حرم اهل بیت(ع) را اعلام  کرد. 
رئيس سازمان بسيج رسانه استان فارس خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال مبنی بر همدلی و همزبانی توسط رهبر معظم انقلاب، این سازمان تلاش خواهد کرد تا هم بازویی برای دولت باشد و هم دلسوزان نظام.
در اين جلسه محمد عسلي به‌عنوان رئيس شوراي عالي سازمان بسيج رسانه فارس و محمدتقي زرين‌چنگ، عزيزالله قهرماني و علي‌محمد پشوتن به‌عنوان اعضاي اين شورا، مطالبي را طرح كردند
نام:
ایمیل:
* نظر: