کد خبر: ۷۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
واحد همیار کارکنان در استان دایر می شود؛
یکی ازاهداف دایر نمودن این واحدها ارتقاء سلامت در هر چهار بعد جسمی، روانی، اجتماعی ومعنوی است که کاهش رفتارهای پر خطر را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار بسیج کارگری، مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان فارس در گفت گو با خبرنگار بسیج کارگری از دایر شدن واحد همیار کارکنان در کارخانجات فارس خبر داد و گفت: به منظور عملیاتی کردن راهبردی پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر ، در محیط های کاری استان فارس واحد همیارکارکنان در سه کارخانه فارس دایر می شود.

وی اظهار داشت: دلایل آسیب های اجتماعی ، کاهش مشکلات کارگران از قبیل مشکلات زناشویی ، درگیریهای مالی ومشکلات حقوقی و قضایی و ارجاع کارکنان برای دریافت خدمات مناسب و فراهم کردن خدمات حمایتی مرتبط و پیگیری آنها و ارزشیابی نتایج آن توسط گروهی از متخصصین روانشناسی و روانپزشکی مورد پایش و ارزشیابی قرار می گیرد.

 مدیر امور اجتماعی اداره  تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه ، این طرح هم زمان در سه استان فارس ، خراسان رضوی و قزوین اجرایی می گردد ، افزود: اعتیاد و سوء مصرف مواد ، مشکل و معضلی فراگیر ، جهانی و پیچیده  است که می تواند سلامتی را در همه صنوف واقشار ، تهدید کند و باعث از دست دادن شغل ، مشکلات خانوادگی و مالی خواهد شد ودر محیط های کاری به  بروز حوادث ، غیبت از کار ، از دست دادن بهره وری ، جر و بحث ، ناخشنودی ، کاهش تولید و الگوی کار نامنظم خواهد انجامید.

وی در پایان گفت :  کارفرمایان استان فارس در اجرایی نمودن این طرح در سطح کارخانجات استان یاری گر این اداره کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی  باشند تا بتوانیم در کنار هم کاهش آسیب های اجتماعی و جامعه ای تهی از اعتیاد و معضلات کاری در محل کارخانجات و کارگاه ها را شاهد باشیم.

انتهای پیام/224224


نام:
ایمیل:
* نظر: