يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۵۴:۱۴
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۷۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
در شورای شهر شیراز مطرح شد
بنا برمصوبه شورای شهر نرخ بلیت همه خانه های اسباب بازی 1500تومان اعلام شد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از شیرازه، رییس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز گفت: با توجه به نقش بارزی که خودروها در آلودگی کلان‌شهرها دارند مناسب است شهرداری بخشی از هزینه مقابله با آلودگی را از سازندگان خودرو اخذ کند.

رضا محمدیان در صد و سی و یکمین جلسه شورای این شهر اظهار کرد: در این چند هفته شاهد تعطیلی چند کلان‌شهر کشور به سبب آلودگی هوا بوده‌ایم، البته شیراز در آن حد آلودگی نداشته اما در مرز آلودگی بحرانی است و اگر اقدامات لازم برای پیشگیری انجام نشود این شهر هم به سرنوشت کلان‌شهرهای آلوده دچار می‌شود.

وی افزود: عدم زیر بار رفتن شرکت‌های خودروساز که خودرو را دو سه برابر قیمت منطقه‌ای دست مردم می‌دهند و در عین‌حال از رانت پشتیبانی برخی وزارتخانه‌ها استفاده کرده و آن را به یک‌سوم قیمت در کشورهای همسایه می‌فروشند و در داخل به هیچ تعهدی پایبند نیستند باعث شده مشکلات بسیاری برای کلان‌شهرها و مدیریت شهری آنها ایجاد شود که با توجه به این موارد و در راستای ممانعت افزایش آلودگی هوا، پیشنهاد می‌کنیم بر خودروهای جدیدی که در شهر شیراز پلاک گذاری می‌شود عوارض سنگین خدمات بسته شود تا حداقل هزینه آلودگی که ایجاد می‌کنند بازگردد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز بیان کرد: کشته‌هایی که در بحث سوانح رانندگی می‌دهیم معادل یک جنگ منطقه‌ای است و تلاش‌های پلیس و سایر نهادها برای ساماندهی این وضع با اقدامات خودروسازان به‌جایی نرسیده است.

استفاده از پتانسیل پارکینگ های مکانیزه جهت رفع مشکل کمبود پارکینگ در سطح شهر از موارد دستورکار این جلسه شورا بود که عمده وقت صحن علنی را به خود اختصاص داد. این مورد توسط شخص رییس شورا به صحن آمده بود. غلام مهدی حقدل در این خصوص گفت: باید درباره مواردی که در کمیسیون ها معطل می ماند و به نتیجه نمی رسد به مردم پاسخگو بود. این مورد تا کنون در دو کمیسیون از کمیسیون های شورا مطرح شده و به نتیجه خاصی نرسیده است.

رییس کمیسیون حمل و نقل از این اظهارات ابراز گلایه مندی کرد و گفت: کمیسیون ها هم تلاش خود را برای به ثمر رسیدن موارد مطروحه می کنند.

نهایتا با رای اکثریت شورا مصوب شد، شهرداری شیراز ظرف یک ماه آینده آیین نامه استفاده از پتانسیل پارکینگ های مکانیزه را تهیه کرده و به صحن شورا بیاورد.

نرخ گذاری خانه های اسباب بازی نیز از دیگر مصوبات شورای شهر بود که بنا برمصوبه شورای شهر نرخ بلیت همه خانه های اسباب بازی 1500تومان اعلام شد البته مراکزی که خدمات ویژه به مشتریان ارائه دهند تا 30درصد اجازه افزایش نرخ دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: