کد خبر: ۷۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
امام جمعه محترم صفاشهر
نماز جمعه به عنوان قرارگاه ایمان، تقوی است. ما امروز در حال جنگ به سر می بریم. جنگ فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی /دعوت از نخبگان برای تقویت نماز جمعه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه ناحیه خرم بید،نماز جمعه این هفته صفاشهر به امامت حجت الاسلام نقوی امام جمعه صفاشهر در مسجد جامع صاحب الزمان برگزار شد.

در خطبه اول نماز جمعه ضمن توصیه به تقوای الهی بیان کردند: محبوبین خداوند در قرآن کریم متقین، محسنین، صابرین و گروه چهارم پاکان هستند.

طهارت و پاکی مراتبی دارد و اولین مرتبه آن طهارت جسم است که فرموده اند طهارت جسم شرط عبادات است. بعد از طهارت جسم طهارت اعضاء و جوارح از معصیت مطرح می شود. معصیت مانند نجاست است و انسان را از زمره پاکان خارج می کند. دروغ، تهمت، غیبت، هتک حرمت همه ی این ها در عالم معنا به عنوان نجاست محسوب می شود. بعد از اعضاء و جوارح طهارت قلب و درون از تکبر، حسد و...  می باشد. امیرالمؤمنین فرمودند:  اگر شما درون خودتان را از نجاسات شهوات و رذائل پاک کنید آن وقت است که به مقامات معنوی می رسید.

در خطبه دوم ضمن اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری به تبیین بیانات معظم له پرداختند و با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از نماز جمعه به عنوان قرارگاه  ایمان، تقوی، بصیرت و اخلاق گفتند: از نظره بنده این سخن جز از یک شخص حکیم برنمی آید. قرارگاه یک واژه نظامی است که در جنگ به کار می رود. اما چرا اکنون از این لفظ استفاده می شود. چون ما امروز در حال جنگ به سر می بریم. جنگ فرهنگی، اخلاقی و جنگ اعتقادی و مهمترین قرارگاه در جنگ فرهنگی امروز نماز جمعه است. ایشان از همه نخبگان شهر و همه کسانی که دلشان برای قرآن و اهل بیت می طپد خواستند نماز جمعه را تقویت کنند.

از اتفاقات اخیر که در منطقه توسط رژیم پلید، جاهل و بی تدبیر آل سعود که نقش عروسک در دست آمریکا را بازی می کند. سرکوب ملت بحرین، حمایت از گروه های تکفیری در عراق و سوریه و جنایات جنگی حمله به یمن از بزرگ ترین و اعدام 47 نفر که برای اجرای عدالت در عربستان فریاد می زدند از شیعه و سنی که در رأس این ها آیت الله شهید باقر النمر. این اعدام ها مخالف موازین اسلامی و حقوق بشری است. حمله به سفارت عربستان در ایران یک حرکت غلط و اشتباه بود. دولت عربستان و چند کشور دیگر روابط دیپلماتیک خودشان را با ایران قطع کردند. آن ها بدانند کشوری که از قطع رابطه ضرر می کند ایران نیست. ما نیازی به آن ها نداریم. عربستان در حمله موشکی به صنعا سفارت ایران را هدف قرار داد که یک جرم بین المللی محسوب می شود.

هدف از این اقدامات این است که در مقابل ایران اسلامی بایستند و جایگاه ایران را در مقابله با تروریسم کمرنگ و بر ناکامی های خود سرپوش بگذارند. به آل صعود باید گفت آیا اینکه شما خودتان را خادم حرم بدانید مثل این است که ایمان به خدا دارید؟ أَجَعَلْتُمْ سِقَايَةَ الْحَاجِّ وَعِمَارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَجَاهَدَ فِي سَبِيلِ اللّهِ لاَ يَسْتَوُونَ عِندَ اللّهِ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ. یقین بدانند خون مظلومین دامانشان را خواهد گرفت و به عاقبت صدام گرفتار و مبتلا خواهند شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: