جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۴۹:۲۶
کد خبر: ۷۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۶
دبیر جشنواره سرودهای حماسی «ترنم بیداری» خبرداد
دبیر دومین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلاب با عنوان «ترنم بیداری» از شرکت نزدیک به 2 هزار و 700 گروه سرود در این جشنواره خبرداد و گفت: 160 اثر به مرحله پایانی راه پیدا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، محمد گلریز ظهر شنبه سوم بهمن ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس از شرکت نزدیک به 2 هزار و 700 گروه سرود در این جشنواره با عنوان «ترنم بیداری» خبرداد و اظهار داشت: 160 اثر براساس نظر هیئت داوران به مرحله پایانی راه پیدا کردند.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره در شیراز که مهد فرهنگ، علم و ادب نه تنها در ایران بلکه در جهان است برگزار می‌شود افزود: بخش عمده آثار شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره مربوط به استان فارس بوده است.

 

دبیر دومین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلاب با اشاره به اینکه انواع سرودهای بومی، محلی و حماسی در این جشنواره اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: در آئین پایانی این جشنواره دو اثر فاخر و ارزشی به نام سردار رشید اسلام و اسوه مقاومت شهید حسین همدانی و شهید آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر رونمایی و اجرا می‌شود.

 

گلریز بیان کرد: تمامی گروه‌های سرود شرکت‌کننده در این جشنواره آثار خود را با مضامین شهید و شهادت، بسیج، امام خمینی (ره) و ارزش‌های دفاع مقدس اجرا می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جامعه امروز ما به شدت مورد تهاجم فرهنگی از سوی غرب و آمریکا است چنین جشنواره‌هایی می‌تواند در ذهن جوانان ما جای گرفته و آنها را به سمت اهداف انقلاب و مبانی‌های اصلی هدایت کند.

 

انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: