يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۱۷:۵۲
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۷۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
گزارش:
امروز هشت کلان شهر کشور بیشتر از دولت درآمد دارند و این شهر ها مشکل اساسی مادی ندارند و همه شاهد تغییر اساسی در بخشهای مختلف می باشند
به گزارش  بسیج مهندسین فارس ،این دیدار در محل شورای اسلامی شهر شیراز و در دفتر ریاست شورا مهندس غلام مهدی حق دل با حضور ریاست سازمان مهندس  قاسم علی پور و اعضای شورای مرکزی بشسیج مهندسین فارس  برگزار شد.

"ملتی اگر قوی نباشد و ضعیف باشد به او زور می گویند و باید زور بشنود" این جمله مقام معظم رهبری سخن آغازین از کلیپ بسیار زیبایی بود که به عنوان مقدمه برنامه جلسه را مزین نمود.

ریاست سازمان ضمن معرفی خود و مجموعه بسیج با 6000 عضو متعهد و متخصص آماده است .

وی با بیان جریانات اخیر در عربستان و تبریک و تسلیت شهادت  شیخ نمر و یارانش که شروع یک حرکت انقلابی خواهد بود واینکه برخی جریانات قصد داشتند آن را به نهضت حزب الله ارتباط دهند توضیحاتی را ارایه نمود.

آقای زحمت کش با عرض خیر مقدم به حاضرین و تسلیت و تبریک شهادت شیخ نمر و آرزوی ظهور امام عصر (عج) و گرفتن انتقام این خونها گفت:حضور سه عضو جدید  در شورای بسیج باعث برکات خواهد بود که موجب می شود در کنار هم شاهد بروز و  به سرانجام رساندن ایده های نوبشویم.

وی ضمن تشکر از ارایه کلیپ بسیار زیبای بیانات حضرت آقا در امر اقتصاد مقاومتی ادامه داد که انشالله این فرامین را در استان بومی و هر کدام در کارهایمان اجرایی نماییم و آن را به عنوان یک بسته عملیاتی در کارهای خود مد نظر قرار داده قدمهای خود را بر مبنای آن برداشته و به راحتی از آن نگذریم .

ریس شورای مرکزی بسیج مهندسین به معرفی شورای مرکزی بسیج مهندسین و جلساتی که فی ما بین مسولین شهری داشته وتاکنون به تفاهم نامه هایی رسیده اند اشاره کرد .

مهندس حق دل ضمن خیر مقدم گزارشی از عملکرد شورای اسلامی شهرشیراز را ارایه نمود.

وی گفت:ما در شورا پنج کمسیون داشته ایم که به نه کمسیون تخصصی و چهار کمیته  بسیار فعال افزایش یافته است. سیر صعودی فعالیتها از شورای قبل آغاز ورشد فزاینده آن دراین شورا دیده می شود که به لطف خدا نظام شورایی توانست کارهای ارزنده ای را سامان دهی نماید به حدی که امروز هشت کلان شهر کشور بیشتر از دولت درآمد دارند و این شهر ها مشکل اساسی مادی ندارند و همه شاهد تغییر اساسی در بخشهای مختلف می باشند.ما در شیراز علاوه بر کارهای عمرانی کارهای فرهنگی زیادی را انجام داده ایم که در پی پیام رهبری ،شوراها به گوش جان در عمل کرد خود آن را اجرایی کردند  .در این خصوص می توان به ساخت قرایت خانه ها ،خانه عالم مساجد، ورزشگاهها، فرهنگ سراها و دیدار هفتگی از خانواده شهدا و دیدار از بزرگان و سرداران و رزمندگان دفاع مقدس اشاره نمود .

رفع گره های ترافیکی و اقدام برای احداث سه پارک در ارتفاعات اطراف شهر نمونه های دیگر از فعالیتهای شورا می باشد .

وی ادامه داد:رقم سرمایه گذاری مصوب شورا در سال گذشته 700 هزار میلیارد تومان و امسال به 3000 میلیارد افزایش یافته و بودجه امروز شهرداری 2550 میلیارد تومان است که از طریق واگذاری اوراق مشارکت،فروش املاک،فروش تراکم و عوارض  تامین می شود،که این خود کار بزرگی است و نظام شورایی آن را انجام داده .

یکی از بزرگترین افتخارات شورا کم کردن فاصله شمال و جنوب شهر از نظر امکانات و کارهای عمرانی است . امروز ساکنین در جنوب و شرق شهر رقبت زندگی در آن محلها را دارند و مهاجرت به شمال غرب انجام نمی شود.

امروز ما بیشترین تعامل را با دولت در شیراز داریم و اصل عملکرد ما بر مبنای، کار برای شهر است نه تفکرجناحی و سیاسی واین از الطاف خداوند و خون شهدا در این شهر است.

ما به همه نامه ها و دست خطها و حتی کاغذ پاره ها مردم هم احترام گذاشته و پاسخ می دهیم.

او گفت:امروز در شورا مسایل بیهوده و حاشیه ای وجود ندارد تا بتوانیم خدمت انجام دهیم.

وی افزود: در آخرین جلسه شورا یک خیابان به نام شیخ نمر نام گذاری شد که متاسفانه در رسانه ها انعکاسی نداشت.

نظم در این شورا مثال زدنی است . همه اعضا با تعهد و عشق پای کار هستند و جلسه ای نبوده که به علت عدم حضور اعضا تعطیل شود .

رییس شوراادامه داد: از روزی که آمده ایم سرباز آقا و مردم هستیم و انشالله پیش شهدا که می رویم شرمنده نباشیم.

در این بخش اعضای شورای مرکزی بسیج مهندسین  سوالات خود را مطرح  نمودند.

در پایان حق دل اعلام کرد: ما مثل مجلس و شهرداری به حکم دولت است شما ز ما بخواهید تا مصوبه خوب داشته باشیم .


نام:
ایمیل:
* نظر: