دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۵۳:۴۳
کد خبر: ۷۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
از سوی سازمان بسیج هنرمندان برگزار شد:
مراسم افتتاحیه دوره هشتم تربیت کارگردان و فیلمنامه نویس سازمان بسیج هنرمندان، با حضور رییس سازمان بسیج هنرمندان در مرکز آموزش هنر انقلاب برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، مراسم افتتاحیه دوره هشتم تربیت کارگردان و فیلمنامه نویسی سازمان بسیج هنرمندان، باحضور رییس سازمان بسیج هنرمندان وهنرجویان این دوره در دانشکده هنر انقلاب این سازمان برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش، دکتر منتظری ضمن بیان ارزشمند بودن این دوره و تبیین هنر انقلابی بیان داشت: با یادی از هنرمند نام آشنا فرج الله سلحشور، چهره ای که قلمرو نگاهش در پشت مرزهای مادی دنیا محصور نشد و مرزهای مادی دنیا را در نوردید و قلمرو نگاهش آخرت گرا بود و دنیا را در حکم منزلی موقت قلمداد می کرد و برای آبادانی آخرت؛ هنرمندی که نعمت ارزشمند هنر را برای هنر نمی خواست بلکه هنرش وسیله ای برای رشد و تعالی انسان و به خاطر همین به اسوه ای در تاریخ هنر ایران بدل شد.

 

وی در ادامه  با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) که فرموده اند" اگر روزی بر من بگذرد و در آن روز دانشی نیاموزم که مرا به خدا نزدیک کند طلوع آفتاب آن روز بر من مبارک مباد" ابراز داشت: بر اساس این حدیث ببینید که با چه نیت و هدفی در این دوره شرکت کرده‌اید، نکاتی در این حدیث وجود دارد، اول اینکه آموختن باید پیوسته باشد نه مقطعی، دوم اینکه مقصد آموزش باید خدا محوری باشد مانند مرحوم سلحشور که نام او را نه تخصص او بلکه افق دید او بود که در ذهن همه ما جاودان کرد، اگر با این نگاه دانش بیاموزیم پیشگام و پیش قراول همه بشریت خواهیم بود.

 

وی افزود: پیامبر عظیم الشان اسلان در جایی به شاگرد برجسته خود امیر مومنان علی (ع) می فرماید" علی جان اگر یک نفر به دست تو هدایت شود ثوابش بیش از هر آنچه است که خورشید به آن می تابد" پس چه اجری بالاتر از اینکه اسباب هدایت حتی یک نفر با تولیدات ارزشی شما فراهم گردد، امروز هم دغدغه مقام معظم رهبری این است، ایشان می فرمایند که باید بپذیریم که در این 30 سال از کادر سازی و تربیت نیرو در زمینه فرهنگ و هنر در تراز انقلاب اسلامی غفلت کرده ایم.

 

دکتر منتظری با بیان اینکه قطعا شکل گیری این دانشکده یعنی لبیک یا امام اظهار داشت: قطعا شکل گیری این دانشکده یعنی لبیک یا امام پس باید حواسمان باشد که نایب امام عصر امروز دغدغه اولش مساله فرهنگ است، نه اقتصاد و سیاست و هنر بخش زیبا و جذاب فرهنگ است و هنرمندان گل سرسبد فرهنگ محسوب می شوند.

 

رییس بسیج هنرمندان افزود: هرسال جشنواره های بسیاری برگزار می شود و در هر سال فقط منتقدان به نقد مینشینند و باز هم چشمان ما معطوف می شود به سال آینده و مو گوییم شاید در سال آینده اتفاق بهتری رخ بدهد. با شاید و باید نمی توان انقلاب را مدیریت کرد. حضور محصولات ارزشی انقدر در فضای جشنواره ها کمرنگ است که امسال وقتی در جشنواره فجر یکی دو کار ارزشی دیده شد بسیار بزرگ به چشم می آمد. در حالی که باید نگاه ارزشی بر کل این فضا حاکم باشد. پس انتظار داریم که با گزینش درست مسیر و ادامه مسیر شایسته ای که انتخاب کردیم شاهد درخشش هرچه بیشتر شما باشیم.

 

وی در ادامه عوامل موفقیت را برشمرد و تصریح کرد : همه شما به دنبال موفقیت هستید. برای موفقیت چند عامل لازم است و اولین عامل توکل بر خداست. سعی و کوشش و برنامه ریزی به جای خود. عامل دوم باید آستین همت را بالا زد و از کاستی ها دلسرد نشد. به یاد داشته باشید که صعود همیشه سخت است و مصداق آیه " إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ" که برای جهاد نازل شده باید در زمینه جهاد فرهنگی هم به خدا توکل کرد و دلسرد نشد. و نکته سوم این است که هیچگاه به وضع موجود راضی نشوید. همه مدرسین شما از نتیجه عملکرد شما راضی بوده اند اما شما نباید از این نتیجه راضی شوید. چراکه اگر راضی شوید توقف می کنید.

 

وی صحبت های خود را با بیان مطالبی در مورد آینده مجموعه هنر انقلاب اسلامی بسیج و آینده کاری هنرجویان آن به پایان برد و اضافه کرد : بحث کادر سازی اولویت اول سازمان بسیج هنرمندان است و دانشکده در خط  مقدم این بحث قرار دارد. طبق برنامه باید تا پایان سال 95 و انتهای برنامه 5 ساله ششم باید در تمام رشته های هنری حداقل 200 نفر نیروی تربیت شده داشته باشیم. بر همین اساس پیگیری هایی برای حمایت از این مجموعه انجام شده و توافقی با بنیاد روایت فتح صورت گرفته که از سال 95،25 درصد از سهمیه حمایت از تولید خود را به شما اختصاص بدهند. همچنین با دکتر ایوبی صحبت هایی انجام شده برای حمایت از دو فیلم اولی این سازمان. همچنین در جشنواره هایی که در پیش داریم اولویت با خود شماست و از همه فراخوان ها شما زودتر اطلاع پیدا می کنید. جشنواره فیلم کوتاه ایثار و شهادت را در پیش داریم که در استان گلستان و در سطح ملی برگزار خواهد شد. اولین جشنواره فیلم کوتاه سبک زندگی هم در استان خراسان رضوی را پیش رو داریم.

 

 وی در انتهای سخنانش اظهار کرد: تفاهمی هم با دکتر ایوبی صورت گرفته که 20 نفر سهمیه از طرف وزارت ارشاد به سازمان بسیج هنرمندان اختصاص یابد که طبق آن 50 درصد این سهمیه مربوط به دانشکده و بقیه مختص به کل کشور خواهد بود که طبق آن 10 نفر از شما به صورت رایگان به تحصیل در مدرسه عالی سینما خواهید پرداخت.

 

 

 

 انتهای پیام/224224


نام:
ایمیل:
* نظر: