شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۱۷:۵۶
کد خبر: ۷۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
نصرالله افجه‌ای در افتتاحیه نمایشگاه «سلام»:
نصر‌الله افجه‌ای پیشکسوت هنر خوشنویسی کشور در آیین گشایش نمایشگاه هنرهای کلاسیک «سلام» گفت: صنعت می‌تواند هنری باشد، اما هنر نمی‌تواند صنعتی شود. هنرمندان ما باید مراقب باشند صنعتی نشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس و به نقل از خبرگزاری فارس، نمایشگاه هنرهای کلاسیک «سلام» شامل آثار هنرمندان اصفهانی در پانزده رشته هنری شامل معرق، منبت، مشبک، قلم‌کاری، قلم زنی، نقاشی-خط، فلزکاری، طلاکوبی روی فولاد، قلم‌زنی نقره، زیورآلات، خاتم‌کاری، میناکاری، خوشنویسی، نگارگری و فرش، صبح امروز (پنجشنبه 13 اسفند) با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رییس جمهور، بهمن نامور مطلق معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور، اسدالله عسگر اولادی عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، «غدا هیجاوی» رییس شورای جهانی صنایع دستی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، «بابکار باء» سفیر جمهوری سنگال در ایران و جمعی از هنرمندان صاحب‌نام کشورمان در هتل پارسیان آزادی افتتاح شد.

 

نامور مطلق در این مراسم گفت: پیش از شروع نمایشگاه، آقای عسگر اولادی به من گفت این یک نمایشگاه نیست، بلکه یک موزه فاخر است. چقدر خوب می‌شود این موزه جایی در تهران باشد تا همه علاقه‌مندان بتوانند از آن بازدید کنند.

 

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور با اشاره به برجام و کاهش محدودیت‌های صادراتی گفت: ما با صادرات صنایع دستی به توسعه هنر و ارزآوری کشور کمک می‌کنیم. امیدوارم موضوع جابه‌جایی ارز نیز حل شود تا برای جابه‌جایی پول مشکلی نداشته باشیم.

 

وی در پایان سخنان خود بر حمایت از بخش خصوصی تأکید کرد.

 

غدا هیجاوی نیز در این مراسم اظهار داشت: مجتمع آفرینش‌های هنری «سلام» به عنوان برگزار کننده خصوصی این نمایشگاه تلاش می‌کند پشتوانه‌ای برای سازمان صنایع دستی باشد و در عین حال از حمایت معنوی آن‌ها استفاده کند.

 

رییس شورای جهانی صنایع دستی در منطقه آسیا و اقیانوسیه افزود: «سلام» با داشتن کارگا‌ه‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، صنایع دستی و هنر ایران را به جهان معرفی می‌کند. ضمن اینکه محصولات آن در سه دسته فاخر، متوسط و معمولی ارائه می‌شود و از مشتریان خاص تا عموم مردم را پوشش می‌دهد.

 

تجلیل از هفت پیشکسوت هنرمند به نام‌های علی ظریفی و عباس کیخسروی (قلم‌زنی)، مهرداد صدری (نگارگری)، زینت السادات امامی (سوخت‌نگاری)، نصرالله افجه‌ای (خوشنویسی)، کیقباد بذرافشان (مشبک فلز) و رضا بدرالسماء (نگارگری) بخش دیگری از مراسم افتتاحیه نمایشگاه سلام بود.

 

ظریفی پس از دریافت لوح تقدیر خود گفت: خاک ایران گوهر است و زمانی که زیر دست هنرمندان می‌‌رود، به هنر تبدیل می‌شود.

 

افجه‌ای نیز اظهار داشت: معتقدم صنعت می‌تواند هنری باشد، اما هنر نمی‌تواند صنعتی شود. هنرمندان ما باید مراقب باشند صنعتی نشوند. اگر غفلت کنیم آثار خوشنویسی در حد بنرهای سطح شهر تنزل می‌کند.

 

به گزارش فارس، نمایشگاه بین‌المللی هنرهای کلاسیک «سلام» شامل بیش از 400 اثر هنری است و از امروز تا 21 اسفند از ساعت 10 صبح تا 23 میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

 

پیش از این کشورهای آلمان، ایتالیا، عراق، لبنان، مالزی، اندونزی، سنگاپور، تاجیکستان،‌ امارات و ترکیه میزبان این نمایشگاه بوده‌اند.

 

مجتمع آفرینش‌های هنری «سلام» با مدیریت سید رفیع‌الدین رضوی تابستان امسال نمایشگاه بین‌المللی «از فرش تا عرش» را در استانبول برگزار کرد که با استقبال مجموعه‌داران هنری مواجه و موفق به فروش یک میلیون دلاری شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: