دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۳۳:۰۴
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۸۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس از ممنوعیت کشت برنج در زمینهای زیر دست چاه های آب کشاورزی خبر داد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل ازگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قاسمی گفت: تقویت امنیت غذایی، مدیریت و افزایش کارآیی آب در تولید محصولات زراعی از اولویت های وزارت متبوع و سازمان جهاد کشاورزی فارس است و برنامه ممنوعیت کشت برنج در استان های جنوبی بویژه فارس نیز از سیاست های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن، این سازمان است.  
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: با توجه به بروز خشکسالی های اخیر در سطح استان فارس لازم است در کشت محصولات با نیاز آبی بالا، همچون سال های اخیر تجدید نظر به عمل آید.
قاسمی اظهار کرد: با توجه به این که برنج از جمله محصولات با نیاز آبی بالا است لذا این سازمان در برنامه الگوی کشت خود هیچ جایگاهی برای کشت این محصول با استفاده از آب های زیر زمینی (چاه های آب کشاورزی) در امسال در نظر نگرفته است که تحقق این امر نیاز مبرم به آگاهی، همدلی و همراهی مردم و مسئولان استانی دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد: تامین آب برای کلیه کشاورزان روستاهای بخش کامفیروز شهرستان مرودشت به علت محدودیت منابع آبی و عدم ذخیره آب کافی در مخزن سد ملاصدرا به منظور کشت شلتوک در سال زراعی 95-94 مقدور نیست.
قاسمی افزود: در صورت انجام کشت، با متخلفان مطابق ضوابط و مقررات برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس یادآور شد: در سال زراعی پیش رو با اتخاذ سیاست های پیشگیرانه و بکارگیری یافته های نوین تحقیقی و ترویج آن در بین کشاورزان استان و با نظارت و هماهنگی که در طرح امید و پهنه بندی اراضی استان برنامه ریزی و اجرا شده و سطوح نظارت کارشناسی در مزارع و پارسل ها با جدیت دنبال می شود و در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت کارشناسان در مزارع حضور دارند، که این فعالیت با استقبال کشاورزان نیز همراه بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: