شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۳۳:۰۹
کد خبر: ۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
در نشست خبری فرمانده سپاه ناحیه داراب مطرح شد:
کار کلی سپاه حماسه است و در شان این نهاد نیست که بخواهد جایگاه خود را فدای افراد بکند. مقام معظم رهبری امسال از ما حماسه می خواهد به همین خاطر آحاد جامعه باید به سهم خودشان کار و تلاش کنند تا این حماسه تحقق یابد ما هم در بسیج و سپاه که تحت فرمان مقام عظمای ولایت هستیم باید در بوجود آمدن این حماسه از...

به گزارش خبرنگار تنویر، در نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه داراب به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و هفته زن در دفتر فرماندهی این ناحیه با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد.
سرهنگ حمید رضا طحانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه داراب گفت:به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) جشن بزرگی روز چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه در مصلای نماز جمعه با حضور 2 هزار نفر از خواهران برگزار می شود.

وی از برگزاری نشست های بصیرتی سیاسی، صبحگاه مشترک دانش آموزی و فرهنگیان در دهم اردیبهشت ماه توسط حوزه دانش آموزی خبر داد وگفت: برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف به مناسبت هفته زن در طول این هفته در محل پایگاه آل یاسین، محفل انس با قرآن 11 اردیبهشت ماه در محل پایگاه حضرت صدیقه کبری و دیدار با خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در 12 اردیبهشت ماه از شاخص ترین این برنامه ها است که از هفتم اردیبهشت ماه آغازمی شود.
سرهنگ طحانی در خصوص فعالیت بسیج خواهران و حضور خواهران پای صندوق های رای گفت:خواهران نیمی از جامعه هستند بر همین اساس باید کار فرهنگی و تبلیغی انجام شود تا حماسه ای که حضرت آقا فرمودند تحقق یابد.
وی افزود:کار کلی سپاه حماسه است و در شان این نهاد نیست که بخواهد جایگاه خود را فدای افراد بکند.مقام معظم رهبری امسال از ما حماسه می خواهند به همین خاطر آحاد جامعه باید به سهم خودشان کار و تلاش کنند تا این حماسه تحقق یابد ما هم در بسیج و سپاه که تحت فرمان مقام عظمای ولایت هستیم باید در بوجود آمدن این حماسه از دیگران بیشتر قدم برداریم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه داراب در خصوص جنگ نرم گفت:سازمان بسیج باید بیشتر و بهتر نقش ایفا کند بر همین اساس بسیج طرحی تحت عنوان شجره طیبه صالحین طراحی کرده که در همه اقشار فراگیر شده و وظیفه آن گسترش بصیرت و معنویت است.
وی در خصوص مقابله با مفاسد اجتماعی و گسترش امر به معروف و نهی از منکر گفت:در بحث امر به معروف و نهی از منکر به دو روش سلبی و ایجابی عمل می شود که در بحث سلبی وظیفه نیروی انتظامی است و ما اقدامات شفاف و روشنی نداریم، وظیفه ما بحث ایجابی است که بر همین اساس از 2 سال پیش در تمام اقشار بسیج فعال هستیم و شورا های امر به معروف و نهی از منکر را راه اندازی کرده ایم .

وی ادامه داد:ما به فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر می اندیشیم و راه اندازی شجره طیبه صالحین، یادواره های متعدد شهدا در سطح بخش ها، پایگاه ها و شهرستان که در سال گذشته نزدیک به 25 یادواره انجام داده ایم این ها بهترین مصادیق انتشار معروف است.
وی با توجه به اهمیت فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر افزود:نهی از منکر باید عمومی و باور مردم شود.ما باید بدانیم نهی از منکر جزء فروع دین است، ائمه جمعه و جماعات این را مانند نماز توضیح دهند و تفسیر کنند باید مراکز آموزش و پرورش و دانشگاه های ما در این بحث ورود پیدا کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه داراب با اشاره به توانمندی های سپاه در حوزه های نظامی که لرزه بر اندام دشمن انداخته است گفت: مهمترین توانمندی سپاه مورد تایید بودن از طرف مقام معظم رهبری است و بسیج در خصوص محرومیت زدایی از طرف بسیج سازندگی اقدامات بسیار موثری در روستاها انجام داده که این جدای از توانمندی نظامی است.
طحانی افزود:بسیج با اعزام گروه های جهادی برای محرومینی که از قبل شناسایی می شوند در ساخت مساجد، حسینیه ها، زیبا سازی و ترمیم مدارس و... قدم های بزرگی برداشته است.
وی ادامه داد:در خصوص فرمایشات مقام عظمای ولایت مبنی بر اقتصاد مقاومتی و شعار امسال که بخش دوم آن حماسه اقتصادی است اقداماتی در خصوص اشتغال اقشار جامعه و تولید در عرصه های پرورش ماهی، مرغ بومی، تولید قارچ و در عرصه زیست محیطی تولید ورمی کمپوست است که در حال پیگیری و انجام می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: