دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۲۵:۵۴
کد خبر: ۸۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
برگزار شد:
یادواره "جام عقیق" ویژه برنامه بزرگداشت شهید محمدرضاعقیقی، شهید قرآنی شیراز در جوار آرامگاه لسان‌الغیب شیرازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع زسانی بسیج هنرمندان فارس، یادواره جام عقیق ویژه بزرگداشت سردار شهید محمدرضا عقیقی، شهید قرآنی شیراز شامگاه پنج‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه با حضور نیما زارع، مسئول بسیج هنرمندان فارس؛ احمد همتی بوشهری، معاون فرهنگی شهرداری شیرازو همرزمان شهید در جوار آرامگاه لسان‌الغیب شیرازی برگزار شد.

در ادامه این مراسم علی‌رضا عقیقی، بردار سردار شهید محمدرضا عقیقی نیز عنوان کرد: شهید عقیقی بسیار نخبه‌ بود و دوستان و همرزمان ایشان نظیر سردار مینایی‌فرد، سردار کوهمره‌ای، سردار متولی و غیره  ایشان را به‌عنوان مطهری ثانی می‌شناختند.

وی همچنین به انس و الفت بردارش با کلام‌الله مجید اشاره کرد و گفت: برادرم همیشه یک قرآن در ابعاد ۵ در ۵ به همراه داشت و هر روز یک جزء از قرآن کریم را تلاوت می‌کرد و بسیار با این کتاب آسمانی مأنوس بود ضمن اینکه به زبان‌های انگلیسی و عربی هم تسلط کامل داشت لذا حتی گاهی اوقات قرآن را به انگلیسی هم تلاوت می‌کرد.

زهرا عقیقی، خواهر این شهید قرآنی نیز در ادامه سخنان برادر خود را ادامه داد و گفت: برادر شهیدم تمام عمر خود را به مطالعه می‌گذراند و هیچ لحظه از عمرش را به بیهودگی تلف نکرد به طوری که از سر شب تا نماز صبح مطالعه می‌کرد و بسیار مسلط به زبان‌های انگلیسی و عربی بود ضمن اینکه به قرآن و حافظ علاقه بسیار زیادی داشت و همیشه یک قرآن و یک دیوان حافظ را به همراه داشت و در حقیقت یک حافظ‌شناس قهار بود که می‌توانست فال‌های دیوان او را نیز تفسیر کند.

سردار متولی، رئیس انجمن راویان دفاع مقدس فارس و همچنین یکی از هم‌رزمان شهید عقیقی نیز گفت: سردار شهید عقیقی به حق استاد تمام رزمندگان فارس بود چرا که تمام آنان درس عقیدتی را در محضر ایشان فرا گرفته بودند و ایشان یک شخصیت نورانی و معنوی و پرمغز بود.

وی اظهار کرد: به خوبی به یاد دارم در آن زمان در پادگان شهید آیت‌الله دستغیب اهواز که کلاس‌های معادشناسی ایشان برای رزمندگان اسلام برگزار می‌شد، افرادی که در کلاس درس او حاضر می‌شدند خود را در صحنه روز قیامت مشاهده می‌کردند زیرا آنقدر زیبا معاد را توصیف می‌کرد که گویا آن را می‌بیند.

متولی با بیان اینکه رزمندگان زیادی در محضر ایشان تلمذ کردند، گفت: سردار غیب‌پرور فرمانده سپاه فجر فارس یکی از یاران و دوستان نزدیک شهید عقیقی بود، همچنین سردار مینایی‌فرد، سردار کوهمره‌ای،‌ شهید منصور خادم صادق که این مسئله موجب شده تا شهید خادم صادق مطالعات کتب شهید مطهری را توسط شهید عقیقی آغاز کند.

در ادامه این مراسم معنوی، سردار کوهمره‌ای، فرمانده دانشکده علوم و فنون زرهی استان فارس نیز گفت: انسان برای هدف بزرگی خلق شده است چرا که خداوند او را خلیفه خود در زمینه قرار داده است و کاری ندارد که این انسان در چه مرتبه و رتبه‌ای قرار دارد، بلکه تنها ملاک نزد خداوند، تقوای انسان‌هاست و انسان‌هایی که اخلاص دارند، خداوند نیز به آنان کمک می‌کند و راه درست را به آنان نشان می‌دهد لذا اگر ما نیز به این نکته توجه کنیم که هدف ما از این زندگی چیست، می‌توانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

همرزم شهید عقیقی در ادامه به خصوصیات این شهید بزرگوار اشاره کرد و گفت: شهید عقیقی در عین حال که معرفت و سواد بسیار بالایی داشت، بسیار نسبت به حافظ شیرازی نیز شناخت داشت ضمن اینکه علی‌رغم سطح بالای سواد، بسیار ساده نیز سخن می‌گفت به طوری که همگان متوجه صحبت‌های او شوند.

یادآور می‌شود، تجلیل از مادر شهید محمدرضا عقیقی تداوم‌بخش این مراسم بود و سپس از تصنیف سردار شهید محمدرضا عقیقی نیز رونمایی شد.

ویژه برنامه بزرگداشت شهید محمد رضا عقیقی، با همکاری سازمان بسیج هنرمندان فارس، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، هیئت فرهنگی مذهبی مکتب الشهدا(ع)، سپاه ناحیه بقیه الله در روز پنج شنبه 23 اردیبهشت ماه برگزار گردید.

نام:
ایمیل:
* نظر: